tilbage

Land Rover Forum  

Index
60353: 95 Blyfri?? (14-03-2008 10:07:33)
Lasse Wennergren #8126, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.166.216)
Hej Gutter,

Jeg har en 109" fra 76 monteret med en 3,5 V8 range rover motor fra 1989.

Kører den på 95 Blyfri? - eller skal man give den noget blytilsætning ved hver 4-5 tankning?

Lad mig få nogle kloge svar ;-)

109" hilsner

Lasse
Index
60357: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 10:39:39) (svar på 60353)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.162.74)
for mange år siden , havdet jeg en ford ranchro med en v8 fra 1972, jeg kørte altid på blyfri benzin af en eller anden grund kørte den bedst på blyfri banzin
Index
60358: sv: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 10:54:37) (svar på 60357)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.205.112)
Jeg har en 90" V8 fra 1988, så det må være den samme motor som din fra 1989.

Den er bygget til at kunne tage den mest tarvelige jungle benzin, så en 95 blyfri er ren luksus, men en 92 blyfri er tilstrækkeligt.

MVH Rasmus
Index
60359: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 10:54:41) (svar på 60353)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Lars

95 blyfri er lige benzinen for dig og din motor

mlrh
claus
Index
60360: sv: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 10:58:57) (svar på 60359)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.8.48)
Skal der ikke "blyfrit" topstykke ? Noget med ventilsæderne? Det er der vidst på min..

Ikke som svar på spørgsmålet, bare for at blive klogere.

-Kasper

2A 109" V8, med "blyfrit" topstykke.
Index
60373: sv: sv: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 14:31:05) (svar på 60360)
leif jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.63.198)
Hej Kasper

Det var kun de aller første rover v8 fra før 76 der ikke kunne køre med blyfri. Alle motorer efter 76 skulle/burde alle have hærdede ventilsæder, ifølge landrover kan alle deres v8 motorer køre på blyfri. og blyfri 92 er lige den rigtige bensin hvis det er en lavkompresions motor, det er først nødvendig med 95 hvis den har kompresion på 9,35:1 eller højere, hvis man da vil køre på Blyfri 92 kan man sænke tændningen til ca 3 grader før top for at undgå tændningsbanken.

Hilsen leif
Tlf. 40 553 120
Index
60362: sv: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 11:25:11) (svar på 60359)
Lasse Wennergren #8126, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.166.216)
Tak gutter - det er jo som at have et Land Rover Leksikon ;-)

109" hilsner (nu med blyfri)

Lasse
Index
60369: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 13:29:16) (svar på 60353)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.50.100)
Hej Lasse

Ved godt - det er lidt andet. Men er det en motor du har lagt i?

Det kunne nemlig være lidt sjovt, som næste store projekt....engang.

Men hvor meget skal ændres mon?!

Ebbe
Index
60392: sv: sv: 95 Blyfri?? (14-03-2008 17:40:38) (svar på 60369)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.140.108)
Vil der være nogen umiddelbar effekt ændring af at køre på 92 oktan blyfri?

mvh

Stephan
Index
60466: sv: sv: 95 Blyfri?? (16-03-2008 14:18:04) (svar på 60369)
Lasse Wennergren #8126, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.166.216)
Hej Ebbe,

Nej, det er ikke en motor jeg har lagt i.

Umiddelbart er der ikke de helt store vanskeligheder i at bygge den om, dog skal motorophæng og diverse geararme bygges om. Det eneste det kræver er at man er lidt kreativ og har god tid. ;-)

God arbejdslyst

V8 hilsner

Lasse