tilbage

Land Rover Forum  

Index
58923: Jeg mangler en generator (16-02-2008 10:56:56)
Jan R. L. Andersen #7912, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.39.86)
Jeg prøvede at måle på min akumolator og den viste 13,40 i strøm styrke og så prøvede jeg at give motoren gas og den viset 13,44 er det normalt eller skal jeg til at have læderet fundet frem, og købe mig en ny generator.
Index
58924: sv: Jeg mangler en generator (16-02-2008 11:10:02) (svar på 58923)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Hej Jan.
Det virker ikke som om der er meget krut i den generator.
Det kan være du kan nøjes med at skifte diodebroen, den er bygget sammen med kullene, og sidder bag på generatoren med 2 skruer (afhænging af generator type)
Allerførst kan du begynde med at kontrollere alle ledningsforbindelserne.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
58935: sv: Jeg mangler en generator (16-02-2008 16:41:13) (svar på 58923)
Jesper Vind Nielsen #7858, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Hej Jan

Der er ikke noget galt med din generator. Cellerne på en akumulator er 2,1 volt pr. stk. altså en spænding på 12,6 volt. En optimal ladespænding ved 20 grader er 13,3 volt. så din generator er meget fin. prøv at lade dit lys være tændt et lille minutstid, så skulle spændingen på generatoren gerne falde til 12,6 volt.

Hilsen Jesper
Index
58950: sv: sv: Jeg mangler en generator (16-02-2008 19:49:14) (svar på 58935)
Jan R. L. Andersen #7912, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.39.86)
Ja så er der vel ikke noget i vejen, jeg ville lige spørge jer her inde, før jeg gik ud og købte mig fatig på en generator, så tak for det Jesper
Index
59323: sv: sv: sv: Jeg mangler en generator (23-02-2008 09:47:11) (svar på 58950)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.185)
Hvis din bil har problemer med, at lade batteriet op pga. mange korte ture, så kan du, som jeg har gjort, købe en solcelle, der med en ydelse på 1,8 vedligeholder batteriet. Jeg betalte med jydske fladlandsdollars hos en autoelektrikker for tingesten... og jeg fornemmer ikke mere, at batteriet har tabt strøm over en længere stilstandsperiode eller mange korte ture.
Solcellen stilles bag frontruden og stikket plugges ind i cigarstikket, som dog ikke må afbrydes, når tændingen slåes fra.
Selv under overskyede lysforhold blinker kontroldioden lystig og en nat under gadelanternen giver også udslag.

Hvis man har lyst til at gå i mikrominimalistikse sko, så betyder brugen af cellen, at generatoren ikke skal arbejde så kraftig ved start for at genoplade batteriet og dermed spares brændstof....

Der er vel kun tale om dråber, men mange af dem kan blive til en bæk...