tilbage

Land Rover Forum  

Index
56392: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 07:12:26)
Jan R. L. Andersen #7912, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.39.86)
Jeg har en 88 og der er ikke strøm til forvarmeren, hvad gør jeg, skal jeg pille instrument bordet af det med de to skruer og hvad så, er der en der kan farverne på ledningerne og hvor de kommer fra og hvor de går hen.
Index
56402: sv: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 10:54:30) (svar på 56392)
Steen Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.58.5)
Hej Jan

Det er nok et gløderør der er afbrudt, det er normalt serieglød på en serie bil.
Hvis du finder på at pille instrumentbordet ud SÅ PIL STRØMMEN FRA! først. Det er Engelsk så der er med garanti noget der ryger.

Strømmen går fra tændingslåsen ud til em modstand på torpedoen, og derfra igennem de fire gløderør. Når du forvarmer skal der være ca. 2Volt over hvert gløderør, og 4 til 6 V over modstanden.

88 hilsner Steen
Også Med serieglød
Index
56404: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 11:15:05) (svar på 56402)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Hej Jan, jeg er helt enig med Steen, men vil lige supplere, hvis din motor er fra før -80 er gløderørene at spiraltype dvs. der sidder en glødespiral på enden af dem og, som Steen, skriver hvis et af dem brænder over, duer de andre heller ikke.
Pil dem ud og kig på dem.
Hvis motoren er den "nye" type er fejlen typisk en elfejl, da systemet er opdateret til, at hvis ét glødrør går, så virker de 3 andre stadig.
Mvh
Kenneth Poulsen - også med god glød i seriekareten.
Index
56422: sv: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 15:09:53) (svar på 56404)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.248)
Aftag ledningsforbindelsen til toppen på gløderørerne og mål med en gennemgangsmåler, ohmmeter ell. en prøvelampe m. strømforsyning om der en gennemgang fra det tynde gevind til stel er der det og formodstanden på torpedoen ellers er i orden, så er det sikkert tændingslåsen, bundkontakten der er brændt af, den fører et hårdt liv, skal "bære" de ca. 100 amp. som gløderørerne bruger,
er den defekt, så lav en ledningsforb. med en trykkontakt
uden om tændingskontakten. I modsætning KP mener jeg at massivgløderørerne først kom med 2.5l i 84.
Index
56423: sv: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 15:09:54) (svar på 56404)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.248)
Aftag ledningsforbindelsen til toppen på gløderørerne og mål med en gennemgangsmåler, ohmmeter ell. en prøvelampe m. strømforsyning om der en gennemgang fra det tynde gevind til stel er der det og formodstanden på torpedoen ellers er i orden, så er det sikkert tændingslåsen, bundkontakten der er brændt af, den fører et hårdt liv, skal "bære" de ca. 100 amp. som gløderørerne bruger,
er den defekt, så lav en ledningsforb. med en trykkontakt
uden om tændingskontakten. I modsætning KP mener jeg at massivgløderørerne først kom med 2.5l i 84.
Index
56426: sv: sv: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 15:28:08) (svar på 56423)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Du har sikkert ret Verner, dog har jeg set dem på en 2,25L i meget tidlige 110".
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
56435: sv: sv: sv: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (31-12-2007 21:32:14) (svar på 56426)
Jan R. L. Andersen #7912, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.39.86)
Ja min 88 er fra 1978 så det er nok sådan det hænger sammen, jeg må lige prøve dem alle sammen og ellers til og igang med den tendings lås.
Index
60293: sv: sv: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (13-03-2008 09:41:40) (svar på 56423)
martin sejr (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.82.156.26)
har lige et spørgsmål til denne ældre tråd:

min SIII 88 1978 2,25d lider af samme problem. har sat en kontakt i istedet. mit spørgsmål er så om sådan en kontakt så skal afbrydes når motoren er startet - eler?

mvh. Martin Sejr
Index
60403: sv: sv: sv: sv: sv: Ingen strøm til forvarmer (14-03-2008 22:14:36) (svar på 60293)
Jan R. L. Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.39.86)
Det er ikke nødvændigt at afbryde kontakten, du slipper den jo og knapen springer ud når du har startet motoren.