tilbage

Land Rover Forum  

60099: Defender 110 i Denmark (10-03-2008 23:37:45)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 81.233.6.214)
Hej alle,

Vi er de stollte ejere af en 110 SW, som vi har köbt i tyskland. Vi er nu bosat i Malmö, og overvejer at flytte hjem igen til Danmark, men ville gerne have vores bil med Vores spörgsmaal er:
Er der nogen der har en 110 Td5 SW (2002) evt. paa hvid plader?
Hvad koster den i vägtafgift(gul/hvid)?
Hvad er forsikring (gul/hvid)(ca.)?
Hvordan er reglerne hvis den er bygget om til 2 pers. camper?
Paa forhaand tak
Peter & Bettina
60103: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 06:19:20) (svar på 60099)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.175.40)
Hej Peter

Jeg betalte i oktotober 2007 lidt over 140.000 i hvidplade afgift for min 110" årg. 2001 som blev importeret fra Holland - så et gæt for en 2002 er vel 160.000 til 170.000.

Med hensyn til Camper afgift så koster det nu som udgangspunkt det samme i afgift som alm. hvieplader, dog kan de faktiske udgifter for selve ombygning til camper fratrækkes afgiften.

mvh,
Henning
60104: sv: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 07:13:23) (svar på 60103)
Christian Pejtersen #6721, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.58.148.66)
Hej Peter.

Jeg er den lykkelige ejer af en 110 camper. Vægtafgiften er 12200 kr. pr. år. Kasko forsikringen igennem Dansk Land Rover Klub er ca. 6000 kr. pr. år

Reglerne for camper er lavet om for kort tid siden. Tidligere var det sådan, at en camper skulle have 7 sæder da det ellers ikke kan være en camper. Jeg ved ikke om det fortsat er sådan.
Jeg ved derimod, at mange i stedet køber 10 personers busser, da de er noget billigere i indkøb og drift. Der er bare nogle særlig skrappe regler for anvendelse af "privat buskørsel" som mange desværre ser stort på. feks. må man kun have "nærmeste familie" med i bilen, og kan således ikke tage venner, naboer eller kollegaer med i bilen. Ved misbrug risikere man, at skulle betale forskellen i registeringsafgiften fra de 60 til 180 % og at dine passagere bliver sat af på gaden af politiet.

mvh. Christian.
60147: sv: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 18:24:55) (svar på 60103)
Ib Hammer #0219, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Henning

Det er desværre ikke korrekt at man kan trække ombygningen fra registreringsafgiften, men der kunne sikkert komme mange "sjove" løsninger ud af det, hvis det var tilfældet.

I dag betaler man 180% afgift på en camper, altså samme afgift som på en personbil og så kommer prisen forombygningen oveni, men der skal ikke betales afgift af ombygningen. Der hvor det kan blive lidt "uldent" er hvis man køber et chassis (typisk en pick-up uden lad men med førerhus), så skal man "kun" betale reg.afg. af chassiet eller basisbilen, men ikke af opbygningen som camper.

Og dermed døde de fra personbiler ombyggede campermodellerne, idet en camper vil blive dyrere end en bil på almindelige hvide plader.

mvh
Ib 0219
60161: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 21:26:37) (svar på 60147)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
en lille rettelse til antallet af sæder i en camper: Der har ikke førhen været krav om et specifikt antal af sæder - der har derimod været en begrænsning, således at der som oftest måtte fjernes sæder for, at få plads til det berømmelige køkken (hvor madlavning var stort set umulig - intet er dog umuligt for den, som bærer viljen i sit hjerte).

Der findes camper modeller af diverse mærker med både 5, 6 eller 7 sæder... blot til en orientering!
60171: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 22:12:59) (svar på 60161)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.156.104)
Som jeg har læst reglerne, så var der minimum til personer. Der skulle, afhængig af årgang, være mindst 2 eller 4 sæder og ligeså mange sovepladser.

Jakob E s
60173: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 22:55:27) (svar på 60161)
Christian Pejtersen #6721, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.58.148.107)
Ja du har ret i det ikke SKAL være 7 sæder, men jeg mener faktisk der i reglerne står min. 5 sæder.
Der er også krav til indretning af sovepladser og udstyret i bilen, men det er disse "typegodkendelser" der er drevet så groft rov på, at ordningen blev standset.
Det sjove er dog, at der på afgiftssedlen står "at campingudstyret altid skal være at finde i bilen under anvendelse". Som jeg forstår de regler, må man altså ikke tage håndvask, sovesenge eller lign. ud af bilen når man ikke bruger det. Det kunne være lidt sjovt at se alle de camper biler der triller rundt på vejene og se, hvor mange overholder disse regler.
Jeg kan dog fortælle, at de campere wiberg byggede om, bestemt ikke er "afgiftscampere" men helt igennem virksomme biler. Der er 220 cm liggelængde oppe under taget til 2 voksne og et lille barn. Derudover er der et mindre leje til et større barn nede i bilen. Håndvasken med elektrisk vandforsyning og gasbluset virker også fint.

Nå, men indlægget om "at der døde camperne da de bliver dyrere end..." er jeg uenig i (med mindre vi taler fabriksnye biler). Det kan vist tælles på 1 hånd (højst 2 ! ;o) hvor mange Defender station wagons der sælges i DK om året.
Camperne mener jeg har indtil dato været det eneste alternativ til ..... ingenting, hvis man vil have bagsæde. Jeg ved at folk anvender 10 personers busser på hvide plader, men jeg tvivler (beklager på forhånd til dem der nu føler sig stødte) nu på særlig mange overholder gældende regler fuldt ud. Jeg har pt. min camper til salg, og nogle af dem der har kigget på bilen synes den var for dyr - i forhold til en bus ! Enkelte var overhovedet ikke klar over de særlige regler der gælder for "privat buskørsel", og resten var "sgu ligeglade" med overholdelse af de regler.
Det skal nok være sådanne ting der gør, at også den ordning ødelægges på et tidspunkt, ligesom camping reglerne gjorde det.
Det er lidt "træls" at høre på når man nu har sin bil til salg ;o)

mvh. Christian.
60175: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (11-03-2008 23:36:34) (svar på 60173)
Christian Pejtersen #6721, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.58.148.107)
Ja så kan jeg se på netop nyt indlæg, at jeg måske kommer til at "korrekse" mig selv. Se dette link.

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=60124&f=&ex=1&s=&uid=916555062

Som camper ejer må man jo så nok indse at bilen takket være højesteret lige blevet mindre værd. Så kan man måske søge om nedsættelse af vægtafgift så den kommer til at ligne bussernes ?

Christian.

60224: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 17:03:04) (svar på 60175)
Ib Hammer #0219, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Christian

Jeg tror ikke du skal være bange for at de 110 campere der er kommet på markedet sidste år falder i værdi, ud over det normale, da den i modsætning til busserne kan køres på almindeligt kørekort. Busserne udgik af markedet for snart 8 år siden, så hvis man ikke vil have en så gammel bil er eneste alternativ enten en camper eller en 110 på hvide plader (og nej dem sælger der ingen af som nye).

Synes lige at jeg vil nævne at der også i Discovery 3 Camper faktisk er 4 gode sovepladser.

Fakta er også at afgiften på en Discovery 3 Camper stort set svarede til det beløb en ny Ford Mondeo koster, så tale om afgiftsunddragelse skal tages med et gran salt.

Faktisk har staten tjent rigtigt mange penge på i hvert fald Discovery 3 Camper, idet mange "shoppede" op fra en gulpladebil til en camper - lig mere indtjening til staten.

mvh
Ib 0219
60230: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 17:35:25) (svar på 60147)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.248.94)
Hej Ib

Jeg kan se forhandlerne har 110" i camping versioner fra nye, hvordan hænger det sammen.

Citat:Og dermed døde de fra personbiler ombyggede campermodellerne, idet en camper vil blive dyrere end en bil på almindelige hvide plader.


http://www.bilbasen.dk/brugt-campingvogn/forhandler/Land-Rover-Defender-2,4-110%22-HTW-5d_ID518301030.htm


Mvh

Mads
60234: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 18:20:05) (svar på 60230)
Jesper Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.92.134)
599.900 for en 110 camper, den kan da umuligt være dyrere på hvide plader.....
60238: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 18:49:22) (svar på 60234)
Jan Schou Hansen #3357, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.4.8)
Ca 225000 +180% = 630000 + 25% moms = 787500...... sådan cirka
60274: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 22:08:52) (svar på 60238)
Jesper Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.92.134)

sådan som jeg ser det:

Registreringsafgift for almindelige personbiler er pr. 1. januar 2007: 105% af beløb indtil DKK 65.900 og 180% af beløb derudover.

Moms på nye personbiler beregnes på grundlag af forhandlerprisen ekskl. afgift med tillæg af leveringsomkostningerne. Dog er betalingen for nummerplader fritaget for moms. Bemærk at registreringsafgiften ikke indgår i momsgrundlaget.

I runde tal:
Defender 110 County Station Wagon i indkøb = 186.800 kr jvf Land Rover UK.

herefter afgift:
135.095kr på de 65.900kr
338.520kr på de 120.900kr

hertil moms på de 186.900kr
hvilket giver 46.725kr

samlet pris
520.440 på hvide danske plader

der er sikkert noget jeg har overset

mvh
Jesper













60281: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 23:22:18) (svar på 60274)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Jesper

Ja der er noget du har overset- smiley

Dels er der et tillæg for manglende airbags som skal lægges oveni beløbet inden reg.afgiften beregnes, og så er der brændstoftillæg, ligesom der skal beregnes både moms og afgift af minimum 9% avance på bilens pris inkl. klargøring, transport og lign, omkostninger der påløber inden bilen er klar til levering.

Ligeledes er der forskel på en engelsk bils udstyrsspec. kontra de modeller der sælges i DK.

Så - beklager - en 110" STW vil som jeg hviskede til Paul ende på et beløb over 700.000,-.

mvh
Ib 0219
60295: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (13-03-2008 10:02:40) (svar på 60281)
jesper overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.55.255)

Hmmmm

tillæg for manglende airbags på 7450kr samt afgift og moms på førnævnte, plus afgifter og moms på de 9 % giver ikke i nærheden 180.000kr.
Jeg vil gerne tro at Land Rover Danmark ikke kan trække dem hjem for under 700.000 , men det kan andre/private SMILEY.

der er sikkert stadig noget jeg har glemt.

jesper

60341: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (13-03-2008 22:35:22) (svar på 60295)
Ib Hammer #0219, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Jesper

ja - for det første er den pris du nævner ikke for en County Station Wagon SE-model (det er den der koster over 700.000,-), men for en basis Station Wagon (med dagens valutakurs er prisen 191.386,-) - og sammenligner du de engelske og danske udstyrsspec vil du opdage er der er stor forskel i udstyrsmængden. Du skal lægge moms til før du beregner afgift.

Så er der hjemtagelsesomkostninger (CIF), intern transport i DK, klargøring, montering af kørelys det skal medregnes i bilens pris (krav fra myndighederne). Har nævnt det men tager det lige med igen - brændstoftillæg kr. 7.400,-. i praksis betyder det at hver gang bilens landed cost stiger kr. 1.000,- så betyder det ca. 3.500,- på udsalgsprisen. Nå-ja, så er den da heller ikke venstrestyret.

Så ja du kan sagtens få en 110 STW til 650.000,- hvis du vil have en basismodel som den engelske hvor selv træk er option, (dette er så også svar til Paul på den pris han har hørt). Det vi oplever er at hvis man er oppe i det prisleje vil man ikke have en basis-model, men en model med hele molevitten, også derfor det er den pris der ligger i hukommelsen, for det er altid der vi ender alligevel på de forespørgsler der dukker op med mellemrum. At snakke pris på 650.000,- for en bil stort set blottet for udstyr - den er der ingen der har lyst til at hoppe på. Slet ikke når de kan få en Discovery 3 til 680.000,- på hvide plader.

mvh
Ib 0219









60350: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (14-03-2008 08:36:25) (svar på 60341)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.82)
Kære Ib,

hvad er det for et brændstoftillæg, du nævner ?
Er det på transportsiden (fragt) ?
60401: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (14-03-2008 21:50:48) (svar på 60350)
Ib Hammer #0219, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Paul

Nej det er i forbindelse med udregning af reg.afg. og kan enten være et tillæg eller et fradrag. Derfor nogle af de små/mellemstore benzinbesparende personbiler lige pludselig faldt med op til kr. 30.000,-, medens andre steg.
Reglerne er som nedenstående.

I forbindelse med afgiftsændringen 24.april 2007 (vedtaget 15. juni med virkning fra 24. april), kom der en ændring i afgifterne således at benzinbiler der kørte under 16 km/l skulle betale kr. 1.000,- pr km under de 16 km/l i afgift, medens biler der kører mere end 16. km pr/l får et fradrag på kr. 4.000,- pr km de kører mere end de 16 km/l, dog max (kan ikke huske det rigtige beløb - men der er et max fradrag)

For dieselbiler er skillelinien 18 km/l og de samme 1.000,- i afgift pr km mindre end de 18 km/l og et fradrag på 4.000,- pr. km de kører længere pr. liter - igen med et max beløb.

Forbrugstallene hentes fra bilernes standardtypegodkendelser, og kan bl.a. ses på Færdselsstyrelsens hjemmeside under "hvor langt på literen"

For gulpladebiler trådte ændringen i kraft pr. 1. jan 2008

Gælder iøvrigt også brugte personbiler, med en række tilføjelser om udregningen.

mvh
Ib 0219
60406: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (14-03-2008 22:57:50) (svar på 60401)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.204)
Du gode Gud!

TAK for svaret, Ib!

Jeg har lige forhørt mig på prisen på et crt-partikelfilter og der kom der pludseligt 1.400 DKK i platinafgift oven i hatten!

De er virkelig kreative, skattefolkene. Et effektivt middel til at forhindre miljøvenlige skridt!
60242: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 19:02:03) (svar på 60234)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.87)
Jeg spurgte forleden forhandleren i Esbjerg om en 110" på hvide plader: 625.000 DKK leveret på gaden! Hvis man har lyst til det, er det fint. Jeg vil blot advare mod at prøvekøre de nye Defenders: meget stærkt vanedannende og en rigtig fin køremaskine. Superfint gearskift, excellent gearing, støjsvag og effektiv motor.
60243: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 19:07:43) (svar på 60242)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Paul

Hvis du kan få en ny 110" STW på hvide plader for 625.000,-synes jeg du skal slå til med det samme - stor smiley!!

Jeg kan hviske dig i øret at prisen vil være over kr.700.000,- - tro mig - endnu en smiley!

mvh
Ib 0219
60254: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 19:44:05) (svar på 60243)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.87)
Tjah, jeg kan kun referer, hvad Stagaard fra Bentsen Biler i Esbjerg sagde til mig. Måske burde han opdateres mht priserne? Spørgende smiley !
Bilen er meget fristende (især den fem personer ultility er rå) , priserne til en vis grad acceptable, når vi snakker varevogn. Men at skulle betale mellem ca. 10.000 og 12.200 DKK i årlig ejerafgift...... føj da! Jo, jeg kender alt til sammenhæng i samfundsøkonomi, men allige- vel... føj da!
60241: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 19:00:20) (svar på 60230)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Mads

De nye 110" Campere du pt kan finde hos forhandlerne er alle indregistreret sidste år, men med omlægningen af registreringsafgiften sidste år, betyder det at det ikke længere er fornuftigt rent prismæssigt at lave denne ombygning af nye biler. De vil blive dyrere end en tilsvarende på hvide plader.

Om man synes en 110" Camper er dyr eller ej må man gøre op med sig selv, prisen startede ved kr.500.000,- for en basismodel, at de fås til en højere pris skyldes graden af udstyr, som der også skulle betales 60% afgift af.

En ny 110" STW Van koster i dag fra 375.000,- grundet afgiftsomlægningen (en ny 110" STW vil koste over kr.700.000,-), medens en 110" Hard-Top uden sideruder kan fås til omkring kr. 300.000,-. Det samme gælder iøvrigt 90" Hard-top uden sideruder (den må gerne have siderude i højre side), samt Soft-top og pick-up, de er alle ca. kr. 40.000,- billigere end en 90" Hard-top med fabriksmonterede sideruder, og det er ikke ruderne der koster 40.000,-. Ak-ja, det danske afgiftssystem er meget logisk og gennemskueligt opbygget - smiley.

mvh
Ib 0219
60251: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 19:33:14) (svar på 60241)
Christian Pejtersen #6721, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.58.149.245)
Hej Ib.

Jeg håber du har ret. Jeg blev sgu lidt hængemule i aftes da jeg så den højsteret afgørelse. Jeg kan da godt forstå busejerne er glade, men jeg synes selv det er lidt underligt at så mange års praksis ændres uden videre. Tænk på alle de mennesker der måske har betalt bøder for det Højesteret nu siger god for.
Jeg ved ikke om der er forældelse på sådanne afgørelser, men var det mig ville jeg skynde mig at klage over afgørelsen (hvis jeg havde fået en bøde i bus, mener jeg).

Jeg tænker også på om det kan være rimeligt at camperejerne betaler 12200 kr. i vægtafgift når busejerne betaler mindre (hvad er vægtafg/grøn ejer for busser nu?)
Det er dybest set samme bil, så måske kan vi campere ejere (alle 40 stk ;o) slå os i tøjeret og klage til trafikministeriet eller hvem der nu vil lytte.
Hvis ikke de vil høre må vi jo slå lejr foran Christiansborg - he he. Hvem er med ?! lol

Christian.

60282: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (12-03-2008 23:25:17) (svar på 60251)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Christian

Ejerafgift, vægtafgift, tillægsafgift, udligningsafgift på dieselbiler osv. er noget der løbende ændrer sig og jeg tror du vil få meget svært ved at ændre på det der allerede er vedtaget af politikerne.

Registreringsafgifterne ændrer sig også løbende, bl.a. afgiften på 110" bus har i den tid jeg har været med været 20%, 0% og 60%. Gulpladebilerne gik fra faste afgifter, til diverse regler om ladrumslængde kontra bilens længde for lukkede varevogne (derfor der stadig kører mange sjove pick-upper rundt bl.a. Camaro og sågar en Porche), så 30% afgift eller over 3000 kg max kr. 56.800,- i afgift, for sidste år at blive ændret til 30% eller 50% eller stadig kr. 56.800,- for biler over 3000 kg - for de sidst nævnte er der så et årligt tillæg på kr. 15.000,- hvis bilen anvendes rent privat - under 3000 kg. er tillægsafgiften stadig kr. 5.040,-

Dybest set prøver politikerne at adfærdsregulere vores bilkøb, og det kan man så have divergerende meninger om, derfor tror jeg ikke at du vil få held til at få ændret ejerafgiften på en camper så den bliver lig en bus.

Jeg tror heller ikke du vil få held til at få fjernet udligningsafgiften på dieselbiler, selvom diesel i dag stort set koster det samme som en liter 92 oktan.

mvh
Ib 0219

60287: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (13-03-2008 08:37:00) (svar på 60282)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.160)
Biler er roden til alt ondt!
Uden dem havde vi færre ansat i Skat, der skulle bryde hovedet over, hvordan man kan presse fleste mulige afgiftskroner ud af borgerne...
Uden dem ville CO2-udslippet være væsentlig mindre...
Uden dem ville Mellemøsten være mere rolig, da vi ikke ville være så afhængig af deres olieleverancer...
Uden dem ville vi slippe for konens evige 'den ski.. bil nu igen'...
Uden dem ville samfundet være mindre stresset.

Men vi går nok alle sammen ind for lidt sm?
Derfor elsker vi bilen!

Den gør jo immervæk livet mere sjovt!
60296: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (13-03-2008 10:19:21) (svar på 60282)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Ib.

Du hart nok ret i at Christian ikke får sat ejerafgiften på campere og personvogne ned. Der imod er der god chance for at afgiften for private busser måske sættes op til det samme vi andre skal betale for vores biler på hvide plader. Ikke mindst fordi vi bliver ved med at råbe op om hvor uretfærdigt det er. Politikerne er ikke just kendt for at bruge laveste fællesnævner når afgifter justeres.

Med hensyn til registreringsafgift, så kan man jo også vende den om - Hvorfor skal man betale fuld afgift af en Lamborghini med 2 sæder, når man kan slippe med 30% i en Defender uden sideruder bagi. Lambo'en har heller ikke sideruder bag forsæderne. Tilgængæld har den mindre brugsværdi end Defenderen. Den har ikke noget bagagerum og kan ikke køre i snevejr.
Jeg mener bare, at der er ingen rimelighed i registreringsafgifterne - over hovededet.

Forleden dag så jeg i øvrigt en tank hvor diesel var dyrere end 92.

Jakob E S
60342: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (13-03-2008 22:43:41) (svar på 60296)
Ib Hammer #0219, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Jacob

Det var præcis det jeg mente da jeg nævnte at det danske afgiftsystem var logisk opbygget og gennemskueligt, håber du fornemmede ironien og den store smiley - så vi er ganske enige.

Man har i årevis prøvet at arbejde hen imod ændringer, og det eneste vi har set er lidt smålapperier, for at lukke "huller" og adfærdsregulere bilkøbet, men en regulær omlægning lader vente på sig, fordi bilen er så voldsom en indtægtskilde og kan vende op og ned på populariteten overfor de enkelte partier, så der er ikke rigtigt nogen der "tør" røre for meget ved en varme kartoffel. Som så ofte når der går politik i noget er det ikke til at hitte rede i det længere - smiley. Men vi har jo selv valgt dem.

Som en fra Skat engang udtrykte det, da jeg beklagede mig over en afgiftsstigning "Riget fattes penge, og hullet er stort"

mvh
Ib 0219
60533: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (17-03-2008 17:03:05) (svar på 60342)
Stéphane Bernheim #7612, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.52.158.250)
Efter at have spurgt en leverandør fik jeg at vide at en MY07 110 SW ville koste ca 800000.- på basis model! På hvid plader of course!
60538: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (17-03-2008 18:10:47) (svar på 60533)
Ib Hammer #0219, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Stephane

Det er da noget af en pris, og et stykke fra de priser der ellers er oplyst. Kunne være sjovt at vide hvem der er leverandør, da det givet ikke er det officielle importør/forhandlernet.

mvh
Ib 0219
60609: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 i Denmark (19-03-2008 00:03:01) (svar på 60538)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.230.114.111)
Hej Alle,
tak for de mange oplysninger, man bliver meget trät i hoved af alle de afgifter osv. Man må åbenbart ikke have lov til at välge den bil man syntes bedste om, snöft.
Jeg tror vi bliver i Malmö.

mvh Peter