tilbage

Land Rover Forum  

Index
57354: Koldstarts udforderinger (16-01-2008 13:40:52)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.7.76)
Min kære RR/96 - 4,6 - har det svært med at komme ud af sengen om morgen - den vil ikke rigtigt starte.

Normalt starten den når tændingsnøglen bliver drejet.

Mandag morgen var det slut - den ville ikke starte, som normalt. Efter at have prøvet nogle gange - inkl. at pumpe med speederen kom der gang i bilen - som mest af alt løs som der mangle tændigen på en eller flere cylinder. Efter 10 sek. gik motoren jævnt og som normalt (der blev dog lige sluppet en hvid/grå sky ud af udstødningen)

Bilen opfører sig normalt når den første er igang. Og har heller ikke problemer med at startet senere på dagen - da motoren stadig er varm(gætter jeg på). Dette mønster har nu gentages sig tirsdag og onsdag morgen.

I morges trådte jeg svart på speederen - inden jeg drejet tændingsnøglen - og det startet noget hurtigere end de to tidligere dage. Dog stadig med manglende tænding på en eller flere cylinder.

Nogen ideer om hvad det kan være - har selv gættet omkring cockeren.


/Per

Index
57357: sv: Koldstarts udforderinger (16-01-2008 14:43:22) (svar på 57354)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Nye tændrør ....
Det hjalp gevaldigt på min gamle Ascona, denhavde nøjagtig de samme startproblemer.
Den har startet uden vrøvl lige siden....

De var slidt helt runde, elektroderne, og der var alt for stor elektrodeafstand pga slid ....

Jens - Nu også med bedre benzin-økonomi. ;)
Index
57376: sv: sv: Koldstarts udforderinger (16-01-2008 18:16:54) (svar på 57357)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Ud over at det er (lidt) koldt for tiden, er der jo også en masse fugt i luften. Så en kærlig gennemgang af alle tændingskabler, samlinger og strømfordeleren kan måske også hjælpe.

Den hurtige metode er at spraye det over med Pronto eller lignende (silikonebaseret fugtfortrænger). Eller, hvis du er mere grundig, skille alle samlinger ad og smøre dem med silikonefedt. Og rense strømfordeleren samtidigt og give den lidt ditto fedt i samlingen.

Hvis det ikke hjælper, kan det være så meget andet. Måske din steppermotor trænger til rens? (søg efter "stepper" her i forum).

Men prøv lige Pronto først ;-)
Index
57678: Koldstarts udforderinger og NU med svar på hvad der var galt (21-01-2008 00:03:15) (svar på 57354)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Tak for svarene

Ledningen til en føler der sidder til højre (set forfra) for genetator - havde et stik der var irret.

Nu er det renset - og bilen starter som en drøm

/Per