tilbage

Land Rover Forum  

Index
61851: Garanti reparation.... jeres erfaringer (11-04-2008 07:00:28)
Morten Bibow (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.82.94)

Min MY07 Defender skal ind til en garanti-reparation, efter aftale med Land Rover Danmark. Bilens venstre bagdør passer så dårlig, at den er udenfor hvad Land Rover selv mener er "rimeligt". Det er blevet konstateret at fejlen ikke er selve døren, men snarere panelet indtil, dvs. bagskærmen.

Bilen skal på værksted i ca en uge, men Land Rover siger der ikke stilles nogen lånebil eller kompenseres for lejebil i perioden. Er dette vanlig praksis?

Det er Terminalen i Birkerød, der skal "behandle" bilen – er der nogen der har erfaring med deres karosseriværksted?


Morten


PS. Der er ikke så meget at læse på Forum, om den nye generation Defender – men her er vores indtryk efter de første 25K kilometer: Bilen kører som en drøm, og vi har ingen problemer haft, udover et par små "i-landsproblem". Den forbedrede komfort i kabinen er nok det vi sætter størst pris på. Det nye dashbord og varmeapparat er suverent – selv om temperaturen er lidt svær at regulere. Også denne nye generation Defender tager vand ind når det regner hårdt – så det er fortsat den rigtige vare :-D Transit-lyden er svær at blive ven med, men motoren løsnet fint, efter de første 15-20K kilometer. Der er åbenbart kommet en lille modul på markedet, der ophæver den elektroniske fartbegrænser ( max 138 km/t) men den føler vi intet behov for at købe. Det er noget "uhyggelig" ved en Defender, allerede ved de 130. Det må så være nok. :-D



Index
61859: sv: Garanti reparation.... jeres erfaringer (11-04-2008 14:39:39) (svar på 61851)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.178)
Lånebil er ikke praksis, men en del værksteder stiller een til rådighed, hvis lånerens bil er til reparation.

Glædeligt er dog at høre, at den nye MYer kører som en drøm.

Det gjorde de gamle også, ville en jernbanefreak nu tilføje!
Index
61860: sv: sv: Garanti reparation.... jeres erfaringer (11-04-2008 16:25:33) (svar på 61859)
Morten Bibow (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.82.94)
En lille opdatering...... jeg har så hørt fra Land Rover, og det viser sig at de – sammen med forhandleren – stiller en lånebil til rådighed. Sådan. Så bliver det spennende at se, om de kan finde ud af at lave et hull, der passer til døren.

Men, så langt: God bil! God service!

Morten

PS. God weekend!
Index
61861: sv: sv: sv: Garanti reparation.... jeres erfaringer (11-04-2008 16:40:32) (svar på 61860)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Hej

Vores Defender som er fra 2006, har haft 4-5 gange hvor der skulle laves garenti rep. men der har Glad altid stillet lånebil til rådighed uden beregning.

Så det har ikke voldt nogle problemer.

Jørgen