tilbage

Land Rover Forum  

Index
55030: Undervognbehandling (03-12-2007 01:42:51)
Heine Heinesen #7886, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.251.195.1)
I foråret forhørte jeg mig på Forum'et vedr. undervognbehandling af min 110'er. Flere venlige sjæle bød ind med kommentarer, og en enkelt bad om en tilbagemelding, når jeg har havde fået gjort noget ved det. Her kommer den, lidt forsinket...

Valget faldt på Dinitrol - Center Amager. I forbindelse med behandlingen fik jeg en underlig besked på, at Dinitrol ikke tåler højtrykspuling. Afvaskning efter kørsel i terræn af undervogn skulle gøres med nænsomt vandtryk....

Jeg opsøgte siden Dinitrol Centeret i Ishøj og fik gratis set undervognen efter. Den fejlede ikke noget. Og jeg har i mellemtiden været en tur på Tirsbæk Gods med LR-DK (Fremragende i øvrigt), hvor bilen blev møget grundigt til og spulet med tryk. Den flinke mand i Ishøj afkræftede udsagnet om forsigtig vask. Den tåler glimrende spuling med højtryk, blot vandet er koldt, og at man spuleren holdes på passende passende afstand af undervognen.

Dinitrol skal normalt efterbehandles hvert andet år. Den flinke mand i Ishøj anbefalede, at man gør det lidt hyppigere, dersom man benytter bilen i terræn, dvs. hvert halvandet år.

Vælger jeg at fortsætte med Dinitrol? Ja, det gør jeg - i Ishøj.

Mvh.
Heine.
Index
55054: sv: Undervognbehandling (03-12-2007 16:56:21) (svar på 55030)
Bjørn Martin Aamodt #8004, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.206.238)
Tak for den tilbagemelding.
Så har jeg fået den rigtige undervognsbehandling - Dinitrol ( - i Lemvig ).

Mvh.
Bjørn Martin