tilbage

Land Rover Forum  

Index
56787: Kardan (06-01-2008 20:03:18)
Michael Hviid Nielsen #6407, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.51.196.229)
Jeg har idag indset at min bagerste kardan ikke fortjener restoreringsgenfødsel, men istedet udbytning.

Er der nogen der har erfaring med denne Britpart (STC573) Kardan som forhandles af Paddock Spares:
http://www.paddockspares.com/pp/SERIES/Propshaft/Rear_propshaft_LWB_S11/11A_4cyl.html
(skulle passe min S2A 109 fra 1965).

Er den komplet (med kryds og de dele der skrues på hhv. diff og gearkasse)?
Er krydsene de rigtige Hardy Spicer?

(jeg har naturligvis spurgt Paddocks, men ind imellem kan der gå en rum tid inden jeg får svar og det haster lidt med at få den bestilt).

Michael Nielsen

Index
56789: sv: Kardan (06-01-2008 20:43:48) (svar på 56787)
Claus Skriver #7473, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.34)
du kan ringe til dem og høre, de er meget flinke til at svare, jeg har kun god erfaring med dem.
Index
56801: sv: sv: Kardan (07-01-2008 08:04:37) (svar på 56789)
Michael Hviid Nielsen #6407, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 91.143.115.90)
Hej Claus

Jeg tror ikke jeg vil spørge Paddock om kvaliteten på deres dele - jeg ved hvad de vil svare ;-)
Nogle ting er helt i orden, men jeg har desværre også fået en del ting som er for dårlige derovre fra.

Mht. denne kardan så er jeg lidt mistænksom fordi prisen er så lav ifht. f.eks unikardans (er der nogen der har købt hos dem?).

Men det lyder godt at de er hurtigere til at tage telefonen.
Jeg ringer og spørger om kryds og flanger. Jeg vil stadig gerne høre fra nogen som har købt eller set denne Britpart (det er måske samme som fra Williams og måske endda Meca).

Hilsen Michael



Index
56803: sv: sv: sv: Kardan (07-01-2008 08:20:37) (svar på 56801)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg har købt nogle stykker af de nævnte kardaner, og kan ikke sige noget skidt om dem endnu, men de ser fornuftige ud, og hvis ikke de holder i 20 år,er det jo til at komme over at skifte igen til de priser.
De virker ikke mere klejne end de originale, som jeg har pillet af.
De er med alt nødvendigt inkl. bolte og møttrikker.
Nap også den forr., nu du skal igang.
mvh
Knud
Index
56805: sv: sv: sv: Kardan (07-01-2008 08:23:54) (svar på 56801)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.82.237)
Jeg fik lavet ny forkardan hos Unikardan(GKN)
http://www.unicardan.dk/gkn-ids-scandinavia/

Den fungerer (stadig) upåklageligt.

Jeg mener at jeg gav ca. 2500.- lavet på speciel længde.

Kasper

2A 109" 1965 V8
Index
56840: sv: sv: sv: sv: Kardan (07-01-2008 19:11:52) (svar på 56805)
Claus Skriver #7473, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.34)
jeg har også lige fået en ny kadang der fra super lækker længer vandring og stærker kryds med støre vinkel
Index
56877: sv: sv: sv: sv: sv: Kardan (08-01-2008 10:56:45) (svar på 56840)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hvad kostede den?

Jakob E S
Index
56807: sv: Kardan (07-01-2008 09:26:30) (svar på 56787)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Hej Michael

Jeg har også haft en Land Rover for nogle år siden, som fik den type kardan. Den kørte ganske upåklageligt i den resterende tid jeg havde den. Husk dog altid at holde den godt med fedt. Specielt de billigere modeller skal være velsmurte...