tilbage

Land Rover Forum  

Index
53177: hjælp til valg af motor (28-10-2007 16:27:47)
Torben Jakobsen #7941, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.73.166.93)
For ca. 1 ½ mdr. siden købte vi en dejlig 90" 2,5 turbo/diesel fra '87. Desværre viste det sig forleden (på en søndagstur) at motoren er helt kørt færdig.Øv! Nu er vi nok nået dertil, hvor vi vil lægge en ny i. Hvilken motor skal vi vælge og hvad passer bedst over i bilen.
Evt.adresse på firma der kan levere motorer/renoverede.
På forhånd tak.
Index
53179: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 17:06:25) (svar på 53177)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Torben, hvordan er det konstateret at motoren er kørt "helt færdig".
Hvis den pludselig går død eller opfører sig mærkeligt, hakken, røg, manglende trækkraft etc. så plejer toppakningen at være en af de sædvanlige "haverier" på 2,5td motorerne.
Det er en reparation der er til at overkomme både skrue mæssigt og økonomisk.
Hvor mange km har motoren kørt?
På forsiden er der i højre spalte et link der hedder >Land Rover Links< der er op til mange der kan levere motorere.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
53180: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 17:06:51) (svar på 53177)
Rasmus Frederiksen #7784, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.58.167.32)
Hej Torben jeg kan godt anbefale LR Parts i skanderborg, der har jeg selv købt en 300 Tdi og den spinder som en mis.. Det er blevet en helt anden bil.. Ellers kan du vælge en 200Tdi da den passer lige over på din gearkasse..

www.Lrparts.dk

Mvh Rasmus nu med 300Tdi
Index
53182: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 17:45:44) (svar på 53177)
Torben Jakobsen #7941, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.73.166.93)
Den har gået ca. 270.000 km. Mangler trækkræft, sort røg, næsten ingen kompression på 3 cylindre, ujævn tomgang og svær at starte.
Motorolien ser fin ud, ingen "maynaice" i ventildækslet, bruger ingen vand.
Index
53196: sv: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 19:56:37) (svar på 53182)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.112)
Hej Torben.
Ska det være en Landrover motor eller har du et åbent sind!!!!!

Landrover hilsner
Claus #7793 ( med fusions 90" )
Index
53198: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 20:07:39) (svar på 53177)
Torben Jakobsen #7941, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.73.166.93)
Jo, tanken var en LRmotor
Index
53205: sv: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 22:09:34) (svar på 53198)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Nu er du sikker på at det er motoren der er slidt op,- ik? Og ikke årsager som eksempelvis flammeskiver ved dyserne, en død turbo, slidt brændstofpumpe etc.? Jeg ville som udgangspunkt få lavet en kompressionstest på den, før at jeg ville døds dømme den. Den kan jo sagtens have været renoveret i løbet af sin levetid og faktisk være i tip top stand! At skifte motoren ud er altså en bekostlig affære, så hvis den er slidt, så ville en renovering måske være den billigste og bedste løsning!
Sååå mit råd er, find først årsagen til problemet før at du skifter kraftwerket ud.

Hilsen
Rasmus
Index
53204: sv: hjælp til valg af motor (28-10-2007 22:07:16) (svar på 53177)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Hej Torben

Nu du alligevel skal have fat i en anden motor, ville det være klogest, at se efter en lidt nyere konstruktion. De gamle TD motorer er efterhånden svære at finde i top stand. Heldigvis (for nogen) så er levetiden på disco 1 karosserierne ikke så gode som på Defenderne og disse motorer er lette at få fat i til en lille penge. Derfor ville jeg vil klart vælge en 200tdi, da den passer direkte på din LT77 gearkasse. 200tdi motoren passer også bedre til de "moderne" kørselsforhold hvis du bruger køretøjet til og fra arbejde. Min 90" er også fra 1987 og jeg har for en måned siden sat en 200tdi fra en discovery i min LR og det er som en helt ny bil. Nu da du har valgt at købe en så gammel Land Rover går jeg ud fra at du udover æstetiske grunde også har lidt mekaniker-snilde. Det tager et par dejlige dage i værkeren at lave denne omskiftinig. Det gør det heller ikke værre af at din gamle motor er eller rettere var en TD. Jeg har lavet en "vejledning" til brug som inspiration på www.serie2a.dk Min erfaring med denne motor er, at bilen går længere på literen ca 10kml. + at du får en bil som trækker som et tog. Jeg har ikke meget erfaring med 300tdi, men har set at det kan gøres, og fik at vide at det er en langt større udfordring end 200tdi konvertering. Husk på, at en land rover motor er lavet til bilen, og at reservedele er lette at få og ofte langt blligere end reservedele til andre "alternative" motorer. Dette var mit bud !

Clas Pihl
Index
53232: sv: sv: hjælp til valg af motor (29-10-2007 16:13:53) (svar på 53204)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.112)
Hej Torben ( og Claus Pihl )
Problemer er så bare at en en 200 tdi hurtigt løber op i små 20000 kr, når først du har købt alle løsdelene. og så har du en `ny´ motor, der har rundet et sted mellem 150000 og 200000 km. Ingen tvivl om at det er nemmest og måske klogest at putte en LR motor i, men nogen gange spiller økonomien jo også ind, det gjorde den ihvertfald ved mig.

Med Land Rover hilsen
Claus #7793
Index
53249: sv: sv: sv: hjælp til valg af motor (29-10-2007 21:02:37) (svar på 53232)
Claus Pihl Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.120.63)
Hvis du får en fragtmand 950+m kr til at motoren i england ender du på ca 7000-8000 kroner alt inklusive.
20.000 kr. lyder urealistisk, med mindre der er en derude som tjener kassen på at sælge disse motorer.

Venligst claus Pihl
Index
53255: sv: sv: sv: sv: hjælp til valg af motor (29-10-2007 22:13:00) (svar på 53249)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
Har du nogle gode links til hvor man kunne kigge efter en brugt motor i england . ?

Jeg leder selv efter en motor til min land rover.

ved ikke om det lige skulle være en 200Tdi men en motor med mere guf end en 2,25 . ville være rart .

Brian S
Index
53294: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til valg af motor (30-10-2007 21:18:56) (svar på 53255)
Claus Pihl Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.120.63)
Prøv at kontakte John Craddock han har flere forskællige typer (dog ikke på sin hjemmeside). Typisk for en 200tdi er omkring 4500kr sidst jeg talte med ham.

Hilsen ClausPihl
Index
53256: sv: sv: sv: sv: hjælp til valg af motor (29-10-2007 22:13:32) (svar på 53249)
Claus Mittag #7793, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.112)
Hej Claus
Prøv at gå ind og se hvad en 200 tdi koster ved en dansk reservedels bandit, hvis du skal ha alt med såsom køler, div. slanger og så videre. så tror jeg ikke at små 20000 er helt skævt...
VH
Claus
Index
53239: sv: hjælp til valg af motor (29-10-2007 18:31:39) (svar på 53177)
Torben Jakobsen #7941, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.73.166.93)
Tak for de svar som jeg her har fået. Alt efter,hvad jeg beslutter mig for, så giver jeg lige et svar her på siden.
LR hilsner fra Torben.
Index
54151: sv: sv: hjælp til valg af motor (16-11-2007 17:44:40) (svar på 53239)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
En renoveret 200 eller 300 ombytter hos Turner koster ca 26 K. så er der fragt begge veje oven i hatten
Hilsen Kenn