tilbage

Land Rover Forum  

Index
54706: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (27-11-2007 18:16:00)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej Allesammen

Hvad kalder man det rørstykke, der sidder direkte på karburatoren og over til luftfilteret (hvor en anden slange også kan sidde på) (2,25 SIII 76)

Kan ikke finde et navnet i nogen reservedelskataloger!!

Hilsen Ebbe - der mangler sug i filteret
Index
54718: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (27-11-2007 19:43:16) (svar på 54706)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.202)
I min værkstedsmanual, som er affattet på dansk, hedder den et luftindtagsknæ; englængerne kalder det "an elbow"
altså en albue, men sådan er vi jo så forskellige.
Index
54720: sv: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (27-11-2007 19:54:48) (svar på 54718)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej Verner-

Tak for dit svar... Jeg må lede videre. Skal det også bruges, hvis mang bruger weber og KN?

Hilsen Ebbe
Index
54722: sv: sv: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (27-11-2007 20:15:03) (svar på 54720)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.202)
Der findes et KN filter som sættes direkte på den originale
Zenith karburator men om det passer på Weber skal jeg ikke kunne sige "halsen" på Weberen er vist mindre.
Index
54727: sv: sv: sv: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (27-11-2007 21:37:49) (svar på 54722)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej Verner

Ved du om bilen kører som den skal i koldt vejr med KN filter. Kan huske min gamle Volvo ikke var glad for KN vinterdage - den trak en flot flamme var længe om at gå ordentligt.

Ebbe
Index
54909: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (30-11-2007 19:55:18) (svar på 54727)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.166.40)
Der en del seriebiler der kører med nævnte KN filterløsning, mig bekendt uden problemer; slangen der går fra oliepåfyldningsrøret og eller vippearmsdækslet til indsugningen må man undvære, men motoren går fint uden.
Omkring Weber kontra Zenith, jo, en ny Weber er bedre end en Zenith m. grums i accelerationspumpen og en slidt spjældaksel der trækker falsk luft, er Zenith`en i orden
er den bedst. Hvis du tænker på Volvo`s B20 motor hvor ind- og udstødningsmanifolden var støbt i et og påboltet karburator som blev så varm efter kørsel at benzinen fordampede og trak ind i motoren og druknede denne så har du intet at frygte. Volvo´s B18motorer havde Zenithkarburator der lidt ligner LR`s.
Index
54925: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den helt rigtige betegnelse? (01-12-2007 09:59:36) (svar på 54909)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej Verner

Nah, det jeg tænkte på med KN og B20 var, at luften virkede for kold om vinteren - og ikke ville går rigtigt. Standart var der et spjæld der der lukkede lidt motorrumsluft (lidt varmere) ind så den hurtigt kørte godt.

Men jeg har også hørt - at på LR virker det fint...

Det tilbud hos Paddock lyder ikke så tosset...

Hilsen Ebbe -