tilbage

Land Rover Forum  

Index
54001: at skifte motor (13-11-2007 15:38:45)
Peter Konrad Brix Andersen #4383, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.73.68.139)
hej

Er det svært at stoppe en turbo diesel 2,25 l. motor i en serie tre med en 2,25 benzin motor og kan den gamle gearkasse godt stadig bruges den vil selvfølig blive langsomer men det gør ikke noget.

m.l.r.h. peter
Index
54005: sv: at skifte motor (13-11-2007 19:09:11) (svar på 54001)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej Peter
hvis du mener en 2.5L turbo diesel kan det lade sig gøre, men der er et eller andet med motorophænget i venstre side, der skal modificeres, da det ikke kan være der. Gearkassen skulle passe på. Jeg har lavet nummeret men med en 2.5 L benzin i stedet for en 2.25L diesel.

hc5193
Index
54006: sv: at skifte motor (13-11-2007 19:12:11) (svar på 54001)
Hans-Henrik Andresen #7797, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.130.38.6)
Hejsa

Jeg kan ikke hjælpe 100%, men jeg har skiftet fra 2,25 benzin til 2,5 Diesel i en serie III.

Følgende jeg skulle lave om.

Kobling skiftes på den nye motor (men der er dumt ikke at skifte når man nu kan gøre det nemt - om den trænger eller ej)

Batterikasse skulle der skæres noget af.

Begge motorophæng på motoren er lavet lidt om

Speedertræk er lavet om

Indsugning lavet om

Brændstoffilter og hus skiftet

Vacum til bremseforstærker ændret

Det var vist lige det jeg husker.

Nåja - så kontakte Skat, og bilen synes igen.

/HH
Index
54008: sv: sv: at skifte motor (13-11-2007 20:08:16) (svar på 54006)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.79)
Afgangsrøret fra udstødningsmanifolden skal også skiftes for at passe på dieselmotoren ligesom den øverste kølerslange skal skiftes- ell. skift thermostathuset over på den nye motor. Husk at forbinde en "tændingsplus" til stopventilen på brændstofpumpen, kan tages der fra hvor tændspolen var forbundet.