tilbage

Land Rover Forum  

Index
52482: Et godt råd (15-10-2007 13:12:39)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Landrover venner!!!

Jeg skal spørge om nogen kan give mig et godt råd.

Her i sommer var vi i Italien med vores Range Rover Classic 2.5 TDI med VM Motor. Bilen er fra 1991, og vi havde for ca. 2 år siden importeret den fra Tyskland.

Når alt var fryd og gammen indtil bilens motor satte ud da vi skulle til at køre ind i Italien. Den står nu i Italien og kender sig, og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal få den hjem eller om den kan laves billigere dernede, Den står nu i Innsbruk i Østrig. Eller måske jeg skal glemme alt om den, det er jo en VM diesel og måske kommer motor problemerne heraf.
Problemerne er lokaliseret til toppakningen,men jeg kan ikke finde ud af om det kan betale sig, bilen er ellers i god stand. At få transporteret bilen hjem koster jo i sig selv, og så derefter at skulle få repareret motor eller helt udskiftet den. Er der ikke noget med at man evt. ville kunne sætte en 200TDI i den da den passer bedst med gearkassen??

Er der nogen der har været i en lignende situation eller kan give et godt råd, da jeg overvejer hvad jeg skal gøre. Og det gør lidt undt i mit Landrover hjerte at den står der helt alene.
Hilsen
Mads



Index
52484: sv: Et godt råd (15-10-2007 13:25:22) (svar på 52482)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.232.75)
Hej Mads

Den 17. juli 2007 skrev du at du havde fundet udaf at det var bedst at få bilen fragtet hjem, øh det har du så ikke.

Men du kom selv med nogle forslag til hvordan du kunne løse dit problem.

Jeg er sikker på at det nok ikke umiddelbart er løsningen at begynde at rep. på den gamle VM.

Alternativ som nogen også har foreslået så køb en reservedelsbil i eks. Tyskland og flyt hele drivlinien over (motor/gearkasse) i din bil.

Øh hvis du har kasko på bilen hvorfor at du så ikke fået den fragtet hjem med SOS?

mvh
Eddie
Index
52488: sv: sv: Et godt råd (15-10-2007 13:50:06) (svar på 52484)
Morten Sørensen #7637, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.66.167.164)
Hej mads,

Hvis den skal køres hjem, vil jeg gerne hjælpe dig. En togbillet til innsbruk, og vm'eren er på vej mod dannevang! Hvis det "bare" er en toppakning, så kan det da sagtens betale sig at få den lavet i østrig...!

Vh Morten S
Index
52492: sv: sv: sv: Et godt råd (15-10-2007 14:07:55) (svar på 52488)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Morten.

Ja hvis en tog billet kan gøre det er lyder det fint ;) Bilen står hos: Unterberger Automobile, og de vil have mellem 10-12.000 Euro for at lave den, de har prøvet at finde en anden motor til den uden held. Men 10-12.000 Euro er jo også helt hen i vejret, og jeg kan godt mærke at de ved at jeg er lidt på den når jeg sidder helt heroppe i Danmark. Jeg har undersøgt med VM Specialist i England om at få sendt motoren til UK for at få den repareret der, det koster mellem 1700 og 2000 pund, og omkring 300 pund for transport. SÅ det burde vel være billigst at finde en motor i Østrig, men jeg har ikke haft held med mig.
Hilsen
Mads

Index
52493: sv: sv: sv: sv: Et godt råd (15-10-2007 14:43:33) (svar på 52492)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.232.75)
Hej Mads

Hvis dem i Østrig skal have 10-12000 euro - det svarer til mellem 75-90000 kr. Det er jo sindsygt.

England rep. 1700-2000 - ca. 17.000 - 20.000 kr. Det er jo tosset.

Transport på 300 pund - det dækker vel ikke begge veje?
Hvem skal pille motoren ud og lægge den i igen - det koster vel yderligere 1.000-2.000 eur. hvis det skal ske i Østrig.

Der er vel kun en vej - hent bilen på en trailer eller få et firma til at kører den hjem. Til de priser du har skitseret er der jo meget mere økonomi i at få en 200 Tdi eller en 300 Tdi lagt i hullet. Og det skulle vel ikke være umuligt at finde en i enten Tyskland eller som nogen har foreslået finde de stumper der skal bruges i Holland.

Jeg har endnu ikke hørt om nogen der kunne få økonomi i at rep. en VM-diesel.

Opgaven bliver vel heller ikke lettere af at bilen nu har stået i Østrig i over 3 måneder.

mvh
Eddie
Index
52551: sv: sv: sv: sv: sv: Et godt råd (16-10-2007 08:23:55) (svar på 52493)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.129.98)
Hej igen Mads

I øvrigt havde jeg en Disco 200 TDI, som desværre blev totalskadet for et års tid siden. Den har hidtil stået hos Børges Autoophug i Skanderborg, og den indeholdt en komplet 200 TDI drivlinie. Det eneste der var skadet var køleren. Måske en mulighed hvis du vil "konvertere".

Og for en god ordens skyld. Jeg har ingen andele i den, da forsikringen har betalt mig, hvad jeg havde krav på, og de har solgt den ophug.

MV
Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
52497: sv: Et godt råd (15-10-2007 15:00:59) (svar på 52482)
niels svarø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.15.24)
Hej Mads

Jeg har en 2.4 LTR VM kender lidt til mekanikken. På dit spørgsmål om toppakning, kan jeg oplyse at ny, i stål, koster ca. 800 kr. incl. moms hos den danske generalimportør, HolmDanmark i Glostrup.
Dit problem er nok nærmere hvorfor toppakningen er utæt og i virklighedens verden er problemer måske ikke så stort at det ikke kan betale sig at få kareten hjem. VM er ikke længere så dyre med deres reservedele.

Nu tager jeg selv til Italien og kommer hjem sidste på uge.

Op med modet
Niels Svarø
RR88
Index
52506: sv: sv: Et godt råd (15-10-2007 17:44:58) (svar på 52497)
Morten Sørensen #7637, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.66.167.164)
Hej mads.

Ring til mig, så kan vi lige snakke om det... 20 20 46 11

Vh Morten S
Index
52536: sv: sv: sv: Et godt råd (15-10-2007 22:32:38) (svar på 52506)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.162.128.106)
Hej Morten

Tak for svaret giver dig et kald.
Vh
Mads
Index
52550: sv: Et godt råd (16-10-2007 08:17:25) (svar på 52482)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.129.98)
Hej Mads

Hvis du ikke har andre muligheder vil jeg godt tilbyde at køre ned og hente, hvis du altså også selv vil yde en indsats og bidrage til "festen". Det er jo "sindssygt" blot at efterlade bilen dernede. Jeg har bilen, kørekortet og ved hvor jeg kan låne en 2500 kg trialer til en fornuftig pris.
Hvis du er interesseret så sig til, så vi kan aftale de nærmere konditioner. jeg har forskellige ideer.

MVH
Lars Ellegaard
3926 Nsj.
Index
52564: sv: sv: Et godt råd (16-10-2007 10:43:45) (svar på 52550)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Lars

Det lyder spænnende, det kunne virkelig være en løsning. Jeg er bestemt interesseret.
vh
Mads
Index
52565: sv: sv: sv: Et godt råd (16-10-2007 10:52:22) (svar på 52564)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.129.98)
Hej Mads

Gi' mig et tlf. nummer, så ringer jeg til dig.

MVH
Lars Ellegaard
Index
52567: sv: sv: sv: sv: Et godt råd (16-10-2007 11:43:22) (svar på 52565)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Lars

Mit nummer er 21668478
vh
Mads
Index
56897: sv: sv: sv: sv: sv: Et godt råd (08-01-2008 19:33:43) (svar på 52567)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Jeg, og sikkert også andre, er lidt nysgerrige efter slutningen på historien...??

Thomas
Index
56918: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et godt råd (09-01-2008 08:21:01) (svar på 56897)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Thomas og andre nysgerrige sjæle.

Bilen står endnu i Østrig. En fyr fra romanien vil gerne købe den, men har endnu ikke afhentet den. så det blev løsningen.

Jeg turde ikke alt det andet, den skal formentlighave ny motor og hjemtransporten ville også koste oven i, selv om en meget venlig "landrover ven" ville hjælpe.

Jeg begynder snart at lede efter en anden bil, denne gang uden VM motor, med al respekt for dem der elsker denne motor. Ved ikke om det bliver en Range Rover eller en Discovery?? Men jeg savner at have en rigtig bil, som man glæder sig til at sætte sig ind i.

Mange tak for hjælpen til alle der hjalp ;)
Hilsen
Mads