tilbage

Land Rover Forum  

56699: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 11:43:39)
Michael C. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.130.106)
Mojne alle..
Står her og overvejer at indfri en gammel drengedrøm...med at købe mig en Landrover..en 90´vel og mærke fra 84..
Jeg er godt klar over jeg skal se efter rust i rammen og/eller hvordan karossen ser ud med tærring.
Men den 90ér jeg har kikket på er en benziner..og ikke en V8..men(og ret mig hvis jeg tar fejl..) en 2.25 liters benziner..
Men sådan en svend...hvad har den af HK?..Hvordan er økonomien?..og ville man evt uden alt for meget bøvl kunne smide en diesel klump i den istedet??
Håber på en masse svar fra jer herinde..
Mvh Michael
56703: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 12:15:47) (svar på 56699)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.167.218.61)
Hej Michael.

Velkommen til "den engelske syge".

Jeg tror du kan få svar på de fleste af dine spørgsmål og en del flere ved at søge her i forummet.

Jeg har selv en 90" fra 85 og er meget glad for den.

MVLRH
Lars R # 7553

Fordi livet er for kort til kedelige biler.
56712: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 15:05:34) (svar på 56703)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.22)
90" kom i 1984 og var med 2.25l benzin ell. 2.5l diesel,
V8 kom i 85. 2.25l er på ca. 75 hk. alt efter om det er SAE ell. DIN. Regn med 6 km/l for benzinmodellen, uanset cylinderantal, og 10 km/l for diesel. Kør en tur og lyt
efter klonk-lyde og transmissionsstøj, især i 5 gear.
56725: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 20:11:19) (svar på 56712)
Michael C (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.130.106)
Okay...klonk lyde og transmision...specielt 5 gear..det vil jeg lytte efter...
Andet man som novice skal være obs på..???
56732: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 20:51:28) (svar på 56725)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.129)
Uhadajada, evt. rust i bagvange/kofanger, sidevanger på chaissiramme, fodbrønden i højre side, gennemtæret tank,
(under passagerersæde) klamsreparerationer m. glasfiber,
rust/gennemtæringer under forruder/v. dørhængsler, rustpletter på drejeskåle på forakslen, er omgivelserne v. drejeskålene tørre er der ingen olie på, betydelige olieutætheder v. gearks. og diffs. og styrehus, tæret/utæt køler, slør i styrebolte, slidt motor, utæt toppakning bare for at nævne nogle af faldgruberne.
56736: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 21:14:31) (svar på 56732)
Michael C (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.130.106)
Bolocks...ikk andet;-)..
Det var ikk så lidt men okay...bilen er jo ikke ny og en evt Volvo fra 84 vil sikkert ha den samme mængde ting man skal holde øje med..
56739: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 21:22:57) (svar på 56736)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.129)
We woun"t leave you broke! i modsætning til Volvo behøver du ikke at kikke efter gennemtærede dørpaneler!
56737: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 21:16:43) (svar på 56732)
Michael C (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.130.106)
Kan da lige nævne at bilen er synet sommeren 2007..så mon ikke den er nogenlunde stand..sikkerhedsmæssigt??
56741: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 21:27:20) (svar på 56737)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.129)
Okay, det klipper jo lissom toppen af, især hvis uden anmærkninger.
56742: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 21:37:01) (svar på 56741)
Michael C. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.130.106)
Ja..det sku det vel helst.. Men mon ikke det der evt måtte ha været er blevt fixet siden sommer...hvis der har været noget.
Men jeg takker for hjælpen..og vender tilbage igen..når jeg har snakket yderligere med sælger..
Mojne fra Michael
56743: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (05-01-2008 22:18:18) (svar på 56742)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Michael

Der skal ikke være nogen tvivl om at alle ønsker at finde det mest perfekte køretøj for vores surt tjente skillinger som overhovedet muligt..........men !

En del af CHARMEN.....(man kan jo kalde det mange ting) er at man går og hygger sig med at vedligeholde og pleje sin LR........Og når man køber en brugt LR er der stor sandsynlighed for at bilen har været brugt til det den er bygget til og derfor skal man regne med at der er lidt slid og patina og derfor også noget arbejde med køretøjet.

Engelsk syge kalder vi det..........og vi er mange der nyder godt af forum når vi har lidt kvaler med ekvipagen.
Så på med vanten.......og held og lykke

Peter Toft.............Engelsk sygepatient.

Ps. Et medlemsskab af klubben vil hjælpe dig meget :-)
56756: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 07:30:03) (svar på 56699)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.5.169)
Hej Michael.
Som skrevet længre nede i tråden, så vil jeg mene at dette forum her er det bedste sted at få svar på det som de spørsmål som du søger. Der er efter mine oplysninger 6-7 stk 90" fra den årgang som har en 2½l. benzin motor. Du kan jo bruge vente tiden til at deltage i et af de arrangementer som er landet over, der finder du ligesindet mennesker med den engelske syge.
Du kan jo tage et par foto til tråden, så kan det jo være der er nogle som kender bilen
Prisen for et medlemsskab af klubben er pt 550 kr incl vores medlemsblad som udkommer 11 gange om året ved henvendelse til medlemslisten@dlrk.dk
Vh
Christian
56757: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 08:45:39) (svar på 56699)
Jonas Lissau-Jensen #7114, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.52.110.180)
Hej Michael!

På forsiden er der et link der hedder: Seriebil - tjek inden køb. Det er et glimrende link at studere nærmere, hvis man går med tanker om at købe LR. Det er godt nok lavet i forhold til seriebilerne, men en LR 90" fra 84 har mange af de samme skavanker.

Print den evt ud og tag den med når du skal "syne" bilen. Jeg har selv haft STOR glæde af den.

Hvis du er rigtig heldig og bor i nærheden af en der er meget kyndig på området, så kan du måske få ham med ud og kigge? Spørg dig frem. Dette forum BUGNER af hjælpsomme folk - specielt hvis du er medlem...

held og lykke
SerieIIIhilsen Jonas Lissau
56758: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 08:51:49) (svar på 56699)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.218.253)
Hej Michael

Jeg har en magen til den du ser på.

Jeg er fint tilfreds. Motoren er med 5 hovedlejer og Weber registerkarburator - den er nærmest uopslidelig i sammenligning med dieselversionerne. Den er et yndet tuningsobjekt, men yder knapt 80Hk som standard. Det betyder at du faktisk skal have en 2,5TD for at få samme effekt. Omvendt skal du ikke forvente at kunne trække voksen campingvogn med den. Motoren er meget nem at holde kørende, men er selvfølgelig ikke udpræget begejstret for vand.

Benzinøkonomien er en videnskab i sig selv pga. kørestil og dækvalg. Jeg kører ca. 7Km ved blandet kørsel, sammenlignet med V8'eren er det ret godt.

Alle "dieselklumperne" op til 200TDI passer direkte på gearkassen, og kan lægges i uden de store problemer.

Mvh Thomas
56759: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 10:03:31) (svar på 56699)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.34.108)
Hej Michael

Hvis det er en beige farvet 90" der har kørt 161.000 km
Så tror jeg at det er et fint køb til prisen - du kan jo knap finde en seriebil til de penge. Dette er kun sagt ud fra de billeder jeg har set, så gå den selv igennem, men hav i tankerne at det er en fin pris.
Håber at du får indfriet dine drømme !
MEN pas på, min drøm har gjort at jeg har haft 7 forskellige LR i mit ejerskab siden den første kom i 2002.
Er pt. den glade ejer af 2.

Morten
56760: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 11:34:05) (svar på 56759)
Martin Busk Hansen #4755, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.134)
Hej
Jeg har været forbi og se på den jeg ville ikke give mere end 10000 for det lig den har dårlig bagvange og er generalt meget kedelig
Mvh Martin
56761: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 13:39:05) (svar på 56760)
Michael C (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.130.106)
Mojne martin...
gider du evt. lige gi mig et kald..hvis det er den nede i Vordingborg vi snakker om.. vil gerne høre hvad du evt har at sige om den..27308484...
Mvh Michael C.
56773: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 17:05:14) (svar på 56760)
Claus Mittag #7793, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.84)
Hej Martin
Jeg har endnu ikke set en nysynet 90" til 10000, man sku næsten overveje at købe den til reserve dele hvis du mener den ikk er mere værd;) Er det ikke et lidt useriøst at mene den ikke er mere værd....

LR hilsen
Claus
56783: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (06-01-2008 18:32:43) (svar på 56773)
Søren Belli #1148, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.102.26)
Kære Medlemmer.

Jeg må desværre gi Martin ret, 10000.- til reserve dele.

Det ser ud til at Ham / Hende der har synet denne 90" syner alle biler uandset stand. !!!!!!!!!!!

Rover hilsen
1148 Søren
57089: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp med 90èr.... (11-01-2008 20:54:00) (svar på 56783)
Michael C. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.221.80)
Okay..tak alle...
Men nu har jeg haft taget turen fra det Sønderjyske til Vordingborg og har kikket på dyret..;-)
Og ja..i har ret..den er ikke noget særligt..trænger til en ordentlig kærlig hånd..ude og i motoren..den drypper og ryger lidt..har lidt rust..men sys seriøst ikke der var noget der skræmte mig alt for meget..;-)
Så jeg har sku valgt at give sælger et seriøst bud..og håber nu at jeg inden for de næste par dage kan fortælle jer at jeg er blevet ejer af en Land Rover 90ér.
Mvh Michael..