tilbage

Land Rover Forum  

Index
61450: Utæt styrhus på en RR P38'er (02-04-2008 16:01:15)
Andreas Grønbjerg #8107, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 130.225.95.242)
Hej, jeg håber ikke jeg "spam'er" forummet med et allerede eksisterende emne, men jeg sntes ikke jeg kunne finde noget om styrhuset og en P38.
Jeg har konstateret en relativ stor sø af dexron II servoolie, som kommer fra styrhuset på min P38'er (årg 1996)
Er der nogen der har erfaringer med dette, samt evt. skift af pakdåsen? er det lige til for en gennemsnitlig DIY? og er der nogen der ved hvor man køber disse pakdåser? så jeg kan få det olieindsmurte kattegrus der lige nu ligger og suger olien, væk fra parkeringspladsen.
Index
61455: sv: Utæt styrhus på en RR P38´er (02-04-2008 17:49:40) (svar på 61450)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.54.196)
Hej Andreas

Jeg har lige skiftet pakning på min RRC årgang 86. der var det pakningen ved pitmanden, som var slidt på sine gamle dage.

det var ikke så vanskeligt og skifte, det eneste der kan være vanskeligt er at selve armen som har stråler sidder uhjælpeligt godt fast . men med en ordentlig stor aftrækker kan den afmonteres. Jeg brugte en fra mit arbejde, i passende størrelse og styrke.
Når selve armen er afmonteret, tages pakningerne ud, når man kommer til den pakning med en låse ting, afmonteres låse tingen, og man finder en stor balje eller gamle underbukser som lægges under, sætter man så armen på igen og tænder for bilen og drejer flyver denne pakning ud af det tryk som servopumpen levere. derefter er det bare og montere de nye pakninger.

Jeg ringede til meldgård i Herning og dagen efter var pakken med pakninger ved min adresse.


Land Rover hilsner Rasmus .

Index
62311: sv: sv: Utæt styrhus på en RR P38´er (21-04-2008 23:21:22) (svar på 61455)
Andreas Grønbjerg #8107, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.86.187)
Hej Rasmus.

Tak for dit hurtige svar, jeg havde håbet jeg kunne give en god tilbage melding om at jeg også var drypfri nu, men desværre nej.

Det lyder som om at clasic'en og P38'eren minder meget om hinanden, jeg snakkede med Meldgaard og de fandt en pakdåse til mig, det var dog ikke en de solgte så mange af, så den skulle hjem fra England (kom dog vist fra Tyskland) men den kom meget fint frem nogle dage efter som lovet.
Første problem var at jeg ikke kunne få den store bolt af, som jeg havde målt til 42mm, min onkel var overbevist om at den kun var 41,3mm da han havde omregnet til tommer, og man skal lytte til sin onkel, jeg havde list svært ved at få bolten af, da jeg ikke havde lagt mærke til det låseblik der gjorde det så uendeligt svært for mig at dreje bolten, og også gjore at mit skydelærred var kommet op på 42mm, (så kan jeg lære det)
Men da låseblikket var væk, kom bolten jo fint af, og låseblikket blev fjernet.
Nu kom tiden til pitman armen, min første aftrækker var for stor, så jeg kunne ikke rigtigt få den til at sidde fast, jeg købte derfor en mindre, men den gav op før pitman'en gjorde. Så jeg ville lige spørge dig hvilken aftrækker du har brugt, og om du evt har nogle ideer til hvordan jeg får pitman armen af?
billeder siger mere end ord, så jeg har lagt lidt billeder her:
www.edbskrot.dk/ranger

håber du har nogle fif

Bedste LR hilsner Andreas