tilbage

Land Rover Forum  

Index
60082: forb..#*§¤Weber (10-03-2008 21:47:37)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.147.15)
Jeg har i gennem længere tid haft startbesvær BIG TIME med
min 88`er 2,25benzin. Når jeg drejer nøglen slår den glad i gang,men ak kun i et par sekunder, så går den ud og er død som en sild. Hvis jeg gi`r den en bette dram direkte i karburatoren kan jeg godt få den i gang. Min tanke var så at det var pumpen. Ny pumpe, der fyldte glasset på et øjeblik, men nej det hjalp ikke. Brændstof filteret så lidt smattet ud. Af med det, nej det hjalp heller ikke. Hvis jeg prøver længe nok (batteriet næsten tappet)går den modvilligt i gang. Med eller uden choker gør overhovedet ingen forskel. Tændingen skulle være i orden. Karburatoren er en Weber af en type som Storm P. kunne have konstrueret på et syretrip. Med stød-og trækstænger og slatne kugleled. Skal den hen over højre skulder? Hvis så, hvad skal jeg så have i stedet? Gamle møghakker!
Børge R.
Index
60092: sv: forb..#*§¤Weber (10-03-2008 22:49:06) (svar på 60082)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.239.31)
Hej Børge

Prøv at hive benzinslangen af oppe ved weberen, og ned i at glas, og så tørner du motoren for at se om der kommer noget benzin over hovedet.

hvis ikke så:
1. tjeck tanken, er der lort i, har du evt. brugt flydende pakning eller lign. omkring hullerne i toppen af tanken. hvis ja, så skal det renses af og tanken skylles grundigt, og ja hele vejen frem til Weberen. det kan stoppe den fuldstændig, både i pumpe, filtre og weberen.

2. tjeck sugerøret i tanken og slangerne op til pumpen og glasfilteret for tilstoppelser.

3. du siger pumpen er ny, vi havde bøvl med en 88" i oksbøl, og symtomerne var meget de samme, startede, kørte lidt og døde så indtil pumpen var pillet af og pustet igennem. det var vist både pakning og skidt og en dårlig ny pumpe. derfor den første test.

Er der hul hele vejen op, så er det i selve weberen.
den er ikke svær at skille ad og få samlet igen. på denne hjemmeside kan du finde de gamle manualer:

http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.carb.weber.html

meca har et service kit med friske dyser osv.

Håber det kan hjælpe dig lidt, når vi når op i weberen står jeg lidt af. så det må de andre svarer på.

SIII Hilsen Anders
Index
60110: sv: sv: forb..#*§¤Weber (11-03-2008 10:07:28) (svar på 60092)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Jeg har også lige været igennem hele turen med min 2.25. Alt var nyt (tank, slange, elektrisk benzinpumpe og karburator). "Fejlen" på min var et lille filter i selve studsen til benzinslangen i karburatoren - der havde en fejl i støbningen så åbningen blev for lille. Der havde også samlet sig lidt skidt. Efter udrensning - kørte den igen.