58816:
Motor kaput: så galt gik det! (14-02-2008 12:22:54)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 91.143.113.86)
Kære alle,
Jeg har skrevet i to andre tråde om mine kvaler med min LR 90, 2,5 TD, 1988, med ca. 280.000 km.
Flere skrev og hjalp med gode råd - det skal I alle have tak for!.
Her er hvad der skete efterfølgende:
Jeg kontaktede min lokale mekaniker for at høre hans vurdering også og han anbefalede mig at pille top-dækslet af ved ventilerne og tørne motoren mens jeg så på ventilerne. Hvis de IKKE bevægede sig var det helt sikkert tandremmen, der var i stykker. Hvis det KUN var tandremmen kunne en 2,5 TD godt reddes idet det efter hans erfaring var et spørgsmål om at sætte en ny tandrem på og evt. sætte nogle nye ventilstænger på. Alt i alt en rep. til ca. 5-8000,-.
Hmmm, det måtte jo prøves og ganske rigtigt var det tandremmen, der var gået. Toppakningen fejlede faktisk ikke noget.
Så nu er den klaret - dog holdt beløbsrammen overhovedet ikke da der undervejs var lidt ekstra problemer - men alt i alt var det betydeligt billigere end at få lagt en ny motor i.
Nu er jeg kørende igen og sparer så op til den næste reparation.
Med LR hilsner
Kristian