tilbage

Land Rover Forum  

Index
56386: Regler for camper-udstyr i en Disco 3 camper (30-12-2007 23:51:10)
Mike Wede #8042, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.36.71)
Som ejer af en Discovery 3 camper, søger jeg oplysninger/informationer om hvilke regler der gælder for medbringelse af camping udstyr under daglig kørsel.

I brugvejledningen til camping udstyret står at ALT udstyr, altid skal medbringes under kørsel.

Jeg kan intet finde om reglerne hos fx Told & Skat - og der dukker intet op ved at søge på Google... Er jeg den eneste som er et stort spørgsmåltegn?

Venlig hilsen
Mike Wede, Odense
Index
56388: sv: Regler for camper-udstyr i en Disco 3 camper (31-12-2007 00:18:41) (svar på 56386)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.175.126)
Hej Mike
Til lykke med din nye bil og velkommen i klubben og regionen!

Det er rigtigt, at en autocamper til enhver tid skal kunne anvendes som sådan, dvs. køkkenelementer, soveudstyr, bord osv. skal forefindes i køretøjet; det nærmeste skriftsted, jeg umiddelbart har kunnet finde, er denne vejledning, som dog kun ganske kort omtaler det, du efterspørger:
http://www.skat.dk/display.aspx?oId=95550&vId=201166&indhold=1
Muligvis skal du have fat i en person fra SKAT, for at du kan få den fulde ordlyd af bestemmelserne.

Snyd nu ikke dig selv for deltagelse i regionens to januararrangementer, lysbilledshowet om Island og vinterkøreturen på Nordfyn.

Godt nytår - vi ses derude!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Index
56532: sv: sv: Regler for camper-udstyr i en Disco 3 camper (02-01-2008 21:42:25) (svar på 56388)
Mike Wede #8042, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.36.71)
Hej Jørgen,

mange tak for dit link til skat.dk - det giver mig mere info end jeg nogensinde har haft på dette område. Og efterlader mig med det indtryk, at der er rig mulighed for selv at tolke reglerne. Men du må endelig skrive såfremt du finder yderligere materialer.

Og mht. arragementer i Regio Fyn, så er jeg klar til turen sidst på måneden. Men tvivler på at jeg når forbi til lysbilledshowet - selv om en Islands tur lyder som en fantastisk tur i sin LR.

Vi ses!
/Mike Wede