tilbage

Land Rover Forum  

Index
61870: Registreringsafgift (11-04-2008 19:14:39)
Peter Clausen #6964, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.150.61.8)
Kære Landrovertosser

Er der nogen af je , der har importeret en RangeRover P 38 2.5 DSE Automatic fra 2000 med alt udstyr for nylig? Ved I eventuelt hvad registreringsafgiften er, vægtafgiften/ejerafgiften er og evt hvad forsikringen er som DLRK medlem er?

Mvh

Peter Clausen
Index
61879: sv: Registreringsafgift (11-04-2008 23:16:22) (svar på 61870)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 71.226.158.44)
Nåå fætter flæsk! Skal Chubby Chong have udvidet vognparken med en P38'er? Jeg vil også. Hvis det bliver billigere at importere to stk er jeg klar. Såen en skal jeg da ha' skal jeg ha' skal ha'....
Index
61882: sv: sv: Registreringsafgift (12-04-2008 00:27:53) (svar på 61879)
Peter Clausen #6964, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.150.61.8)
Vollar min Fættar!!!

Har fundet en lækker en i Hamburg. til ca 90.000,- inden afgift. Den er fuldkommen magen til den du solgte men bare på diesel ;-) Han har for øvrigt to hos denne forhandler så måske mænderabat!!!! We Like. Er du kommet hjem til tvillingerne? Knus P

Index
61883: sv: sv: sv: Registreringsafgift (12-04-2008 06:00:10) (svar på 61882)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 71.226.158.44)
Njet! Er stadig i Augusta, Søren missede cuttet så nu hygger vi bare i huset istedet. Skal dog ud og se finalerunden på søndag i høj sol "live". Kommer hjem igen på torsdag.

Prøv at søg på P38 her på forum og få lidt input om diverse. kan skat ikke sige noget omkring afgift?

Der er flere der mener at Landrover har puttet en for lille motor i diesel modelen, så den er lidt for presset og holder ikke så længe....er der nogle der vil be eller afkræfte dette? Ellers er det en super slæde når den virker.

Har fundet en ting her vi skal ha, prøv at se her http://www.4xshaft.com/Super-Flex.html
Der er til en Jeep og Bronco, måske de tifældigvis passer til en LR? Ku' sgu være lækkert hvis de gjorde!

Cé ya!
Index
61887: sv: sv: sv: sv: Registreringsafgift (12-04-2008 13:08:40) (svar på 61883)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Ejerafgiften for en P38 2.5 DSE er kr. 12.180,- årligt - Forsikring er meget varierende - fra ca. kr. 8.000 - 12.000,- eller mere alt efter personlige forhold.

Lidt serviceinformationer:
Motoren har kæde - det har ALLE P38'ere
Serviceinterval er for hver 10.000 km - den skal have ca. 12- - 13 liter motorolie.
Automatgeakasse tager ca samme mængde olie.
Differentialer: køb 4 liter og få lidt til overs til evt. eferfyldning...
Vær opmærksom på luftaffjedring - specielt luftbælge og evt. mislyde fra kompressor...

Brændstoføkonomi:
Diesel med aut. gear: 9-10 km/l
benzin med aut. gear: 5-... km/l (eget forbrug: 7,3 km/l)

Søg gerne som før nævnt på P38 her på forum- jeg har selv en P38 - omend det er en 4.6 V8 - Det er den billigste bil jeg har haft til dato - set ud fra et totaløkonomisk perspektiv...

Dieselmodellen er i mine øjne totalt uinteresant pga for svag motor/ for meget dieselbanken-lyd... den mangler simpelthen den der ægte " 4x4 King of ofroaders - Range Rover feeling".... men det er min holdning - andre behøver ikke være enige... Jeg kører så lidt på årsbasis at brændstoføkonomi er tangerende uinteressant når man taler om en bil på over 2 tons...
Index
61889: sv: sv: sv: sv: sv: Registreringsafgift (12-04-2008 14:40:03) (svar på 61887)
Peter Clausen #6964, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.150.61.8)
Tusind tak Alexander!

Skal lige regne på hvad der bedst kan betale sig. Har aldrig prøvet en diesel så det kan godt være man bliver skuffet. Kører selv til dagligt i en RR Classig 2,5 VM TD. Man får ikke fartbøder det kan man hurtigt blive enige om.
Hvis man vælger 4,6 V8 hvad årgang skal man vælge og hvor ligger priserne. Dem der er på Bilbasen etc har været på i måneder til skyhøje priser.
Kunne betale sig at hente dem i Tyskland.
Mvh
Peter Clausen
Index
61903: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Registreringsafgift (13-04-2008 00:52:22) (svar på 61889)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.58.240.185)
Økonomisk set er det jo ikke biler, der kan "betale sig", men livet kan jo forsødes uden at være helt økonomisk uansvarlig - det synes jeg i hvert fald, at man fortjener med en arbejdsdag på minimum 10 - 12 timer dagligt...

En 4.6 findes jo allerede fra 1994. Jeg selv har en fra 2000, som jeg overvejer at udskifte til en TDV8 - men jeg synes imidlertid, at prisen på dem er lidt for høje...
Der er nogle tekniske forskelle på modellerne fra 2000 og bagud - en MY 2000 har en anden indsugning - diverse ændringer i ledningsnettet, "hvide" blink hele vejen rundt, kromgreb på indvendige håndtag (HSE) og nogle andre småting.

hvorvidt du vil vælge en dansk bil - eller en importeret er et spærgsmål om temperament. Jeg selv valgte en dansk ud fra følgende betragtning - - hvis man vælger en tysk og uheldigvis får brug for garantien - så er der langt til eksempelvis Hamburg eller München... men der er sikket penge at spare...