tilbage

Land Rover Forum  

Index
58858: V8 miljøbil (14-02-2008 23:35:15)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Jeg er lettet. Jeg gik og troede at min 3.9 liters V8 var dårlig for miljøet, men nu har den fået det blå stempel - ellere rettere, det grønne ;-)

Ukendte "gerningsmænd" har i nattens løb forsynet min bil med et lille klistermærke, med teksten "Miljöbil" og en lille grøn fætter - vistnok en skildpadde (sidstnævnte synes jeg nok er lidt frækt).

Jeg ved ikke om der er tale om en typegodkendelse, så I andre også kan få klistermærket. Eller hvordan afsenderne stiller sig overfor turbodieseler? De har ikke skrevet hvem de er. Men mon ikke at det er en af de der indianer-stammer? I så fald er det en mere fredelig stamme end dem der tidligere har været på krigsstien her i Kbh. Bilen var intakt, bortset fra de skader jeg selv har påført den i tidens løb, og dem som en LR er født med ;-)

Onde tunger i min omgangskreds mener at der er tale om "mærkning" - lige som når skovhuggere går rundt og udvælger træer, og at de "onde indianere" vil vende tilbage og nedlægge den. Men det tager jeg nu ganske roligt. Istedet vil jeg, stolt, køre rundt i verdens første "V8 miljöbil".

/anders
RR 3.9 EFI - med miljøcertificering
Index
58883: sv: V8 miljøbil (15-02-2008 15:26:43) (svar på 58858)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
He he
Sysler lidt med tanken om at bygge min gamle LR109" R6 Safari om til ægte miljøbil.
Med hybrid motor, der kører både på brint og benzin.

Denne hjemmeside lover 50% forbedret Miles/gallon for ældre lavtkomprimerede motorer.

Det kan laves billigt, hjemme på køkkenbordet....
Se her: http://www.water-4-fuel.com/

Og nej ... selvom jeg BÅDE er blåøjet OG lyshåret, så har jeg IKKE tænkt mig at købe den der manual de sælger.
Hele siden skriger langt væk af fusk og snyd.

Min ingeniør uddannelse siger mig, at det anlæg kan jeg squ da selv bygge. Og princippet med at tilføre vand til forbrænding af fossilt brændstof, mest kul, men også olier, har jeg faktisk set beskrevet andre steder.

Og da vores biler i forvejen er miljøvenlige i henhold til denne artikel: http://fpn.dk/motor/bil/article1078216.ece
vil der jo næsten ikke være et øje tørt, hvis vi så også begynder at køre på vand.


Det skal da prøves ;)
Index
58894: sv: sv: V8 miljøbil (15-02-2008 18:44:42) (svar på 58883)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.212.122.178)
Min 2,5 TD 90" blev også "certificeret Miljöbil" med samme godkendelses mærkat her forleden, så det gælder også for turbodieseler ;-)