tilbage

Land Rover Forum  

Index
54107: Range Rover køb (16-11-2007 01:50:46)
Jan Bache (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.85.198)
Hej alle.

Håber I vil kunne give lidt indspark og jeres ærlige mening om flg. bil:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Land-Rover-Range-Rover-4,6-HSE-4x4-5d_ID109300764.htm

Det er en RR P38, 4.6 L. Med 215.000 km. på tælleren.

Den skal bruges af kæresten og derved have et km. forbrug på under 10.000 km om året.

Men tror I at det er "a piece of junk" og noget man skal holde sig langt væk fra?

På forhånd tak.
Index
54109: sv: Range Rover køb (16-11-2007 07:17:53) (svar på 54107)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Det er jo ikke nemt at vurdere på et billede, men tilsvarende bil kan erhverves i tyskland for mellem 30 - 50.000 kr.
Så det er jo et spørsmål om hvor meget du syntes den er værd ?

Du skal være opmærksom på om der er problemer med sensorene til luftaffjedringen, da det koster rigtig mange penge hvis de går i stykker. Tror vist nok også at almindelige service høre til i den dyre ende, men spørg sælger.

Ellers en superlækker bil der sparker røv.

Hilsen
Struntze
Index
54115: sv: sv: Range Rover køb (16-11-2007 09:46:35) (svar på 54109)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Ja, tjek luftaffjedringen grundigt igennem inden køb. De tidlige modeller er kendt for at have lidt problemer der.
Selvom den ser fin ud og formentligt er velholdt bør den ikke koste en krone over 200K. Husk at få bilens komplette værksteds historie med om muligt og tjeck at alt el virker upåklageligt ellers er det som Peter siger en fed bil!

MVLRV8H Rasmus
Index
54121: sv: sv: sv: Range Rover køb (16-11-2007 10:34:05) (svar på 54115)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.170.91)
Prøv at skrive >P38< i søgefeltet på forsiden af Forum, så er der 200 indlæg om modellen.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
54124: sv: Range Rover køb (16-11-2007 10:53:23) (svar på 54107)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Vær omhyggelig med servicehistorien - tjek om den er træt og slidt eller frisk og god!
Bremser og dæk/fælge - tjek dem også. På foto er der en anden fælg foran - hvorfor?
Er den kørt hårdt uden hensyn eller af en etbenet nonne til og fra kloster i Oppenheim? Altså lange ture eller koldstarter, der kan tage livet af enhver bil.
Ellers fed slæde. Ser pæn ud indeni.
Spørg evt Box Auto hvad et stort service koster.
PS og pas på Asfaltjunglens Hinduanere!
Index
54127: sv: Range Rover køb (16-11-2007 11:23:38) (svar på 54107)
Thomas Christensen #6299, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.242.177.50)
En lækker bil der ikke mangler noget,men en årg med for mange børne sygdome ..der hurtig kan blive dig et dyrt bekendtskab
Index
54148: sv: sv: Range Rover køb (16-11-2007 17:11:47) (svar på 54127)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
en 96'er... I think not!!! vælg en nyere model - snakken om børnesygdomme er korrekt men langt de flaste må jo givet være rettet på nuværende tidspunkt.

Jeg har selv en P38 af seneste aftapning og rygterne om modelens finurligheder er (efter undertegnedes) erfaring overdrevne. Jovist skal man tjekke luftaffjedring - har bælgene sprækker - men de koster ikke alverden og tager ca. 2 timer at skifte... så det går nok endda. Bremser holder fint - vær opmærksom på om service er foretaget rettidigt - automatgear SKAL skifte blødt og næsten umærkbart.

Jo nyere jo bedre - og på trods af "tillægsafgift for privat anvendelse" (ved gule plader på biler efter medio 98') er bilen stadig ok.

Alt skal virke ved køb! søg på p38 og læs om mangt og meget - alle har haft små oplevelser - også jeg selv - men de er løst nu...

Find en bil der har fået rustbeskyttelse - alverdens lovprisende ord om galvanisering og aluminiums gode egenskaber skrives bedst med kridt i en spand vand... tillid er godt.. rustbeskyttelse er bedst!
Index
54199: sv: Range Rover køb (17-11-2007 23:15:22) (svar på 54107)
Jan Bache (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.85.198)
Jeg takker mange gange for alle kommentarer og meninger og er klart noget jeg vil medtage når jeg kigger lidt videre.

PS. Har selv haft 2 nyere Discovery's og har en V10 Touareg, så kæmpe værksteds regninger er ikke noget nyt ;-)
Index
54207: sv: sv: Range Rover køb (18-11-2007 10:31:35) (svar på 54199)
Peter Posgaard #5311, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.104.254)
Jge har været ude hos Dansk turbo teknik og kigge på bilen... og var meget fristet af den. Den er i overraskende god stand, og motor kører fint, skifter dejligt, luftaffjedring er også umiddelbart fin fin.. Kanten på soltaget skal skiftes og den har lidt småting, men alt i alt en fin bil. Men jeg blev skræmt over al den engelske elektronik i bilen.. Har haft en del engelske biler efterhånden.. og nu er LR jo ikke kendt for at være 100% vandtætte.. og vand og elektronik skræmte mig lidt. Har også haft en råden/utæt Jeep hvor al ekektronikken havde mange inderholdende features. Bla. slog den ABS'en fra på den ene side nogle gange... resulterende i "interessante" nedbremsninger.
Jeg har altid ønsket mig en P38, men min fornuft vandt over min trang til luksus, så jeg købte en Discovery 3.9 istedet og har bestemt ikke fortrudt mit køb. Men en P38 er en lækker bil.. helt bestemt. Og når den er købt hos en forhandler har man jo stadig garantien at drille ham med i lang tid, indtil man selv skal betale for sine rep.

Mvh.
Peter 5311.... med en dejlig disco SI 3.9 auto.. ca 6.5 km pr liter and loving it!