tilbage

Land Rover Forum  

Index
61862: Spørgsmål fra en begynder (11-04-2008 17:05:35)
Klaus Rusbjerg Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.137.170)

Jeg går og lurer lidt på en LR 90, jeg har ingen forstand på LRs men det kunne jeg jo få hvis jeg på et tidspunkt tager springet og køber en.
Jeg skal bruge den til daglig kørsel 3 dage om ugen 2x35 km og ellers bare for sjov i naturen, jeg har været næsten hele forum gennem og har fundet ud af det er en Ninety pga den bedre komfort og pænere udseende(min mening) og det skal være en diesel, det er det jeg bedst kan lide.
Jeg har lige et par spørgsmål som sikkert er blevet svaret på mange gange, men jeg syntes der er mange svar og tit forvirrende svar så jeg håber der er nogle der vil skære det ud i pap for en nybegynder.
1. Dieselmotoren har efter hvad jeg kan læse ikke en sprinter, og mange vil gerne have en 200/300tdi motor i, er det dem der hedder td4 og td5 ? Og hvad står en sådan motor i af kr ? Der er desuden mange svar når man spørger om ombygning, 20% regel osv. Men har jeg forstået det rigtigt når en Ninety efter 85 er lovlig at putte en større motor i pga den er ens med en V8 ?
2. Er alle Ninetys med ”børnesæde” i midten, det er nemlig nødvendigt for mig.
3. Hvad koster forsikring (elitebilist) og vægt afgift?
4. Som jeg har forstået det er det kun rammen og torpedoen der er svage overfor rust, hvad koster evt reparationer på de dele, bare byd ind.
5. Hvis man ikke bruger sin LR for hårdt, dvs almindelig brug, hvad koster den så at holde kørende ?
6. Er der en glad LR Ninety gut i bunden af Ringkøbing fjord der kunne tænke sig at tage en snak og en køretur?
7. Hvem vil købe min Mercedes W124 3,0D :)

Håber på et par gode svar igen Klaus
Index
61863: sv: Spørgsmål fra en begynder (11-04-2008 18:19:31) (svar på 61862)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.160.246)
Hejsa

jeg er den glade ejer af en 90" 2.5 n/a diesel og mht det du spørger om kan jeg fortælle at nej den er ikke nogen sprinter, men skal ikke ha travlt og jeg kommer sjældent over de 85 km/t turboen er lidt hurtigere men ikke voldsomt.
Det er til gengæld en godmodig og simpel motor der er simpel nok til at de fleste kan finde ud af at reppe den, og stumper er næsten kriminelt billige.

mht 200/300tdi afhænger det af om den er typegodkendt med v8 pga de ekstra hk.
en 200tdi hos en hugger koster så man sku tro den var forgyldt (20.000,-), en modificeret discomotor er lidt billigere men afhængig af din pengepung vil jeg næsten sige det fra starten bedre kan betale sig at kigge efter en 200tdi med det samme, der er et par stykker til salg på rover børsen lige for tiden.

mht midtersædet er der mange der skifter midtersædet ud med en cubbybox, men det er piece of cake at sætte det i igen. idet det er boltet fast med 4 bolte. (intet problem)

mht omkostninger så er det jo vidtløftigt at udtale sig om.
der vil være noget der går i stykker på en gammel bil fra tid til anden, men omkostningerne kommer meget an på om du kan finde ud af at lave det selv eller ej. hvis man skal på værksted hver gang en bolt blir løs så blir det hurtigt dyrt. men kan u reppe det selv er det ret billigt.
jeg er på su i øjeblikket og kører 90" med stil. jeg har af større ting skiftet alle 4 stempler, plejlstangslejer, toppakning osv. omkostning altialt : 3000,-
det er super billigt og jeg og min far brugfte ca en dag på at skille det ad og samle det igen.

jeg bor i roskilde men er i Århus fra tirsdag til torsdag
hvis du kommer forbi må du da gerne se min på nærmere hold
ring bare på 20607305
Index
61869: sv: Spørgsmål fra en begynder (11-04-2008 19:14:05) (svar på 61862)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.146.40)
jeg købte en 90" TD fra 87 i efteråret og den har allerede bragt mig mange gode timer både i terrænet og i garagen.

det er lige ud af landevejen af reperare de ting der falder fra hinanden og de gør de med hast som man bruger bilen, altså hvis man giver den pryl falder alt fra hinanden hurtigere end man kan når at skrue det på igen men husker man det er en ældre bil og kører sjovt uden vold kan den kører lang tid.

de reservedele jeg har skiftet var alle billigere end tilsvarende til en ford escort som ellers ligger i bunden af reservedels indexet.

hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive eller hvis du vil have en prøve tur. så bor jeg i Kolding.

mvh Bjørn
Index
61874: sv: Spørgsmål fra en begynder (11-04-2008 21:18:38) (svar på 61862)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.208.244)
hej
jeg er selv nybegynder med en 90` 2,5 diesel som køre ca.150 km pr. uge, en 200tdi koster ca.24000 levert inkl.moms hos lr.parts, jeg har lige skiftet bremsekloser+bakker for 700kr men kik ud til skave i bededagne jeg er der selv lørdag
Index
61880: sv: Spørgsmål fra en begynder (11-04-2008 23:18:15) (svar på 61862)
mark byrne (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.172.129)
Altså hvis en 90' N/A kun kører 85km/t så er der noget galt, min er fra 1987 og sidder fint ved 100 og kan sagtens køre 110km/t. jeg få 10km/l diesel, forsikring er forskellig men ligger imellem 2 og 5000kr ansvar, afhængig om du er elitbilist osv. Jeg kører 150km om dagen og er meget tilfreds med motoren, en turbo kunne være lidt hurtigere men ikke nok for at man kan mærke det og diesel forbrug ville stiger. Jeg miste lidt fart oppe ad bakken men vi bor i danmark ikke de fransk alperne!!
Vægt afgift er 3800kr om året på min.
Jeg køber alle min reservedel fra england og de kommer indenfor 3-4 dage og koster tit under halvdelen, især småt ting som gløderør, dieselrør, filter osv, kan betales at bestil alle de ting sammen og stille dem i bilen..de skal bruges på tidspunkt! Prøve Paddocks eller john Craddocks på google. mvh, Mark
Index
61881: sv: sv: Spørgsmål fra en begynder (11-04-2008 23:43:12) (svar på 61880)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.160.246)
jeg har aldrig sagt den ikke kunne køre 100 men motoren lyder somom den er forbi torturgrænsen når man gør det. plus tank-måleren søger meget hurtigt mod bunden.
så jeg ligger og triller afsted med 85-90 km/t og nyder de 11km/l og et acceptabel støjniveau
Index
61884: sv: sv: sv: Spørgsmål fra en begynder (12-04-2008 08:02:47) (svar på 61881)
Klaus Rusbjerg Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.137.170)
Det var da dejligt med en masse svar, håber også at få svar på de sidste..
Jeg vil da se om jeg kan kikke forbi Skave, og ærgeligt nok var jeg gennem Kolding i går.. Hmm Æv
Et lille tillægs spg, hvor høj er en Ninety i std trim?, det ville jo være rart hvis den kunne klemmes i garagen..
Index
61888: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål fra en begynder (12-04-2008 14:08:52) (svar på 61884)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.110.170)
En Defender er lige omkring 2 meter alt efter dækvalg og affjedring og om den er sunket lidt i affjedringen.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro

her kan du læse mere om at eje en Land Rover Ninety eller en Seriebil.