tilbage

Land Rover Forum  

Index
56673: Ny starter brændt af efter to uger! (04-01-2008 19:15:38)
Jacob Bøegh Larsen #6698, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.134.107)
Jeg fik for et par uger siden monteret en ny starter hos Gt biler. Og fluks væk var alle start problemer dejligt ,men i morgen da kæresten hun skulle forvarme bilen (arbejdsfordeling hun forvarmer jeg kører :-)) gik starteren igang for at hun havde drejet nøglen helt om og den ville ikke slukke da hun hev nøglen ud da jeg kom ud og satte mig ind var den totalt død når man drejde på nøglen.Er der nogle som har erfaringer med dette er det både en ny starter igen.. og en ny tænding jeg skal kigge efter.Kablerne nede ved starteren så ret "Varme" ud kan det være fordi de har lagt op af noget varmt og der derved er sket noget? (Bilen en Defender 90´ fra 85).

Mvh Jacob ..Som har en af de periode hvor jeg syntes min Land Rover er ved at tillægge sig dyre vane,har både fået ny tandrem ny vandpumpe, ny dieselpumpe, ny starter osv indenfor det sidste år:-)
Index
56675: sv: Ny starter brændt af efter to uger! (04-01-2008 19:25:50) (svar på 56673)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Hej Jacob, det er sandsynligvis bundstykket i din tændingslås der er kortsluttet, der går sindsygt alt for meget strøm gennem tændingslåsen så de brænder af efterhånden.
Det kunne anbefales at bruge relæer til bla. forvarmningen.
Man kunne forestille sig at bundstykket er brændt helt i stykker inden i, så der ikke er nogen forbindelse mere.
Når man kører med starten til der ikke mere strøm på bilen, er det klart at kablerne bliver varme, det ville være godt at få kontrolleret om isoleringen på kablerne ikke har taget skade, ellers må der nye på.
Starten behøver ikke have taget skade hvis bundstykket er brændt sammen inden for rimelig tid.
Man anbefaler at køre max. med starten i 10 sekunder og så holde 1 minuts pause.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
56684: sv: sv: Ny starter brændt af efter to uger! (04-01-2008 21:14:47) (svar på 56675)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.107)
Nu er din bil jo 23 år gammel, så visse ting må nødvendigvis være tjenlige til udskiftning, dog ikke i den orden som beskrevet, værkstedet burde have lugtet lunten
hvis det samme var årsagen til starterskiftet for 14 dg.
siden. Dog hælder jeg til at mene at fejlen snarere skyldes at et kontaktstykke i bundstykket er faldet af og er skyld i kortslutningen, det har jeg selv oplevet, men kuren er den samme, nyt bundstykke.