tilbage

Land Rover Forum  

Index
54410: Viscose kobling på freelander (21-11-2007 22:19:15)
Jesper Vind Nielsen #7858, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.231.36)
Hej

Kan det være min viscose kobling, der er stået af?
Bilen er begyndt at ryste voldsomt ved hastigheder over 70 km/t. det er værst under aceleration. Har kontroleret dæktryk, og afrenset fælge.
Er der en måde at kontrolere viscose koblingen?

Hilsen Jesper
Index
54416: sv: Viscose kobling på freelander (21-11-2007 23:29:10) (svar på 54410)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Jesper, du kan begynde med at kontrollere dine kardankryds, det er en Land Rover klasikker.
Prøv evt. denne metode:

javascript:linkkopi("http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=54351#54351")

fra en tråd længere nede på siden der hedder >forreste leje transferboks<
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
54419: sv: sv: Viscose kobling på freelander (22-11-2007 08:51:46) (svar på 54416)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 131.165.176.122)
God morgen Kenneth

Kardankryds ?? Prøv at læse overskriften een gang til....

mlrh
Claus
Index
54421: sv: sv: sv: Viscose kobling på freelander (22-11-2007 09:46:53) (svar på 54419)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.170.91)
Ret mig endelig, jeg er ikke stærk i Freelander, men den har da kardankryds?
Og symtomerne kunne da være krydsne.
Og så henviser jeg til en, gør det selv test, af viskosekoblingen, hvis det nu ikke er krydsne :)
Mvh
Kenneth Poulsen

Index
54423: sv: sv: sv: sv: Viscose kobling på freelander (22-11-2007 10:03:29) (svar på 54421)
Michael Tøt Christensen #6744, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.197.55.202)
eg er heller ikke stærk i freelander, men, hvis man læser teksten så lyder det da som kardankryds eller er det kun på defender det forkommer hvis det er et kryds???

Hvad har viskosekoblingen med drivlinien at gøre??


Tøt
Som ikke fatter noget om freelander...
Index
54425: sv: sv: sv: sv: sv: Viscose kobling på freelander (22-11-2007 11:25:10) (svar på 54423)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.60.200)
som jeg har forstået det er der en viskosekobling istedet for defenderens centerdiff. det bevirker man har automatisk centerspær. når der er for stor forskel i omdr. for -> bag så bliver viskosen varm og låser for og bag sammen.

det var sådan vi fik det fortalt til grøn bevis(tak benny).

men jeg kan jo husk fejl

håber på en opbakning fra nogen det er stensikre i denne sag.
Index
54433: sv: sv: sv: sv: Viscose kobling på freelander (22-11-2007 13:17:58) (svar på 54421)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 131.165.176.122)
Hej Kenneth

Hermed åben invitation til næste "grønt bevis" arrangement ;-)

Frilandsgrisen har trækaksler ligesom du kender fra andre forhjulstrukne biler. Bagakslen er efter samme princip og så er de forbundne via et par differentialer og lidt andet nymodens stads.

Mlrh

Claus
(aka "Discodrengen")
Index
54440: sv: sv: sv: sv: sv: Viscose kobling på freelander (22-11-2007 15:44:46) (svar på 54433)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.170.91)
Jo nu dæmre det fra den inderste brik, den var lige væltet.
Mvh
Kenneth Poulsen - der hermed afgiver betegnelsen "klågeåge"