tilbage

Land Rover Forum  

Index
58945: registrering af bil uden papir (16-02-2008 18:24:03)
Carsten Hansen #7718, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.151.139)
Hej
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få indregistreret en bil som man ikke har nogle papirer på

Hilsen Carsten
Index
58946: sv: registrering af bil uden papir (16-02-2008 18:39:41) (svar på 58945)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.251.195.1)
Hej Carsten
Der er absolut ingen problemer i det.

Jeg tror jeg har skrevet min historie om den "illegalt importerede Safaribil" fra Afrika jeg kører rundt i nu.
Se billede og søg på "Safari"

Min Lillebror Claus har lige vist billeder af sin gule pickup. Med aluminiums-lad.
Den fik vi af en tækkemand der havde haft den stående nogle år udenfor på marken. Kun bilen fik vi - ingen papirer.

I begge tilfælde kostede det os kr 50 at søge om at få kopier af den originale attest.

Claus kunne få den nødvendige underskrift af den tidligere ejer tækkemanden.

Min Safaribil har været en tur igennem Interpol, for at se om den var meldt stjålet i udlandet ....
Og så fik jeg i øvrigt de 50 kr retur igen, der var jo ingen papirer at få ;)

Min skulle værdivurderes og jeg måtte betale FULD afgift, af hvide plader, så er jeg ikke begrænset af særlige regler for gule plader eller busser eller andet. Den er heller ikke registreret som veteran, det er bare en gammel bil, jeg kan køre i som jeg vil.

Men gå på motorkontoret og forklar dem situationen.
Men har den tidligere været registreret i Danmark, skal du have en god forklaring til dit ejerskab af bilen, før de vil tillade udskrift af en ny attest. Det kan være lidt svært men er ikke umuligt.

Og så tager det nogle uger ....

Held og lykke med det
Jens
Index
58948: sv: sv: registrering af bil uden papir (16-02-2008 19:26:26) (svar på 58946)
Carsten Hansen #7718, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.151.139)
mange tak for for svaret, så har jeg lidt at gå vidre med