tilbage

Land Rover Forum  

Index
56501: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 14:37:21)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg var så til ”premiere” på Skats håndtering af indregistrering osv. af biler.
Det var vældig festligt med 4-6 hurraflag klæbet op hist samt pist. Der var dog ikke en lille en til ganen eller den søde tand.
Til gengæld var der rig lejlighed til at fornøje sig over den festlige udsmykning.
Ekspeditionsstedet åbnede kr. 1200 og jeg trak nr. 39 i privatkøen lidt i kl. 1200 og blev oplyst om at jeg var nr. 24 i køen. Efter en halv time nåede man at ekspedere 5 privatnumre.
En flink opsynsdame gjorde ivrige forsøg på at genne os ventende ind i et ventelokale. Jeg gætter på vi var ca. 30 vinterregnvåde ventende i dette lokale på ca. 25 m2. Vi kom hinanden en hel del ved!!! Af natur lider jeg af civil ulydighed og efter et kvarters tid gav jeg efter for den kvalmende fornemmelse og stillede mig ud på gangen, hvor det var lettere at trække vejret, men fik påtale af den offentlige, der truede med brandvæsen osv???
Efter en halv time opgav jeg, hvor køerne var vokset til utrolige størrelser.
Er der en lov om, at alt hvad offentlige myndigheder skal varetage skal ende i udueligt kaos, eller er det bare almindelig ondskabsfuld obstruktion??

Mvh
Knud
Index
56504: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 15:05:21) (svar på 56501)
eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.232.75)
Hej Knud

Nej det var vel hvad der kunne forventes.

Efter hvad jeg har læst så åbnede man først kl. 12.00 idag - fordi - så havde man lige formiddagen til den endelige test af om systemerne fungerer hos SKAT - i forhold til de tidsligere motorkontorer.

Men jeg kan jo forstå på dit indlæg at du får en ny chance hos skat i nærmeste fremtid.

mvh
Eddie
Index
56506: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 15:34:05) (svar på 56501)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.136.94.162)
Jeg udfyldte mine indregistreringspapirer før jul og blev informeret om at jeg skulle afvente at blive kontaktet af SKAT. Jeg venter stadig spændt!!

Så lad os se hvor længe jeg kommer til at køre rundt på engelske plader!

Med 88'er hilsner

Mads
Index
56512: sv: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 17:06:24) (svar på 56506)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Et af de smarte tiltag i denne ordning med SKAT er/var at bilforhandlerne skulle kunne bestille nummerplader over internettet, til nyregistreringer og derved sparer en masse mandetimer og køreren frem og tilbage.
Systemet kom så ikke lige til at virke til tiden og er nu udsat på ubestemt tid.
Mvh
Kenneth Poulsen - der ikke kan lade være med at gøre opmærksom på hvem der betaler for al elendighede!
Index
56513: sv: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 17:08:39) (svar på 56506)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej

I Køges gamle motorkontor - havde man været så fremsynet inden jul. At man for en sikkerhedsskyld havde taget tre ekspeditionskasser ned inden flytningen til SKAT. Det resulterede i, at jeg ventede i ca halvanden time på at få udleveret mine nummerplader - ydermere en sur kommentar, da jeg spurgte om den bagerste ikke kunne være firkantet som sidst.... Så skal jeg jo rejse mig lød det (glædelig jul tænkte jeg)

Endelig kom attesten så fra Centralregisteret for motorkøretøjer - hverken drivmiddel (diesel til benz.) eller nedvejningen var kommet med - så ventede der kun en halv times kø i telefonen i dag...

Skøøønt med noget hamonisering!! - godt man ikke er bilforhandler

Hilsen Ebbe
Index
56521: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 19:07:44) (svar på 56501)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.160.246)
ååh ja jeg husker da jeg skulle betale afgift på min transporter. der sad jeg og ventede i 3 stive timer, for derefter at blive kastet rundt mellem 3 skranker for at få stemplet mine formularer i 3 eksemplarer i et stempelhelvede der mindede om østblokken på en dårlig dag.
dernæst kunne man allernådigst få lov at betale.

det skal siges at jeg forinden dette havde været igennem 3 måneders kamp for overhovedet at få lov til at få køretøjet vurderet, hvor de bla begik en fejl og afgiftssatte bilen som en vr6 og ikke en 2.4D som det var.
Det medførte at jeg blev smidt skattekontoret (ganske korporligt) fordi jeg tillod mig at informere dem om at de havde afgiftssat min bil forkert.
deres forklaring var at bilmodellem ikke havde været indført i landet før........tænk over det......en vw transporter..... vi kan gå ud og tælle på p-pladsen..!!

det var lgie lidt galde fra min side ;)
fortsat godt nytår
Index
56525: sv: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 19:59:55) (svar på 56521)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Ved at iagttage en just overstået nyhedsudsendelse fra TV2's TV Lorry, kan jeg forstå at jeg ikke er den eneste, der har været forbløffet og lettere skuffet over de så ofte omtalte dygtige interesserede, lavtlønnede og engagerede offentlige ansattes resultater!!!!!! :-)

Jeg synes det er fantastisk at vi stadig, år efter år, finder os i den uduelighed det offentlige, der koster os så utrolig mange penge, stigende år for år, præsterer.
Øv, øv, øv.
Om de så blev tilført det 10dobbelte beløb, tror jeg ikke situationen ændredes en tøddel! :-(

Det er vist på meget høje tid, at man får privatiseret dette uvæsen.
Se hvorledes vi fik tålelige vilkår inden for bilsyn!! Hvem savner fortiden "synspaver" og deres elendige optræden???????
mvh
Knud, der ikke er særlig begejstret for off. virksomhed
Index
56537: sv: sv: sv: Synet og godkendt, men--- (02-01-2008 22:50:37) (svar på 56525)
niels mikkelsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.13.155.74)
Det er lige før det er bedre her i Polen.I dag skulle jeg betale told af min 101 Fc.Konen og jeg kom til med det samme.Men hun havde desværre glemt et nummer der skulles bruges.Ellers var bilentold deklereret på 20 minutter.Tolderen forklarede venligt hvad vi skulle udfylde af papirer.De skulle ingengang se bilen.Det er træls at Danmark er blevet til et østland.
Niels snart med polske plader på 101eren