Hej Mads
Nu er det jo Land Rovere vi taler om og de færreste eksemplarer har vel overlevet de sidste 30-40 år eller mere uden at forskellige ejere har ændret forskelligt på dem.
Som f.eks min IIA fra '65 der efterhånden er stykket sammen af flere biler og hvor den originale farve vist var den farve, den første ejer, en jysk flyveplads, brugte til sine hjælpe-køretøjer.
Jeg mener at i så tilfælde, må det række når man restaurerer dem tilbage til noget der *kunne* være originalt, hvilket jeg da også drømmer om for min IIa, selv om Rom jo ikke blev bygget på en dag.
Jeg må indrømme at jeg heller ikke har tænkt mig at skifte 109" SIII forakslen med de kraftige bremser og den fuld-synkroniserede gearkasse ud med noget "originalt" Den skal trods alt også køre en gang i mellem. Det vigtigste for mig er at den en dag i det store hele kommer til at fremtræde som en original SIIa fra 65.
Men en Land Rover er jo et brugs-køretøj, måske det er en del af dens charme, at den igennem sin tid er blevet tilpasset til sin ejers brug. Som jeg har nævnt i en tidligere tråd, der var ham der sagde at "alle gamle Land Rovere er originale, for der er næppe to helt ens."
Hilsen Niels Lysebjerg
www.lysebjerg.dk/land-rover.html