tilbage

Land Rover Forum  

Index
56371: Støj i en S3, 88'er m HT. (30-12-2007 20:45:02)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.195.157)
Forleden kørte jeg med min 3 årige dreng fra Kbh til Odense i min S3, 88'er med Hardtop. En rigtig "drengetur". Vi kunne på motorvejen ovehovedet ikke snakke sammen grundet støjen i bilen. Noget jeg ellers ikke har lagt specielt mærke til! (Smiley). Der ligger tæppe både på gulvet foran og op af torpedoen og der er også smidt et gammelt tæppe bag i.

Kan jeg gøre noget for at minimere støjen endnu mere? Hvis i foreslår nye moderne materialer skal de kunne sættes op så man ikke bemærker dem for meget for ikke at gå på kompromis med originaliteten.

Med 88'er hilsner

Mads Dahl-Larsen
Index
56373: sv: Støj i en S3, 88´er m HT. (30-12-2007 21:17:24) (svar på 56371)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Hej Mads, den nemme løsning er, som vi gør, gule hørepropper.
Den dyre løsning er et sæt intercom, som rallyfolket bruger.
Begge løsninger bibeholder originaliteten i 88"'eren.

Hvis der skal noget i alligevel, er Amorflex et kanon produkt, det suger ikke vand, kan ikke brænde osv. men en heftig pris.

Jeg bruger den meget billige løsning med liggeunderlag, dobbelt lag ud mod motoren og enkeltlag i hardtoppen, det suger heller ikke vand, om det kan brænde har jeg ikke prøvet:) pris 39,- pr. bane, og så kontaktlim.
Det gør også at bilen ikke er så varm om sommeren.
Det jeg køber er sort, men man kan også få det i grønt, måske mere en klassisk Land Rover farve, min bil er blå så sort passer bedre.

Der findes også heldækkende formstøbte bundmåtter og til torpedoen men de starter i pris på 2500,- kr, de er rigtig gode.
En måtte i frontklappen er også en god ting for at tage støjen fra oliebadluftfilteret.
En tyk gummiliste mellem forklappen og torpedoen tager også en del støj, specielt om sommeren når man har klapperne åbne.
Jeg har tropetag på min og der er vildt meget vindstøj mellem tropetaget og taget, på forkanten.
Mvh
Kenneth Poulsen - 88" hvide plader. -73 veteran om godt et døgn!
Index
56374: sv: sv: Støj i en S3, 88´er m HT. (30-12-2007 21:24:27) (svar på 56373)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.195.157)
Hej Kenneth

Tak for et fornemt svar!

Min er også på hvide, og stort tillykke med din snarlige veteranstatus. Jeg må vente helt til juni!

88'er hilsner

M.
Index
56428: sv: Støj i en S3, 88´er m HT. (31-12-2007 15:47:29) (svar på 56371)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.212.122.178)
Jeg har virkeligt gode erfaringer med måtte systemet "Moulded Matting System" fra http://www.exmoortrim.co.uk i en 90"

Efter det måttesystem kom i og der kom dæmpeskum under motorhjælmen kan vi nu tale sammen med normalt samtale stemme niveau op til 90 km/t.

Det er sindsygt tungt. Pakken med måtterne havde en mærkat med "+30 kg" og det skal nok passe. Måtterne er omkring en centimeter tykke.

Det tog et par timer at montere. Langt hovedparten af tiden gik med at skære ud og bore huller til sæde boltene, håndbremse håndtaget, batterikassedæksel osv.

Du er velkommen til at komme forbi Kbh.N. og se vidunderet en dag.