tilbage

Land Rover Forum  

Index
60822: Ny toppakning på 4,6 - V8'er (22-03-2008 20:27:07)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Det er nu ganske vist at en af mine toppakning er røget sig en tur.

Hvis man ved om det er i højre eller venstre side den gået en top pakning - skifter man så kun den ene ?

Som jeg kan forstå - så skal topstykket altid planes når man skifter toppakning - er dette korrekt ?

Er der nogen der har gode adresser til planning i København og omegn(Sjælland med øer)?

Når man læser workshop manualen - er det ikke noget der burde tage lang tid - nogen der har et bud på hvorlang tid det rent faktisk tager ?

1/2 dag til afmontering og 1/2 dag til genmontering - pr. side ?

Nogen der har en ide om hvad det kan laves for på et værksted ?


/Per

Index
60823: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (22-03-2008 20:30:46) (svar på 60822)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Jeg glemte

Hvilke dele skal købes hjem - under normale omstændigeheder?

jeg formoder et sæt pakninger, som koster i UK i størrelse orden af 300-500 kroner - har ikke set hvad de koster i Danmark.


/Per

Index
60827: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (22-03-2008 20:48:14) (svar på 60823)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.56)
Prøv at snakke med Vogter; han har hurtige fingre...

www.paddocks.co.uk søgeord cylinderhead gasket
Index
60830: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (22-03-2008 20:52:02) (svar på 60822)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Det er ikke let at stedfæste, hvilken toppakning det er, der laver bøvl. Men når den ene er sølle, er den anden nok ved at være der også.
Skift hellere dem begge og hvis det er Vogterdrengen der skal igang, tror jeg du roligt du kan overlade den videre kamp til ham!

Undskyld jeg sådan fik ødelagt din Påske! :-)

mvh
Knud
Index
60834: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (22-03-2008 21:00:35) (svar på 60830)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Knud

Du har ikke ødelagt påske - faktisk redde den - for efter 3 uger hvor jeg ikke har vist hvad der var galt og brugt tid på at skifte køler og køleslanger, holdt på bakker og alt muligt andet så er det der faktisk en befrielse at vide hvad der er galt.

Jeg vil nu skrive til Vogter - og hører om han er frisk - og er han det - så kan jeg bestilte Dansk auto hjælp til at kører bilen på op til ham.

/Per
Index
60843: sv: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (23-03-2008 00:14:04) (svar på 60834)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Per, nu ville det jo ikke skade at få et tilbud fra forskellige reperatører og få endelig en skriftlig aftale om hvad det præcis er du vil have lavet og om hvornår den skal være færdig, og hvad det skal koste.
Så'en mere generelt.
Mvh
Kenneth Poulsen - med bitre erfaringer i baghovedet.
Index
60853: sv: sv: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (23-03-2008 10:08:30) (svar på 60843)
Jens christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.161.197)
Husk at være meget opmærksom på at det ikke er en løs foring. Det er set mere end en gang på den type motor,og det ville være surt at samle det hele blot fot at konstatere at problemet er det samme
Index
60864: sv: sv: sv: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (23-03-2008 13:12:23) (svar på 60853)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Hvordan ses det nemmest om der er en løs foring ?

/Per
Index
60868: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (23-03-2008 14:17:21) (svar på 60864)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.161.68)
Når toppen er af mont. Kan du stikke et hammer skaft ned i cylinderen og trykke til siderne du vil så kunne se om foring bevæger sig i forhold til blokken.
Index
60910: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (24-03-2008 11:56:06) (svar på 60822)
Serg_ RRN-ejer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.24.32.180)
det er børnesygdom af alle 4.6V8 1995..2000. Dine dårlige toppakning er et førende grund til det...
80% af disse motorer går i stykker pga. pludseligt overhedningen ved 120..150tkm.
Derfor koster de ikke så meget på markedet. Og folk køber dem uden at vide om en tikkende bombe i bilen:)
Jeg synes din RRN skal have et nyt motor, fordi de fleste mekanikker kan ikke finde ud at reparere, kun at udskifte.

P.S. sæt din bil til eksport... især hvis den er på hvideplader...
Index
60911: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (24-03-2008 12:09:45) (svar på 60910)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.119.209)
Du synes jeg skal købe en ny motor, fordi de fleste mekanikker ikke kan finde ud af at reperare.

Skal jeg forstå det således - at du mener at meget få danske mekanikker ikke kan skiftet toppakningen?

Eller er det fordi du mener at der er yderlige problemer med min motorer fordi toppakning er gået?

Dårlige toppakning er grunden til motoren i mange tilfælde stå af - det kan jeg forstå - kan jeg så også ud af dette udlede at det ikke hjælper at skiftet toppakningen. Da problemet blot vil komme igen ?

/Per
Index
60913: sv: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (24-03-2008 12:44:48) (svar på 60911)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Bare rolig Per - så galt er det nu altså ikke med den type
motor - langt de fleste dør pga defekte vandslanger... P38'ere er ganske solide biler, de har ligesom alle andre biler også svagheder (læs: temperamentsfuld sjæl).

Der er flere diesel-modeller der får lavet motor end V8'ere - 4.6'eren er selvfølgeliv mere "pumpet" end 4.0 og derfor kan der opstår diverse problemer med varme etc.

Og ligefrem købe en ny motor - måske hvis den havde "brækket sig" men en toppakning er altså at regne som en sliddel - omend der sker temmelig sjældent at man "lige skifter en toppakning"...

Jeg ville tjekke det hele - og evt skifte stempler/foringer hvis det ser underligt ud - og så er man derhenne hvor det muligvis kunne svare sig at købe en ny shortlock... men hvorfor der skulle være sket så meget på kort tid... ja verden er jo gået af lave - se på vejret!!

Næh skift pakningen - og kør så vellydende videre!!!

Ligefrem fare i flint og ligefrem foreslå eksport.... ja det må stå for den herres regning (min bliver i hvert fald ikke til salg!!!