tilbage

Land Rover Forum  

Index
54732: klaprelyd i tomgang fra automatkassen RRC (27-11-2007 22:19:11)
Thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.157.188)
Hej forum

Fra undervognen på min RRC 3,9 fra 92 med automatgear høres en langsomt klaprende lyd. Lyden er der kun når bilen er varm og kører meget langsomt, typisk ved rangering ind i garagen. Både i frem og bak gear høres lyden. Lyden forsvinder når jeg gir gas og kører eller når jeg sætter i N. Jeg har lokaliseret lyden til at komme fra omkring gearkassen, så jeg tror det kan være slidte gearkasseaksler som klaprer lidt ved lav belastning - jeg kender lyden fra gamle Saab 900.

Tror I også det er den lyd? bilen har kørt 200000 km.
Skal jeg være bekymret eller bare køre videre? Gearskiftene går fint og der er olie nok på kassen.

Kan det mon være andet?


på forhånd tak for gode svar

Thorbjørn
Index
54806: sv: klaprelyd i tomgang fra automatkassen RRC (28-11-2007 23:47:45) (svar på 54732)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Uden på nogen måde at tage ansvar for din karets velbefindende, vil jeg mene at du skal sove roligt om natten.
Min egen RRC 3.9 V8 med auto, klaprer/ringer også lidt i tomgang - har altid gjort det, og det bliver ikke værre med tiden.
Så længe der er olie på, og det ikke løber ud af den, og den i øvrigt ikke klonker/hyler/spjætter når du kører, så har den det sikkert fint.
Ældre LR gearkasser og kardaner laver "altid" lyde. Selvfølgelig er der noget der er slidt, men det skal som regel lyde temmeligt voldsomt før der er akut behov for at skifte noget.
Hvis du er i tvivl, så mød op til et klubarrangement og få nogen til at lytte på den. Bor du i Kbh, så slå på tråden - 24 68 02 57

RR V8 hilsener,
/anders
Index
54824: sv: sv: klaprelyd i tomgang fra automatkassen RRC (29-11-2007 13:46:55) (svar på 54806)
Thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.157.188)
Tak for svaret. Når man får en ny og anderledes bil er man altid på vagt overfor lyde. Har man haft en bil længe, lærer man jo at kende lydene og skille godt fra ondt
.
Tidligere har jeg bl.a. kørt Toyota Hilux, og det er jo en diesel som overdøver alle lyde, men RR v8 ´eren er med hensyn til motorstøj tyst og rar, så der er plads til andre lyde.
Olien er som sagt fin, klar og ren, men jeg regner med at checke filteret i løbet af vinteren.
Iøvrgit tak for dit telefon tilbud, men jeg residerer i det nordvestlige Jylland ved Bulbjerg, så jeg kommer nok ikke lige forbi København.

Med v(8)enlig hilsen

Thorbjørn Nørgård
Index
84914: sv: sv: sv: klaprelyd i tomgang fra automatkassen RRC (27-07-2009 16:22:43) (svar på 54824)
søren skoven (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.204.14)
hvordan er det gået?