54909:
sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (30-11-2007 19:55:18) (svar på
54727)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 87.51.166.40)
Der en del seriebiler der kører med nævnte KN filterløsning, mig bekendt uden problemer; slangen der går fra oliepåfyldningsrøret og eller vippearmsdækslet til indsugningen må man undvære, men motoren går fint uden.
Omkring Weber kontra Zenith, jo, en ny Weber er bedre end en Zenith m. grums i accelerationspumpen og en slidt spjældaksel der trækker falsk luft, er Zenith`en i orden
er den bedst. Hvis du tænker på Volvo`s B20 motor hvor ind- og udstødningsmanifolden var støbt i et og påboltet karburator som blev så varm efter kørsel at benzinen fordampede og trak ind i motoren og druknede denne så har du intet at frygte. Volvo´s B18motorer havde Zenithkarburator der lidt ligner LR`s.