tilbage

Land Rover Forum  

Index
55133: kombi problemer (04-12-2007 13:17:39)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 88.85.43.159)
Hej Forum.
Jeg sidder på Færøerne i øjeblikket og i et øjebliks sindsyge fik jeg ikke min haynes og andre bøger med...
Jeg er dog ikke sikker på at de kunne hjælpe mig som jeg håber i kan. Jeg kører en 90" 85 2.5 N/A diesel.
For et par måneder siden begyndte den kun at vise at bilen blev 1/4 varm i stedet for 1/2 som den plejede. Dette tog jeg ikke særlig notits af men tænkte at jeg nok hellere måtte få kigget på det en gang. For et par dage siden begyndte kil remmen at hyle så den forsøgte jeg at stramme. Den var nu ikke specielt løs. Nu vil bilen ikke starte, sevlom den har ladt op efter en lang tur og når jeg har fået start hjælp viser den 0 grader eller i hvert fald helt kold. Batteriet er 2 mdr. gammel og generatoren er 1 år gammel. Er der nogen sammenhæng mellem de to problemer eller er jeg bare forfulgt. ;)

MVLRH
Lars (selv om man er paranoid kan der godt være nogen efter en)
Index
55139: sv: kombi problemer (04-12-2007 16:48:22) (svar på 55133)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.147)
Hej Lars

Umiddelbart kunne der være 2 ting som ligger lige for.

1) din termostat (vand) er gået - sådan at motoren ikke bliver rigtig driftsvarm

2) din generator er også gået. Det kunne være derfor at din kilerem hyler fordi generatorhjulet giver så meget modstand. Og det er måske også svaret på at du ikke kan starte efter en længere tur - generatoren lader ikke.

Mvh
Eddie
Index
55150: sv: sv: kombi problemer (04-12-2007 18:53:28) (svar på 55139)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 88.85.43.159)
Hej Eddie

Termostaten er muligvis gået, men motoren bliver i hvertfafd varm nok. I dag har jeg været ude for at lede efter et værksted der kun hjælpe mig. Det lykkedes ikke men jeg fandt et sted hvor jeg kunne få bilen indendørs. Da jeg var under den løsnede jeg den foreste bundprop, hvorefter der tapløb olie ud af den og det sluttede af med et ppffuit. Så der havde været overtryk der inde.Der efter ladede den pludselig markbart bedre og nu er der "til syneladende" ingen problem.
Meget mærkeligt og ikke særligt trygt.

Håber meget nogen kan kaste lys over denne mærkelige opførsel.
MVLRH
Lars R
Index
55158: sv: sv: sv: kombi problemer (04-12-2007 22:44:56) (svar på 55150)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.99.12)
Hej Lars.

Den forreste bundprop? Altså den i takthjulsdækslet? Er der slør i din krumtap hvis du hiver i remhjulet i bilend længderetning?

Det andet må være fordi termostaten er gået. Alternativt din temperaturføler der viser for lidt pga. for lav spænding på batteriet...?

Hilsen Jens - der er nysgerrig!

Index
55231: sv: sv: sv: sv: kombi problemer (05-12-2007 18:43:20) (svar på 55158)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 81.25.191.185)
Hej Jens.
Ja det må være den. Vil straks tjekke for slør. Vender tilbage senere.

MVLRH og Jule hilsner

Lars R
Index
55277: sv: sv: sv: sv: sv: kombi problemer (06-12-2007 17:22:39) (svar på 55231)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 81.25.191.185)
hej alle
Har i dag været ude på en længere tur, efter at have tjekket remskiven. der var ingen slør og intet sidder unaturligt løst i motorrummet. temperaturen god op på normal og den trak bedre end nogensinde.
Hvad der var galt ved jeg ikke men nu kører den igen. jeg må nok hellere få kigget den ordentlig efter når jeg kommerhjem.;)
MVLR og jule hilsner
Lars R
Index
55298: sv: sv: sv: sv: sv: sv: kombi problemer (06-12-2007 21:57:06) (svar på 55277)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.99.12)
Hej Lars.

Det lyder godt. Jeg håber at du kan fortsætte turen uden problemer.

Lad endelig være med at skrue den forreste bundprop/forkammerproppen i, med mindre du skal ud op soppe ;-)

Hilsen Jens