tilbage

Land Rover Forum  

Index
56663: termostat (04-01-2008 17:34:48)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej

Her i den biddende kulde, kunne det være rart med liiiidt mere varme. Hvor stor termostat sidder der i Jeres 2,25 benz (dem der har sådan een)

Hilsen Ebbe (med en Fransk aftenbrise på rude og tær)
Index
56668: sv: termostat (04-01-2008 18:09:51) (svar på 56663)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Termostaten sidder lige under der hvor den øverste kølerslange går på motoren.
Pas på med de 3 lange 6 mm bolte, giv dem godt med WD40 eller anden rustløser før/når du drejer på dem.
Det hjælper også godt hvis du sætter et stykke pap foran på kølergrillen, aldrig direkte på køleren.
På siden af instrumentbrættet sidder der et plastdæksel over reguleringen til Varme/luft op/ned, skru dækslet af og check om kablerne har god funktion,(smør dem) de bliver tit løse i befæstigelsen.
Kontroller også om varmeventilen lukker helt op for vandet til varmeapparatet, ventilen sidder forrest eller bagerst på toppen af topstykket.
Mvh
Kenneth Poulsen - med fin varme i 88"'eren, hvis det da ellers ikke fes ud gennem div. elendige gummilister omkring dørene.
Index
56674: sv: sv: termostat (04-01-2008 19:23:36) (svar på 56668)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.107)
Problemet m. manglende varme i seriebilerne er, udover diverse utætheder ved døre og gulv, at der er for lidt cirkulation gennem varmeapparatet, prøv at føl på slangerne der går til og fra, det er ægte "fjernvarme"
Det kan skyldes luft v. varmeapparatet ell.
ventilen v. termostathuset er stoppet til ell. pakningen er svulmet op og stopper gennemstrømning; selv har jeg fjernet ventilen og sat en slangestuds direkte på termostathuset og forbundet varmeapparatet til denne, det giver udmærket varmeblæs. Termostaten er en såkaldt shunttype, 80 grader til vinterbrug, 72 grader til trope-
og varm sommerbrug.
Index
56688: sv: sv: sv: termostat (04-01-2008 21:24:43) (svar på 56674)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.219)
Hej igen

Tak for Jeres svar - Men den sender fint varme ind i bilen - jeg kan da efter termometeret holde små 20°c. Men viseren går ikke langt op på skalaen. Så det kølertermostaten jeg tænkte lidt på. Den jeg har i min gamle volvo er vinter til 85 og sommer 80. Så den blev skiftet efter behov (dengang den kom ud om vinteren)

Hilsen Ebbe
Index
56692: sv: sv: sv: sv: termostat (05-01-2008 01:05:26) (svar på 56688)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Prøv først med en plade foran på kølergitteret, hvis det giver mere varme og tempen. kommer op, så kan et termostatskift være aktuelt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
59526: sv: sv: sv: sv: sv: termostat (26-02-2008 16:14:49) (svar på 56692)
Michael Clausen #8128, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.59.236)
Tar lige og låner denne sti ang termostat og varme..
Min Ninety står ved drifttemp lige på den sidste streg før rød på tempmåleren i instrumentbrættet...men med min blæser i fuld gang...med ok gennemstrømning...ja så kommer der ikke rigtigt noget varme ud.
Hvad pokker kan problemet være her???
Mvh Michael # 8128 ..Som virkelig trænger til noget varme i kabinen, så duggen forsvinder fra ruderne.. ;-)