tilbage

Land Rover Forum  

Index
61611: Sædevarme fra Exmoor Trim (05-04-2008 21:21:02)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hejsa er der nogen der kan anbefale eller fraråde at montere sædevarme fra se link.: http://www.exmoortrim.co.uk Seat Heaters (pairs only), EX9969.
Da jeg gerne vil have varme i forsæderne men nu er jeg i tvivl om der er et sæde eller til to sæder for prisen er DKR 626,98
Det skal monteres i en Defender 110” 300 TDI fra 1996
Alfred Thomsen
4037 5248
Index
61619: sv: Sædevarme fra Exmoor Trim (06-04-2008 08:21:30) (svar på 61611)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Hej Alfred,

Jeg fik nye stole fra Exmoor med varme i. Det er særdeles godt - kan "varmt" anbefales. Jeg ved ikke hvordan det er at eftermontere på eksisterende sæder.

Havde lidt problemer med mekanismen til ryglænet på den ene stol (ikke varmen) og det blev ordnet uden det mindste problem.

Jeg tror prisen er for et par - men du må heller høre dem ad.mvh

Lars
Index
61624: sv: Sædevarme fra Exmoor Trim (06-04-2008 09:32:51) (svar på 61611)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.241)
Under prisoplysning står der 'pairs only' og det betyder, at sædevarmen kun sælges sætvis/parvis.

Er du fingernem, er det ikke vanskeligt, at skille sædet ad, krænge stoffet af og sætte hele molevitten sammen igen.

Jeg har købt et simpelt 'varmesystem' i ALDI: soveunderlag for 29,95 DKK pr. stk: klippet tilrette og bruges efter behov. Bruger ikke eltilslutning og tapper ikke batteriet i den kolde tid.

Kan endda tages med ud i naturen!!!
Index
61635: sv: Sædevarme fra Exmoor Trim (06-04-2008 10:57:44) (svar på 61611)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.179.122)
Hej Alfred

Jeg monterede sættet fra exmoor for et par måneder siden, sættet er komplet til 2 forstole inkl. Sæder og ryg, sættet er super kvalitet i forhold til prisen, jeg er dog på udkig efter andre betjenings kontakter da disse er af ringe matr. Og jeg vil gerne have iluminerede kontakter.
når du køber sættet skal du huske at købe en spray-lim med. Mine sæder købte jeg i november, og betrækket var så godt limet på foamen at det næsten var umuligt at få til at slippe jævnt/ensartet, du skal muligvis skære det forsigtigt fra hinanden i limningen. Ellers er montagen ligetil, og der medfølger udmærket monterings vejledning.
På nedenstående link kan du se en monterings video, godtnok fra en anden leverandør, men den giver et godt indblik i vad opgaven indebærer..
http://www.sportsimportsltd.com/heatelcarsea.html

De få dage hvor vi vitterligt har haft frost har det været en fornøjelse med sædevarme og sidespejls varmer.

Rh Tom Pedersen ”som ikke er medlem af kluppen”
Index
61721: sv: sv: Sædevarme fra Exmoor Trim (08-04-2008 01:19:07) (svar på 61635)
Heine Heinesen #7886, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.251.195.1)
Et bidrag til forslaget om liggeunderlag i stedet for elvarme.

Liggeundelaget isolerer meget godt, men giver efter min mening meget fugt i r.... Og det er ubehageligt! Underlaget ånder nemlig slet ikke.

På min tur i Norge i vinter fandt jeg to stykker rensdyrskind, som jeg brugte som hhv. sidde og lænnestykke. Det virkede forrygende!!! Pris: 2 x 200,- NOK. De er dog lidt tykke, så nu pønser jeg på at få syet "vintersædebetræk" i sælskind, inden den næste sne kommer. Det er en lidt tyndere løsning. Skind har den fordel, at det "ånder" og så bliver man ikke så lunken over måsen.

Jeg overvejede elvarme, men nu tror jeg mest på sælen. Og så behøver den ikke strøm, hvis jeg lige må kæde dette emne sammen med en anden debat på siden vedr. brændstofsforbrug og "grøn" kørsel.

Mvh.
Heine.