tilbage

Land Rover Forum  

Index
55252: Afmontering af tank - RangeRover P38 (05-12-2007 22:52:43)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Har en tank der udtæt - et eller andet sted på oversiden af tanken - ellers er det rør der gennemtæret.

Så jeg skal have afmonteret tanken - nogen der ide om hvorlang tid man skal forventet dette tager.

Har vejledningen i at gøre dette, men vil godt vide om jeg skal sætte en weekend af eller et par timer kan gøre dette

/Per
Index
55256: sv: Afmontering af tank - RangeRover P38 (06-12-2007 00:30:21) (svar på 55252)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Det kommer meget an på, hvor rustne bolte og skruer er. Om der er træktøj, krængnigsstabilisator og andet, der sidder i vejen og skal fjernes og hvor rustne disse effekter er.
Dernæst hvor mange ulyksaligheder, der åbenbarer sig i områderne over tanken.
Sørg for at have et rifholdigt udvalg af reserve skrue og møttrikker m.m.

Et rigtig godt råd er, at køre den gamle tank så tom som overhovedet muligt. Det er ikke morsomt at stå med 80 liter brændstof i små potter, pander, tandkrus og kattens drikkeskål! :-)

Jeg går i denne epistel ud fra, at proceduren er nogenlunde det samme, som for RRC og 110"

Den nye tank bør rustbeskyttes grundigt inden montagen. Jeg fik tanken og skjoldet metalliseret inden og efterfølgende malet med Hammerite et par gange, afsluttet med alm rustbeskyttelse. Så burde den kunne holde de næste 2-3 år og måske lidt mere

Pas på ikke at ødelægge tank-armarturet ved overflytning, og husk ny pakning til dette.

Med den nye tank klar kan du, hvis ellers du kan holde på et stykke værktøj skifte på 2-5 timer afhængig af drilleriernes omfang, + hvad du vil have ordnet i regionerne over tanken, nu den er ude og man kan komme til.
Hav opmærksomheden henledt på tværvangen bag ved tanken. Rens grundigt her og sovs den gundigt ind i tynd rustbeskyttelsesolie. Det vil nok volde dig lidt sorg, at studere dette område.

Du skal nok forberde dig på at bukke bæreskjoldet en hel del mere, ellers bliver du vanvittig! :-)

Alt i alt vil det nok være fornuftig at afsætte en hel lørdag eller søndag, men så springe turen i kirken over, for at have ordentlig tid til de nævnte opgaver oven over tanken.

Jeg går da for resten ud fra, at du straks kasserer den rustne tank og undlader ørkesløse lapninger af denne. Elendigt lapperi, kan hurtigt komme til at koste mere end en ny.

mvh
Knud
Index
55259: sv: sv: Afmontering af tank - RangeRover P38 (06-12-2007 08:52:49) (svar på 55256)
eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.232.75)
Hej Per

Jeg er helt enig med Knud. Men kan du ikke komme til tanken oppefra. Som du selv skriver kan det jo være et rør der er tærret - og det kan et stykke af vejen udskiftes med korrekt slange.

Man må kunne tage vognbunden ud og så komme til tanken den vej.

mvh
Eddie
Index
55260: sv: Afmontering af tank - RangeRover P38 (06-12-2007 09:19:32) (svar på 55252)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Tak til jer begge for svar.

Det er så kedeligt at forvente det tager 3 timer og så bruger man en hel lørdag - så er det meget sjover når man har sat en lørdag af - og man så bruger man kun 3 timer.
Så jeg har nu sat lørdagen af til opgave.

Jvf. Workshop handbook - så skal man have tanken af for at komme til benzin pumpen - og jeg har kiggede efter - jeg kan ikke se nogen mulighed for at komme til tanken oppe fra. Men kontrollere det endnu en gang - inden jeg tager tanken af.

/Per
Index
55273: sv: sv: Afmontering af tank - RangeRover P38 (06-12-2007 16:33:54) (svar på 55260)
klaus rugbjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.4.229)
Hejsa på en rr p38 er det meget nemt at pille tanken af.. den sidder kun i et par bøjler og rust beskyttelse er ligermeget den er af plastik. så glem alt om træktøj mm. benzin slangerne er samlet i et par "lynclips" har du en lift tager det ikke mere end en time... god fornøjelse
Index
55318: sv: sv: sv: Afmontering af tank - RangeRover P38 (07-12-2007 09:15:27) (svar på 55273)
Morten hessel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.213.198)
Max 1 time. så er den også næsten monteret.
Det plejer at være de rør som går til og fra.