tilbage

Land Rover Forum  

Index
58786: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (13-02-2008 21:08:44)
Anders Northeved #3732, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.32.3.83)
Hej,

Jeg køber mange dele til bilen både herhjemme og i UK, og det er jeg sikker på mange af jer andre også gør. Selv har jeg både gode og dårlige erfaringer med de forskellige butikker, og jeg synes det kunne være godt at skabe et sted på dette website hvor man kunne dele disse erfaringer.
Umiddelbart tror jeg ikke et indlæg i dette forum vil egne sig, da det er noget man skal kunne vende tilbage til jævnligt.
Så dette indlæg har to formål:
1: Høre om andre også kunne være interesseret i dette?
2: Høre webmasteren om dette kunne lade sig gøre?

Mvh
Anders Northeved
Index
58787: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (13-02-2008 21:24:02) (svar på 58786)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.81)
Hej Anders, jeg tror det ville blive en anstrengt side, handel er jo et tilfælde hvor der skal være to tilfredse parter og hvis der går kludder i den, kan man hurtigt komme ud i noget mudderkastning hvor den ene mener anden sagde noget som måske var blevet misforstået osv.
Det vil altid være en subjektivt fortælling og mange gange kan/vil modparten ikke svare igen oplevelsen.
Vi har lige haft en tråd om transportøren DPD og der er det tydeligt at det er den enkelte chauffør der tegner firmaet på godt og ondt, hos nogen kunder kører det bare, hos andre fungerer det bare ikke.
Hos webmasteren kan alt lade sig gøre, med lidt tid :)
Lad os høre mange meninger om det?
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
58793: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (13-02-2008 22:01:22) (svar på 58786)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.24.118.89)
Det bliver meget let noget bøvl.
Jeg har i et tilfælde bestilt nogle varer via en internetside og betalt med VISA. Da jeg af mit kontoudtog kunne se at pengene var hævet og da jeg ikke havde fået en ordrebekræftelse med en leveringstid meddelte jeg pr. mail at ordren var annulleret.
Det burde firmaet tage ad notam og tilbageføre beløbet.
Det gjorde de ikke, og jeg måtte derfor i banken og udfylde diverse papirer hvorefter pengene blev tilbageført. Så er den historie slut og jeg handler ikke mere hos dem.
Noget andet er at distributøren i DK ikke lever op til de forventninger man med rette kan have til en sådan. Det vil ikke være retfærdigt at "sortliste" en leverandør fordi hans distributionsfirma tilfældigvis samarbejder med en upålidelig dansk samarbejdspartner.
Produktet og prisen kan sagtens være i orden.
Vi skal være kritiske, men vi skal også være rimelige. Hvordan vi kan dele erfaringer uden at de udarter sig til en krig på påstande kan jeg ikke umiddelbart gennemskue.
Jeg synes ikke vi skal bruge vores i øvrigt udmærkede forum som "standret".
Det kunne medføre at vi "sortlistede" os selv - forstået på den måde at ingen gider levere til os fordi de risikerer at blive "hængt ud" uden at de selv har hverken del eller lod i en dårlig gennemført handel.
Det var bare det jeg ville sige .... hej
Nils
Index
58795: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (13-02-2008 22:15:28) (svar på 58786)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.131.178)
Hej Anders

Jeg syntes helt bestemt også det ville være en særdeles god idé at vi igennem klubben's WEB kunne udveksle erfaringer med hvad vi har oplevet såvel service, produkt og prismæssigt.

Naturligvis vil det være subjektive oplevelser, men det kan jeg helt ærligt ikke se noget egentligt problem så længe at man bliver ”tvungen” til at bedømme alle 3 elementer af en handel og at vi holder det indenfor i vores egen klub, således der en hvis kontrol med hvem som kommer med hvilken oplysninger, så men kan sikker sig rimeligt mod urimelige ”smædekampagner” begge veje.

Med venlig hilsen,
Henning
Index
58797: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (13-02-2008 23:25:05) (svar på 58786)
Christian Kryger #8044, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.166.129.248)
jeg synes det er en god ide, efter at have tabt en del penge til et firma i danmark, der kun ville tage i mod bank overførelse, der derefter kom varen ikke til tiden, så jeg prøvede at ringe til det firma for at få pengene tilbage men det kunne jeg så ikke få lov til ( eller loven var på min side) men det var firmaets vilje ikke. så der endte med at gå 2 uger før at halvdelen af varene blev leveret, åbentbart bruger man ikke kvitering lokale steder i jylland. og da det var blevet kørt at firmaet , på grund af de 2 ugers forsinkelse, havde jeg ikke noget fragtbrev. blandt det jeg havde købt var et topstykke komplet (host host), som jeg havde givet 3800kr for. som til den pris ikke var planslebet, ingen vippearme, ingen gevind til den aksel hvor vippearmene skulle sidde, det var simpelhen ødelagt ved at have været overspændt meget!.
det jeg vil frem til det er at selv om der er reklamer for forskelige firmaer her på dansk land rover klubs hjemmeside. så er det ikke sikkert at de har rent mel i posen.

så lige meget hvem det er, brug Aldrig bank overførelse! af penge. altid kredit, eller dankort, visa eller den slags. eller lige hører banken om sikkerhed først det betaler sig.

der ud over undgå :
folk eller firmaer der hedder
1: Frode e bogie - betyder i italien bedrag og svindel
2: timo y mentiras - betyder fup og svindel på spansk
3: oszust - er polsk og betyder svindel
4: afakean da hugeone - lyder som latin, men hvis man skiller ordne ad står der A fake and a huge one.

kilde: www.pufedorf.dk

mvh Christian der aldrig handler hos ....... igen
Index
58798: sv: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (14-02-2008 00:04:34) (svar på 58797)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.144.214)
Hej

Mon ikke klubarrangementer, hvor folk spreder sine gode og dårlige erfaringer - med tiden vil sætte en stopper disse folk og deres metoder?! - Den side kan give webmaster overarbejde ;-)

Hilsen Ebbe - der har en god hukommelse, hvis jeg bliver taget ved næsen!
Index
58804: sv: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (14-02-2008 08:53:34) (svar på 58797)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Christian.

Hvad var det for et firma?

Jakob E S
Index
58808: sv: sv: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (14-02-2008 09:35:57) (svar på 58804)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Normalt er jeg ikke meget stemt for at hænge nogen ud her på forum.

Et angreb, på f.eks. et firma, kan kun være et partsindlæg, og der kan være forhold som angriberen måske lige overser at beskrive i forbifarten, som måske kunne give læseren et andet og mere nuanceret syn på sagen.

I en anden bilklub, jeg er medlem af, har man en side eller afdeling, hvor medlemmerne i offentlighed, altså ikke noget med anomyne angreb, kan give en bedømmelse af firmaet, god som dårlig.
På den måde slipper man for følelsesladede partsindlæg på forum og alle kan lægge bedømmelser ind og derved afbalanceres bedømmelserne.

Jeg har forsøgt at kopiere et firmas bedømmelse over fra denne side, men det lykkes ikke særlig godt og ruderne med stjernebedømmelsen kommer slet ikke med, men jeg håber det alligevel giver mening:
Citat:
Dennis #695 STOR femtal af mig! Kanon service! Let at navigere rundt
Per #290 5
Danny #818
Ulf #277 Har sjældent det man skal bruge på lager, har været der flere gange og måtte køre til XXX i stedet som altid har delene på lager.
Hans #832 God service, både på Internet og "live", men har altid et eller andet i restordre. OK priser på det meste, men det kan svare sig at kigge efter andre steder for en sikkerheds skyld. Rodet web-butik.
Knud #297 Har kun handlet over nettet. Fin service i almindelighed, men af og til restordrer, som nogen gange koster ekstra fragt. Jeg synes godt om deres onlinekatalog!
Citat slut!

Det er en måde, der fungerer godt i ro og orden.

Husk at der er altid 2 sider af en sag!

mvh
Knud

Index
58810: sv: sv: sv: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (14-02-2008 09:48:48) (svar på 58808)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Knud.

Det kan godt være der er to sider af en sag.
Derfor bør man også lade den forrretningsdrivende vide, at man agter at meddele sine klubkammerater om sin oplevelse, inden man gør det. Dette kan gøres både ved gode og dårlige oplevelser.
Jeg mener at hvis vi kan tillade os at rose en dygtig leverandør, kan vi vel også advare hinanden.
Jeg vil da nødig komme ud for det samme som Christian. Alternativt kunne jeg jo altid lige lade den forretningsdrivende vide, at jeg kender til Christians sag, og så er det jo op til ham om han vil yde mig ligeså dårlig service.

MVH Jakob E S
Index
58835: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (14-02-2008 17:35:50) (svar på 58786)
Anders Northeved #3732, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.32.3.83)
Tak for de mange indlæg!

Lidt kommentarer fra min side:

Jeg kan ikke se dette som en gabestok. INGEN forretning vil have 100% tilfredse kunder. Men det ville være rart at vide om butikken havde 98 tilfredse kunder og to brokkehoveder, eller 98 utilfredse kunder og 2 der var heldige at få en god betjening - og det da en selvfølge at man står ved sin kritik/ros med sit navn!

Jeg ville blot selv kunne have været fri for en masse bøvl, hvis en sådan side havde været tilgængelig.

Lad mig give et konkret eksemple:
Ved at kigge i "Land Rover Owner International" er der to store forretninger Craddock og Paddock. Udfra deres annoncer ser det ud til at være gode forretninger begge to. Men de sidste 3 gange jeg har handlet hos Craddock (ja ja jeg er måske lidt tungnem...) har der været månedlange leveringstider og deres mail har en automatisk slettefunktion i ind-bakken (de svare ihvertilfælde ikke). Hvorimod mine to sidste handler hos Paddock har været karakteriseret af øjeblikkelig tilbagemelding og levering inden for 1 uge.
Hvis jeg ikke havde handlet i nogle af disse butikker før ville jeg være glad for den oplysning!

Mvh
Anders
Index
58843: sv: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (14-02-2008 18:56:46) (svar på 58835)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Hej Anders

Ja jeg kan ikke nære mig. Jeg har mere eller mindre den modsatte oplevelse. Ikke at Paddock har forsøgt at snyde mig, langt fra, men da jeg efter at have hørt om vanskelighederne forbundet med deres danske pakkepost, ringede jeg og forhørte om min bestilling. Den var på vej, forsikrede manden i telefonen, men jeg var ikke helt sikker, så næste dag ringede jeg igen og fik fat i en sød og meget hjælpsom ung kvinde. Hun ringede tilbage og sagde at en del af bestillingen, en Highlift-holder, var udsolgt men de havde en anden, der var lidt dyrere. De havde faktisk forsøgt at kontakte mig for at høre om jeg ønskede den i stedet for. Det var så ikke den besked jeg havde fået dagen før. Men jeg fik mine stumper, og Paddock var da venlige, såmænd. Jeg har på den anden side også fået dele fra Craddock, nogle særlige serie II dele. De er begge gange kommet promte.

Sådan er det hele vejen igennem. Det er svært at give karakterer på den måde. Jeg har selv på dette udmærkede forum læst både for og imod de store danske resevedelspushere. Man kan jo selv skrive deres navne i søgefeltet og se hvad man får. Dem jeg har handlet med har nu været søde og flinke og leveret omgående. Ingen nævnt ingen glemt.

SerieII hilsen Niels
www.lysebjerg.dk/land-rover.html
Index
59106: sv: Sted på Land Rover klubbens web med handelserfaringer? (19-02-2008 10:28:54) (svar på 58786)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Klart at der kan være flere meninger om en enkelt leverandør.

Hvis man f.eks. køber IT udstyr via nettet - har man muligvis brugt www.edbpriser.dk

Her er et system hvor det er muligt at skive ros og ris. Og dette har ikke givet anledning til den store mudder kastning.



/Per