tilbage

Land Rover Forum  

Index
60266: Kritisk sans og god klub ånd (12-03-2008 20:53:58)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 90.184.10.40)
Velvidende, jeg kan komme til måske at træde nogen over trekking sandalerne,- synes jeg at læse mange gode foreslag fra folk som gerne hjælpe.

Men desværre ofte også svar, fra folk som også gerne vil hjælpe, men som burde lade være med at skrive noget.

Jeg ved godt, det er et forum, der skrives og hygges om mange ting.

Dog der ligger ingen garanti for det man skriver enten er rigtigt, virker eller er en underforstået joke som efterfølende misforståes af en ny indmeldt i klubben som søger svar i vores altvidende forum info bank.

-Jeg søger måske bare lidt kritisk sans for det råd der vidregives i god ånd.

Tak, god aften

K.Bøgvad reg.fyn ,afd.1972 Frb C.
Index
60267: sv: Kritisk sans og god klub ånd (12-03-2008 21:04:21) (svar på 60266)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Karsten

Du har fuldstændig ret.
Men nu er der mange erfaringer fra stort set alt hvad der har med land-rover at gøre.
At disse erfaringer måske ikke falder lige heldige ud er en anden sag men jeg er sikker på at alle indlæggene på forum er velmenene.
Jeg har selv stået med håret i postkassen og vupti....forum hjælper!

Jeg mener bestemt at formen på forum afspejler særdeles god klubånd.

Med rover hilsen

Peter Toft
Index
60269: sv: sv: Kritisk sans og god klub ånd (12-03-2008 21:40:35) (svar på 60267)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Man kunne jo, samtidigt med at man skriver et spørgsmål på Forum, lige checke om der skulle være "gamle" svar i søgefeltet.
Om ikke andet kan man få 25 andre forskellige svar på det samme spørgsmål.
Det efterhånden svært at stille spørgsmål som ikke har været igennem "klågeågerne" først :) = smily.

Jeg fårstår helt klart poienten i indlægget og kunne foreslå at man, hvis man ikke lige er stensikker i sit svar, skrev at det var noget man mente, troede, muligvis kunne huske osv.

Det er også træls at komme med et svar som man er fulstændig sikker på og har erfaring med og så kommer der indlæg med samme overbevisning, men som er helt forkerte.

Hvis man skal se positivt på det, så er det da rart at der er så mange der bruger Forum, man kan bare se hvor mange indlæg der er hvis man ikke har været på et par dage, det rykker hurtigt ned på siden.
Mvh
Kenneth Poulsen - inkarneret Forumist.
Index
60275: Kritisk sans og god klub ånd (12-03-2008 22:11:51) (svar på 60267)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 90.184.10.40)
Hej Peter

Så er vi jo faktisk enige.

Den del med erfaringer, der ikke falder lige heldigt ud og som nogen så, i god ånd vidregiver ?

Det er ikke en anden sag, det er hovedet på sømmet.

Er det bare et forum?
Så behøver vi ikke at være sikre på det ting vi råder andre til at gøre?

Det er et velmenende og godt forum der er til gavn for alle.
Jeg har også haft rigtigt meget gavn af det.

Mener nok bare, der følger et vist ansvar med, når der svares, rådgives og hjælpes m.m.

Med venlig hilsen
K.Bøgvad
Index
60294: sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 09:52:57) (svar på 60275)
Peter Toft-Christiansen #7799, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 90.185.56.180)
Hej Karsten.

Nu må jeg lige krybe til korset og erkende at jeg også af og til kommer lidt humor på mine indlæg på forum.

Især hvis jeg har den tanke at et indlæg kører i ring......hvilket det som oftest gør.
Det er superfint og det er det der gør forum til et hyggeligt sted. Jeg har i flere tilfælde også pustet til gløderne i en ophedet debat....alt i bedste klubånd.

Min pointe er at man nok ikke kan regne med at alt er lige seriøst eller sagt på en anden måde......at alt bliver modaget lige seriøst og som derfor er med til at farve indlæggene fra medlemmerne.

Men ja.....vi er enige.......selverkendelse er en god egenskab

Mlrh
Peter Toft
Index
60298: sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 10:38:44) (svar på 60266)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.186)
når nu vi snakker om erfaringer så er mine erfaringer med fora som dette at, råd skal opfattes som velmenende ideer til en løsning og ikke nødvendigvis som den endegyldige sandhed.

De folk som svarer har jo som regel ikke set netop din bil før og kan derfor kun svare udfra bedste vidende, som i det her tilfælde er det man har skrevet i spørgsmålet.

derfor tager jeg altid forum råd med et gran salt, som noget jeg bør undersøge men ikke nødvendigvis er løsnigen på mit problem. som regel komemr der jo flere forskellige forslag og så kan man jo undersøge køretøjet for tell-tale tegn på det ene eller det andet.
Det er jo ikke et leksikon det her, men mere ligesom når man ringer til sin ven/far for at høre om de har en ide til hvordan man kommer videre.

Der er altid et par påståelige råbehoveder på fora som skal råbe op om alting og især det de ikke ved noget om, og det er selvfølgelig uheldigt overfor den naive nybegynder som blindt følger disse råd.
men der mener jeg at det må være op til spørgsmålstilleren at vurdere svarende kritisk, samt op til os at råbe op hvis vi opdager at noget er galt/forkert/ukomplet.
der er trodsalt kun en ganske lille brøkdel råbehoveder på dette forum i forhold til boy-racer klubberne (bemærk jeg nævner ingen navne overhovedet).

så det jeg vil frem til er vel: vurder de råd du får kritisk og undersøg tell-tale tegn før du splitter hele motoren ad.
og hvis du kommer fordi noget på forum du ved noget om og som du kan se bliver rådgivet fejlagtigt, så kom med en venlig hentydning til tingenes faktiske forhold.

bare min opfattelse
Index
60301: sv: sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 11:52:24) (svar på 60298)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
En rigtig god og nyttig tråd, som måske ligefrem skulle indføjes i regulativerne for brug af forum.

Vi skal dog passe vældig meget på, at nogle skræmmes fra at komme med bud på en løsning. Det ville være voldsomt uheldigt.
Husk på, at selv en blind høne finder også et korn!

Min erfaring gennem mange år med besværlige biler er, at bare det at man taler med andre om et problem, kan føre en på nogle nye tanker og vinkler. Løsningen behøver ikke at blive serveret, men det at anskue problemet på en ny måde, kan undertiden føre til løsningen.
Alene det at formulere spørgsmålet på skrift, kan være nyttigt.

Det er soleklart, at modtageren af forslaget til problemløsning, ikke må opfatte dette som den endegyldige løsning.
Selv ikke det højeste guru i verden, vil være i stand til bare at slynge en løsning ud i alle tilfælde.

Uanset alt, vil jeg sige at dette forum er helt utrolig nyttigt, og bestemt seriøst.
Der skal dog også være plads til lidt fis, fut og knald ind imellem! :-)

mvh
Knud, meget tilfreds bruger og undertiden et sludrehoved.
Index
60307: sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 12:48:57) (svar på 60266)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Karsten.

Du har helt ret der er alt for mange der tit og ofte "kloger" rundt i ting de burde holde sig fra, der er nogen der faktisk som ren rutine svare noget på alt, måske man skulle opfordre dem til at tænke sig om en extra gang inden de "kloger" for som du skriver så har nye folk ikke en kinamands chance for at dømme i hvad der er rigtigt og forkert.
Vi kan selvfølgelig have forskellige erfaring, og udtale os derudfra, men vi bør tilstræbe ikke at være direkte faktuelt forkerte på den, uanset erfaring eller ej.

Så en opfordring, stik piben ind "think twice" og skriv så.

Og så lige en sidste ting, jeg synes det opleves alt for tit at en tråd får lov at køre af sporet og bevæge sig langt væk fra det som den startede med, det er selvfølgelig meget hyggeligt med lidt chit chat.

Det kan også nogen gange være seriøst det der er på "afsporet", og så er det jo helt træls, for hvordan skal man så finde "guldkornene" når man bruger søge funktionen, så ved brug af lidt selv deciplin burde man måske så bare starte en ny tråd om dette, på mange udenlandske forums er det ilde set at være for meget "Off Topick" denne justits hjælper med til at holde brugs værdien oppe på et forum det er jo til gavn for alle.

Man kan, synes jeg, spore en hvis påvirkning fra chat rooms, som gør sin indflydelse gældende, måske det i virkeligheden er her grunden findes, folk skelner måske ikke nok mellem et forum som dette og så et chat room, bare en tanke.

Med håbet om et endnu bedre forum ud i fremtiden.

Med venlige rover hilsner

Ole
#493
Index
60315: sv: sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 16:50:06) (svar på 60307)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Alle
Kineserne, eller er det japanerne respekterer først en persons meninger når denne person er mere end 50 år gammel.
Først der menes personen at have erhvervet viden nok til at han er værd at lytte til.

Synes faktisk udmeldingerne her i denne tråd er blevet:
Hej i nye, træd tilbage, vis respekt for de "gamle". I skal nok få lov til at hjælpe ... om nogle år !!!

Det synes jeg giver dette vidende forum en forkert drejning.

Jeg har som ny her ofte oplevet at blive korrigeret af en anden mere erfaren person, hvilket er fint med mig.

Alle har vel hver deres unikke oplevelser og erfaringer med deres bil(er).

Alle har ret til at udbrede sig om lige netop deres erfaringer.

Ja - der går chat og smily's i en tråd en gang i mellem. Det skal der altså også være plads til.

Jens
Med en Serie 2a 6cyl benziner.
(livet er for kort til diesel hørmere ...)
Index
60317: sv: sv: sv: Kritisk sans og god klub ånd (13-03-2008 17:12:40) (svar på 60315)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Hej Jens

Det er hvert fald gældende i Kinesien, hvor min gamle ven bor og arbejder og er højt respekteret OGSÅ pga sin høje alder, 62!! :-)

Selv om jeg også er meget gammel, vil jeg nu nødig kun skulle nyde en evt. respekt alene pga min demens.

Der ud over er jeg 112% enig med dig i dine betragtninger, og fortsætter ufortrødent i mit hidtidige spor.

mvh
Knud, med både diesel og benzin pga et åbent sind! :-)