tilbage

Land Rover Forum  

54047: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (14-11-2007 21:52:29)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej derude

fra min strømfordeler, er der 2 små vacumslanger. hvor skal den bagerste monteres på en edelbrock 1404 den ene dvs den til venstre skal på studsen tv men den anden...??? og lige en ting mere, studsen i midten på karburatoren skal den til bremsen/vacumforstærkeren

hc5193
54054: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 10:47:57) (svar på 54047)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Hej Hans
Jeg har selv været turen igennem med min V8 så der sidder nu en Edelbrock og snurrer under hjelmen.

På min er vacum slangen fra bremseforstærkeren monteret på en studs på indsugnings manifolden.
Jeg mener dog at kunne huske at man også kan montere den i midten af karburatoren.

Min vacum slange fra toppen af strømfordeleren er monteret på karburatorens venstre side (til højre når du står foran og kigger på den) jeg har ikke nogen på den anden side.

De andre studser på karburatoren har fået en prop som følger med kit'et.

Der fulgte en go' beskrivelse med fra Edelbrock som beskrev hvad skal hen hvor og hvorfor, har du den?. Vacum slangen som du beskriver (den bagerste) har jeg ikke på min model!Måske den skulle blændes!
Tjeck med beskrivelsen fra Edelbrock, løsningen burde være der..

MVLRV8H Rasmus


54056: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 10:56:59) (svar på 54047)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Hej Hans.

Den bagerste vacuum slange er unødvendig.Væk med den, juster tændingen ned bagefter så den passer 6 grader før top. Er der ikke et hul i manifolden du kan sætte slangen fra brenseforstærkeren til ? Jeg har lige monteret et Edelbrock/Weber kit og der var der hul i manifolden. Den studs bag på Weberen satte jeg til motorudluftningen bag på motoren.

Mvh

Mads
54058: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 10:58:31) (svar på 54056)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Hej Rasmus

Endnu engang tak for hjælpen over telefonen, det spiller bare.

Mvh

Mads
54073: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 16:39:29) (svar på 54058)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Hej Mads
Ja, det spiller max når alle slanger m.m er på plads!

Vi ses derude
MVLRV8H Rasmus
54075: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 16:41:19) (svar på 54058)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej Rasmus og Mads!

jeg har ikke beskrivelsen fra Edelbrock, men har været deres hjemmeside igennem, og blevet meget klogere.
(mange gode videoer). vacumslangen du nævner Mads er vel den der sidder til højre på strømfordeleren når man ser motoren forfra? skal den ikke bare blændes med en skrue i slangen? kompenserer de 6 grader for den manglende vacum?
Alternativt, kunne man bore et hul i manifolden, og montere en studs til denne slange eller hvad?
Hvad med udluftningerne fra topdækslerne? Skal de også bare blændes eller skal de monteres op i bunden af luftfiltret syntes jeg læste om det på RPI's hjemmeside.
54081: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 17:09:26) (svar på 54075)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Jo det er den. Vacuumet kommer fra karburatoren, så det hjælper ikke at sætte en skrue i slangen fra dåsen. Når du hiver den slange af øger den fortændningen og omdrejningerne stiger. Du skal bare nøjes med den venstre (Forsiden af dåsen) over til vacuum udtaget på Edelbrocken, når du starter motoren op igen stiller du tændingen ned til 6 grader før top. Så er den i vinkel.
Udluftningerne skal op i bunden af luftfiltret, endelig ikke blændes af.
Hvad med kølerslangerne, har du styr på dem ? Det havde jeg lidt bøvl med.
Er det en Edelbrock karburator ?

Mvh

Mads
54082: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 17:18:18) (svar på 54081)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej Mads

Det er en edelbrock 1404 500 ccm ja nu du siger kølerslanger. slangen fra køleren den tynde, kan vel blændes? så er der de 2 slanger, som løber fra vandpumpen, hvor den ene går til manifolden og den anden løber under. jeg har ikke termostathuset, med den ekstra studs, men det eksisterende termostathus uden studs. jeg syntes ikke der er nogen studs på manifolden til denne slange ellers. men de kan vel samles i et T-stykke bag karburator og manifold.

hc5193
54084: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 17:52:16) (svar på 54082)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Ja den tynde fra køleren blændes.
Jeg havde heller ikke termostat huset med en studs.
Det skulle kunne lade sig gøre at blænde den ene fra vandpumpen, jeg kunne bare ikke få det til at virke. så derfor fik jeg fat i Rasmus, som jeg havde set her på forum havde monteret sådan et kit. Han havde haft det samme med motoren løb varm. På bilen termostathus sidder en studs som jeg borede hul, derefter igang med at file så slangen fra vandpumpen kunne komme på. Og så, vupti væk var alle udluftnings problemer og varmeshow. Jeg har set du kan få et termostathus med studs hos RPI. Det kan også være din løsning virker, prøv.

Mvh

Mads
54088: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 19:12:54) (svar på 54084)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
netop!

Land Rover har lavet denne studs, så vand kan cirkulere i topstykket for at køle, selv om termostaten ikke er åben. din løsning med studsen, og hul i lyder som en go ide. Den kopierer jeg.

tak for go hjælp også til Rasmus. Det kan være jeg ringer hvis det er helt umuligt at montere.

HC5193
54100: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (15-11-2007 22:49:19) (svar på 54088)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Du er velkommen.

30893454

Mads
54116: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 09:53:58) (svar på 54100)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Det lyder som om der er knusende styr på det nu!
Ja, udluftningen fra dækslerne samles i et T-stykke og ryger op under luftfilteret, eller er der vist ikke andet.
Din benzin tilførsel...har du ført den direkte i Edelbrock'en og droppet returslangen til tanken, eller har du et T-stykke på til retur slangen?
Jeg fik rådet om T-stykket fra V8tuner i UK, så den ikke drukner ved en evt sløj start. Den tager selv det benzin den skal bruge og smider resten i tanken. bare et hint!

Vi ses derude!

MVLRV8H Rasmus 26786444
54149: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 17:34:37) (svar på 54116)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej Rasmus
joo der er styr på det, man kan vel ikke "bare sætte et t-stykke på benzinslangen skal der ikke en eller anden form for ventil imellem? jeg vil mene, at filtret på tilførslen skulle kunne tage det benzin, som karburatoren ikke kan bruge.Eller er jeg helt gal på den.

hc5193
54139: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 15:56:30) (svar på 54047)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Studsen i midten er PCV, positive Crankcase Valve. Det er krumtap udluftning. det er slangen på venstre ventil dæksel.
Power brake sidder på bagsiden.
Studsen til venstre er timed vacum til tænding og studsen til højre er manifold vacum til autobox.
Hilsen Kenn
54143: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 16:01:52) (svar på 54139)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Den studs i nævner Har flere navne. Water elbow with water outlet - Thermostat housing bla. den sidder på early Rover og jeg har monteret den , (følger med i kittet) fra Weber. Det kræver at man løfter strømfordeler op og drejer så der er plads.
Hilsen Kenn
54150: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 17:39:25) (svar på 54139)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej Kenn PCV/krumtapsudluftning det er da den studs, som sidder bag på motoren til venstre lige under fjederstålet, som holder pakningen på plads. den har rendt i bunden af det gamle luftfiltret før ikke ? den kan vel monteres bag på karburatoren, som Mads har beskrevet tidligere?

HC5193
54163: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 20:50:49) (svar på 54150)
Kenn Sandau (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.74.137)
Den studs bag på er til power brake (på visse US biler), den skal bare have den plug i som følger med kittet. Krumtap udluftning er en slange med et filter på, på ventil dækslet der er 2 i alt. Jeg har sat en krom klokke på og har den ikke monteret. Hvis den skal monteres så er det på forreste store studs mellem de to air/fuel skruer Den er til PCV valve
Hilsen Kenn
54164: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 21:01:01) (svar på 54163)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Ang returløb til tanken. Der skal være returløb til tanken hvis pumpen giver mere end 6,5 psi ellers kan motoren drukne. Alternativt kan monteres en pressure regulator og stille den til 5 psi. Rover pumpen giver efter de oplysninger jeg har nok ikke meget mere end 4 - 5 psi, men jeg har en pressure gauge og vil tjekke det når jeg har tid
Hilsen Kenn
54165: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 21:27:58) (svar på 54164)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
sådan ! jeg havde nu indtryk af, at de vacum/udluftningsslanger fra topdækslerne skulle op i bunden af luftfiltret.

hc5193
54169: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 22:35:57) (svar på 54165)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Ja det er sgu noget forvirrende - Lige pt prøver jeg at "se" min Weber for mig. Jeg har den tykke udluftnings slange der er bag på monteret op i luftfilteret i den medfølgende studs.
Der er så flere måder at gøre det på. Den ene forhandler af Weber vil have alle 3 slanger op i luftfiltert med en studs på den tykke slange og en studs til de to fra ventildækslet som er samlet med et T stykke ? Men der følger kun en studs med i kittet. Andre har så en anden mening. at de 2 fra ventil dækslet skal i PCV studs på karburator. Jeg har monteret en klokke (Streetparts) på røret til ventildækslet og fjernet slangen. Det ses tit på US biler. Dvs at de PCV er ud i fri luft. Det tror jeg ikke er optimalt pga bla miljø. Der vil komme rå olie dampe ud når motoren trækker vejret. Det er meningen at de dampe skal ind i indsugningen og forbrændes.
Men jeg vil finde ud af det snarest (Og skrive igen) fordi jeg vil være sikker på at det er monteret optimalt. Den dag jeg fik min Weber på ville jeg sgu bare ud og køre ! jubii :=)
Hilsen Kenn
54171: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (16-11-2007 23:56:34) (svar på 54169)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
De 2 udluftningsslanger fra dækslerne kan sagtens føres ud i det fri. Sæt et par slanger på efter fire-traps og før dem ned et sted hvor det er ok at det sviner lidt med olie, ikke at der komer meget men lidt sviner det dog. Om det er miljø mæssigt forsvarligt er et andet spørgsmål, men det fungerer lige godt om du fører dem op i luftfiltret eller ud i det fri.

Benzinpumpen i en LR er ikke så kraftig at det er nødvendigt at sætte en regulator på for at få tryket ned.
Risikoen for at dyret drukner ved en sløj start er der dog stadig, så derfor satte jeg et T-stykke på fødeslangen og ikke andet og det virker upåklageligt, om det så er helt nødvendigt eller ej er vel en smags sag.

MVLRV8H Ramsus
54182: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (17-11-2007 10:57:10) (svar på 54171)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Jeg har sat en krom klokke på og kasseret slangerne helt. klokken fungere som firetrap.
Hilsen Kenn
54227: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (18-11-2007 19:22:03) (svar på 54182)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
hej I 2

jeg tror bare jeg klokker mine udluftninger fra topdækslerne, og monterer den tykke slange, som kommer bagfra blokken på pcv studsen.

det med et t-stykke på benzintilførslen lyder fornuftigt.

hc5193
54251: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (19-11-2007 04:45:40) (svar på 54227)
Kenn Sandau (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.74.137)
Den bagfra skal monteres med den medfølgende studs til bunden af dit luft filter. det er ikke en PCV ventil.
Hilsen Kenn
54277: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vacum fra/til strømfordeler. v8 edelbrock. (19-11-2007 16:54:56) (svar på 54251)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
ja selvfølgelig.

hc5193