tilbage

Land Rover Forum  

Index
57773: Freelander bagrudehejs / vasker / elrude (21-01-2008 23:33:55)
Søren Høyer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.43.98)
Jeg har en 1,8 Freelander fra 98. Skøn bil. Desværre er Bagrudehejset er lige knækket, så jeg har manuelt skubbet bagruden en ca 3 cm ned, så døren kan åbne. Det går fint, og ruden er stadig tæt for vand. Problemt er bare, at når bagruden er lidt nede, virker visker, vasker og elbagrude ikke. Er der nogen der har en ide til havd man kan gøre for at få det til at virke igen. Er der noget man kan kortslutte, eller skal man hele turen hen til batteriet med et nyt kabel og et par nye kontakter?

Det er OK at bagruden ikke kan køre op og ned, da det i virkeligheden er noget skidt når ruden er frossen så bagdøren ikke kan åbne, men det er sgu lidt træls at bagvisker og elbagrude ikke virker. Takker for et godt råd hvis nogen har et.

Index
57786: sv: Freelander bagrudehejs / vasker / elrude (22-01-2008 06:59:50) (svar på 57773)
Michael Norup 6797 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.22.33)
Hej Søren

Der er en switch i døren du kan påvirke (men du skal måle om den skal kortsluttes (mest sansynligt) eller den skal afbrydes). men jeg liv ikke anbefale dig at blive ved med at lade bagruden ikke virke. havde selv der samme problem med min freelander. men efter en måned flytte ruden sid meget langsomt op og tilsidst kunne jeg ikke flytte den ned igen, og et nyt bagrude hejs er ikke der dyreste. jeg gav ca. 2500 kr. for at få der skiftet. det mest pussige er når du får det nye i så er det et kraftiger end der gamle (virker det som om).

Det jeg gjore for at den ikke skulle fryse til jeg sprøjtede silikone på ruden 3-5 gange så virkede det ca. 1 vintermåned. og så gentog jeg behandlingen for en ny måned.

ud over det da mit bagrude hejs knækkede gik der ikke en måned så røg siderude hejset i føre siden bare lige så du ved det.

forsat god dag
Håber det kan hjælpe
Michael
tidliger freelander ejer (savner den)
Men serei III ejer (jubii eldelig gik min drøm i opfyldelse)
Index
57826: sv: sv: Freelander bagrudehejs / vasker / elrude (22-01-2008 18:20:50) (svar på 57786)
Søren Høyer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.43.98)
Hej Michael
Tak for dit svar. Jeg har låst bagruden fast, så den løber ingen steder. Men du har ret, hejset skal laves, jeg troede egentlig at det var dyrere end det du gav. Siderudehejset er hok nemmere at gå til, hvis det skulle smutte. Tillykke med din serie-3, det er en fed bil og også min drøm, men de er svære at få fat i i god stand.

Hilsen
Søren

NB Er ellers meget glad for frilandsgrisen der ikke har voldt de store problemer, men LR er generelt ikke alt for gode til det der småelektronik.