57986:
Bagaksel kammer over, Salisbury. (25-01-2008 13:33:06)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 80.164.83.209)
The never ending story...
Forhistorie:
Jeg fik så skiftet gearkasse til en ny brugt ser3-kasse. Dette inklusiv flytning af Roverdrive. Det var sgu rigtigt let, 2 mand på en (lang) arbejdsdag.
Det er første gang jeg har rodet med den slags, og må siges at være let og tilgængeligt, dog maange bolte.
Jeg får kørt fint 100-200 km.- efter skiftet. Da jeg ved Roskilde skal dreje ind på hovedvejen giver jeg godt med gas i 2. gear.
Der lyder et "brag" og derefter en rumlende skurren, baghjulene trækker slet ikke og der høres en rrrrrrr-lyd fra bagakslen. Og jo, kardanakslen kører rundt.
Jeg får slæbt mig hjem på forhjulstrækket, hurra for 4x4.
Jeg håbede at det var rillerne i en stikaksel der var kværnet af, men nej, de er begge inspiceret.
Nå, så må det jo være tandhjulene i selve diffet. Jeg har en ny brugt Salisbury aksel liggende.
Hvad er lettest, at skifte diffet(mekanikken) eller bare bytte hele akslen?
Det eneste på min bil der kan holde til V8'eren er motoren ;-)
Gode råd?
-Kasper
109" 2A 1965 V8