tilbage

Land Rover Forum  

Index
60869: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 16:07:52)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej derude,

Idet jeg pønser på måske at købe et elektronisk diagnose sæt til min P38'er for, således selv at udlæse eventuelle fejlkoder - og dernæst udbedre fejl - og slette fejlkoder igen. Her tæmker jeg primært på EAS-fejl (luftaffjedring).

Er der nogen derude der har erfaring med denne type produkter?
Jeg har Google't emnet og der findes et nogle mærker - omend de virker som om, at der er 2, der er mest brugt i LR-kredse: Rovacom FaultMate & Autologic.

På diverse engelske fora er debatten lige så speget og uld i mund om emnet, så der bliver man heller ikke klogere....

Derfor vil jeg høre Jer... har I nogle erfaringer?!

Min frygt er nemlig at holde en dag i en lille flække sydpå med en defekt affjedring pga en tåbelig fejlkode! Det ville det være fedt, at kunne slette fejlen og humpe videre - på værksted eller hvad der nu ellers bliver nødvendigt i situationen.

Jeg ved at der findes en såkaldt EAS Kicker (- men den er (naturligvis) KUN til affjedringen - og skal man bløde - ja så vil jeg hellere anskaffe et system der kan mere end et område på bilen...

Hvad siger I derude?!


en lille for emnet uvedkommende sidebemærkning - hvor kan man ikke vælge at gøre indlægget "internt for medlemmer" p.t?
Index
60871: sv: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 17:42:02) (svar på 60869)
Morten Sinding #7356, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.197.52.189)
Hej Alexander
Du skal have den store pung frem, Autologic til Land Rover koster ca. 90.000,- + moms og så skal du nok regne med et større beløb om året til opdateringer (det kan nok godt løbe op i 10.000,-) Rovacom kender jeg ikke prisen på, men det kan du jo nok se på deres hjemmeside. Der er jo også noget der hedder hotline, det er heller ikke gratis. Så det bliver jo nok kun til en EAS kicker, med mindre du har vundet i lotto.
Mvh. MS
Index
60874: sv: sv: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 18:27:11) (svar på 60871)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Morten,

Jeg har ikke umiddelbart fundet nogle priser på Autologic?!

Men Rovacom kan fås til ca. kr. 6.000,- i UK alt. incl. (dog single vehicle) med alle stikforbindelser.

En EAS kicker koster ca. kr 2.300,- Så jeg synes ikke umiddelbart at man eller behøver en gevinst fra Lotto.

Jeg laver selv service på mine bil - og får desuden kontrolleret/opdateret deres ECU'er på autoriseret værksted 1 gang årligt - så tror jeg ikke umiddelbart at det bliver meget bedre - men skal man eksempelvis skifte luftbælge, luftkompressor, højde-korrektører, ABS dele og hvad der ellers kunne gå i stykker - ja så skal man på værksted for, at få nulstillet/initialiseret diverse dele - bare for at kunne køre!!Det ville det jo være rart at man selv kunne det - og kunne man hjælpe andre - ja så skader det nok heller ikke!

Og tanken om skulle køre 35 km/h på bilens bumpstop er ikke lige noget der tiltaler mig!!!! - med mindre jeg altså får pludselig feber og skal høre Nik & Jay sangen: Boing... Bvadr!!

Har du prøvet at bruge Autologic?
Index
60876: sv: sv: sv: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 18:47:00) (svar på 60874)
Morten Sinding #7356, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.197.52.189)
Hej Alexander
Ja Rovacom til ca. 6.000,- men som jeg forstår det kun til et VIN nr. så du kommer nok ikke til at hjælpe andre, (den store løsning koster £ 9.999,- +Tax) jeg er dog ikke sikker. EAS kicker er da til en rimelig pris og det er rigtig nok ikke nødvendigt med en gevinst fra lotto. Jeg har ikke prøvet at bruge Autologic, men har fået den demonstreret.
Mvh. MS
Index
60879: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 19:35:04) (svar på 60876)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Morten,

Ja den prisen på kr- 6000,- er kun til et køretøj - men i kraft af, at Blackbox Solutions har ændret deres koncept nu er det blevet muligt at ændret den opsætning man køber hos dem UDEN at skulle købe hele molevitten igen.

De har hidtil haft 2 muligheder:

FaultMate SV :Single vehicle
FaultMate MV :Mutiple vehicle

NU har de FaultMate MSV: som man så væler i enten SV eller MV version - således skal man kun købe en adgangskode for evt. at opgradere til "multibruger".

sidstnævnte status er selvfølgelig dyrere end kun en bruger - men kr. 100.000,- tror jeg nu ikke at der er tale om
Index
60882: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 20:11:50) (svar på 60879)
Morten Sinding #7356, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.197.52.189)
Hej Alexander
Så må du nok kikke på dette link (hvis det virker)Total Diagnostic Pack £ 9.999,- http://www.blackbox-solutions.com/shop/index.php
Mvh. MS
Index
60886: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med Rovacom Fault Mate eller Autologic til Land Rover. (23-03-2008 20:39:32) (svar på 60882)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Morten

Nu har jeg fundet den pakke (MP120) du omtaler - og den koster da også de kr. 100.000....

MEN den er altså til ALLE Land Rover produkter... og det var jo ikke det jeg ville have... jeg efterspørger den optimale løsning til en P38'er - og hvis det jeg får evt. kan hjælpe andre P38'ere... så fred være med det - kolon parantesslut!

Så nu taler vi samme sprog - men dialekter er dog forskellige, hvis du forstår hvad jeg mener...lol

Det kit som Rovacom sælger kan imidlertid OGSÅ bruges til Discovery II - det er valgfrit hvilken bil det skal virke til fra begyndelsen... så det er måske også en løsning, der kan være attraktiv for ejere af disse modeller!!!