tilbage

Land Rover Forum  

Index
57660: Kristian Jensen og hans afgifter. (20-01-2008 17:35:59)
Phillip Nørgaard #8017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.80.185)
Er der nogen af Jer medlemmer, som har hørt, hvordan det vil påvirke os ejere af gamle og ældre biler, med hensyn til hans nye tiltag ?

Så det på tekst TV i dag - Og har ikke kunnet findet noget om det på nyhedssiderne på Nettet.

Venlig hilsen

/P
Index
57661: sv: Kristian Jensen og hans afgifter. (20-01-2008 18:16:33) (svar på 57660)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Philip!

Der er vel her tale om det lovforslag der vedrører den tåbelige regel (det er bare min mening) om tilbagebetaling af registreringsafgift.

Hidtil har man kunnet ansøge om af "få registreringsafgiften tilbage" - dog minus 15% som blev opkrævet "for ulejligheden" af SKAT. Denne "sats" forsvinder og fremover bliver det (såfremt det vedtages endeligt i sin nuværende udformning) ændret til et minimumsbeløb på kr. 7.500,-

Så med mindre du vil eksportere din gamle LR har du intet at frygte - endnu!

Det er også ment med interesse i miljø at denne regel ændres - mange gamle biler er blevet eksporteret til eksempelvis Afrika hvor de nu kører rundt og forurener... denne omlægning af vil ikke længere gøre det lukrativt at eksportere gamle vrag til verdens ulande - (de fortjener vel også bedre end vores gamle rustne faldefærdige bilvrag)

bare fordi de er fattige skal de vel ikke være "losseplads for vores affældige habengut?!
Index
57668: sv: sv: Kristian Jensen og hans afgifter. (20-01-2008 20:48:49) (svar på 57661)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Ro på Alexander, der er garanteret ikke en eneste af de gamle biler, du tænker på, der er havnet blandt sultne børn i Afrika.
De står for 95% vedkommende stadig her i DK på huggerpladser.
Bare forestil dig, hvad det koster at sende en bil ned til de sultne børn i Afrika!!! De har sikkert bedre køretøjer i forvejen.
Du kan rolig gemme din indignation til andre emner. :-)
mvh
Knud
Index
57673: sv: sv: sv: Kristian Jensen og hans afgifter. (20-01-2008 21:33:52) (svar på 57668)
Steen G (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.44.235)
Har en bekendt som lever af at sende bilvrag til Afrika og få tilbagebetalt afgiften, han sender omkring 8 til 10 biler pr. måned. Han påstår at det er en særdeles god forretning, han tilbød også at afhænde Land Roveren på denne måde, men det skulle jeg ikke nyde noget af, de fyre som kommer og opkøber bilerne, er ikke nogen man skal spøge med.
Index
57727: sv: sv: sv: sv: Kristian Jensen og hans afgifter. (21-01-2008 18:55:54) (svar på 57673)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Knud,

Jeg er overhovedet ikke indigneret... men som Steen G jo netop bekræfter mig i så, er denne løsning DESVÆRRE blevet brugt af "de forkerte" - hensigten var, at man kunne medbringe sin danske bil til udlandet UDEN at binde penge unødigt i den - (afgiftskroner) men ordningen blev straks overtaget af alverdens opkøbere (prøv at google emnet og du vil finde TALRIGE eksempler på do.)

Resultatet bliver desværre at gamle biler til ca. kr. 50.000.- fremover bliver endnu mindre værd (alle biler bliver selvsagt med tiden mindre værd, bare man venter længe nok/ eller har købt et "uheldigt" mærke med lidet efterspørgsel)
Hvis biler ikke kan eksporteres falder efterspørgslen på dem og prisen ligeså - en sideeffekt bliver desuden, at risikoen for en totalskade i tilfælde af uheld også blivger større (65/75% regel) - godt nok får man den "bedste pris" for bilen af forsikringen ved uheld, men det er vel ikke værd at satse på forsikringspris - med tanke på helbred m.m.

Det er delvist samme problematik der afstedkom de berømte momsmærker til gulpladebiler - delvist uberettiget misbrug af en ellers god ordning.

Når man kan eksportere en gammel halvrådden VW Golf 3, der burde været skrottet - men istedet få ca. 20.000 kr i lommen - så er der sgu noget galt (det er bare min mening!)