tilbage

Land Rover Forum  

Index
56169: Hoved eller slave cylinder? (26-12-2007 16:09:28)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.179.122)
I dag svigtede min kobling, køretøjet 110 fra 85 er nu anbragt i værkstedet, men der er ingen oliespild hverken ved hoved cylinder eller ved slave cylinderen, spørgsmålet er så,- hvilken fejl opleves når slave cylinderen er defekt? Kabler og slanger blev skiftet i forbindelse med genopbygning for 1,5 år siden, olie standen svinder ikke i beholderen, det føles ikke som luft i systemet, det føles faktis somom alt virker dog uden at der er modstand.
Er der nogen der kan beskrive oplevelsen af en defekt slave cylinder?
Nogen der har oplevet fejl iforbindelse med udrykker armen?

Rh Tom
Index
56199: sv: Hoved eller slave cylinder? (27-12-2007 10:16:59) (svar på 56169)
Peter Tingrupp #7345, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.39.151)
hej tom

tja min 110 fra 86 gav mig samme oplevelse for ikke så længe siden!!
gearskifte blev mere og mere besværligt indtil det en dag kun var muligt at skifte gear uden kobling!!
det skulle vise sig at være udrykker armen som gav efter, dvs det kuglehoved som den vipper på var gået igennem det tynde blik som armen er lavet af.....skiftede hoved&slaven men fejlen var altså at finde inden i koblingshuset!! og med den alder din bil har så vil jeg tro det er det samme som er sket for dig!!

held og lykke med den!!

og godt nytår!!

rover hilsen

peter, ribe!!
Index
56283: sv: sv: Hoved eller slave cylinder? (29-12-2007 00:37:21) (svar på 56199)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.37)
Er slavecylinderen defekt- slidt pakning, vil du meget
hurtigt mangle koblingsvæske; er hovedcylinderen defekt er det ikke sikkert den mister væske da der er "bagstoppakning" kan du skifte gear ved igangsætning og under kørslen? ellers er Peters udlægning den mest sandsynlige, husk at skifte kuglehovedet foruden udrykkerarm, leje, trykfod og nav, og smør med guldfedt ell. lignende der hvor tingene bevæger sig mod hinanden.
Index
56330: sv: sv: sv: Hoved eller slave cylinder? (29-12-2007 22:00:58) (svar på 56283)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.179.122)
Hej

takker for gode råd, jeg har skiftet begge cylindere udluftet, og koblingen er hård indtil halvejs inde hvorefter den giver efter,- nøjagtig som den skal, men den frakobler ikke, så gearkassen ryger af så jeg kan få et kig på de onvordes dele, det jeg ikke forstår er at den føles korrekt, dvs. at den i så fald burde påvirke trykplade fjederen, men noget virker ikke, jeg kan sagtens skifte gear via riv-gear prinsippet.....

Rh Tom
Index
56331: sv: sv: sv: sv: Hoved eller slave cylinder? (29-12-2007 22:30:30) (svar på 56330)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.29.129)
Hejsa

Nu ved jeg ikke om koblingen er opbygget på samme måde hos en 110",som det er tilfældet i en gammel 109" serie III. Jeg har også på et tidspunkt bøvlet en del med min kobling, og har også skiftet slavecylinderen - dette hjalp noget. He he problemet viste sig, at være et justeringsspørgsmål. Der var simpelthen for meget frigang ved pedalen. Nu er den justeret, og den er helt kanon til at udkoble - jeg burde have justeret dette for lang tid siden (man bliver klogere hen ad vejen).

LR hilsen
Thomas