57727:
sv: sv: sv: sv: Kristian Jensen og hans afgifter. (21-01-2008 18:55:54) (svar på
57673)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Knud,
Jeg er overhovedet ikke indigneret... men som Steen G jo netop bekræfter mig i så, er denne løsning DESVÆRRE blevet brugt af "de forkerte" - hensigten var, at man kunne medbringe sin danske bil til udlandet UDEN at binde penge unødigt i den - (afgiftskroner) men ordningen blev straks overtaget af alverdens opkøbere (prøv at google emnet og du vil finde TALRIGE eksempler på do.)
Resultatet bliver desværre at gamle biler til ca. kr. 50.000.- fremover bliver endnu mindre værd (alle biler bliver selvsagt med tiden mindre værd, bare man venter længe nok/ eller har købt et "uheldigt" mærke med lidet efterspørgsel)
Hvis biler ikke kan eksporteres falder efterspørgslen på dem og prisen ligeså - en sideeffekt bliver desuden, at risikoen for en totalskade i tilfælde af uheld også blivger større (65/75% regel) - godt nok får man den "bedste pris" for bilen af forsikringen ved uheld, men det er vel ikke værd at satse på forsikringspris - med tanke på helbred m.m.
Det er delvist samme problematik der afstedkom de berømte momsmærker til gulpladebiler - delvist uberettiget misbrug af en ellers god ordning.
Når man kan eksportere en gammel halvrådden VW Golf 3, der burde været skrottet - men istedet få ca. 20.000 kr i lommen - så er der sgu noget galt (det er bare min mening!)