tilbage

Land Rover Forum  

Index
63095: Vendediameter (08-05-2008 22:23:02)
Kristina Lund Pansler #6098, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.13.254)
Vi er lige blevet de lykkelige ejere af en sprit ny 90" Defender softtop med alufælge. Den har en noget større vendediameter en den gamle Defender vi havde, som jo heller ikke har det bedste at prale med.
Er der noget man kan ændre ved, så man får en mindre vendediameter (til bytrafik) ?

På forhånd tak
Kristina & Michael
Index
63096: sv: Vendediameter (08-05-2008 23:02:15) (svar på 63095)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Ja!
Der sidder nogle justeringsskruer på indersiden af forhjulene, som kan skrues ind, så kan man dreje skarpere.

Jimmi
Index
63097: sv: Vendediameter (08-05-2008 23:16:32) (svar på 63095)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.166.173.231)
Jeg undrer mig lidt, da en 90 er ellers kendt (relativt) for at kunne køre op i sin egen bagsmæk! Nede på forakslen, ved "svivel pin housing", findes en stop skrue i hver side. Hvis man løfter forakslen, (forsvarlig på stander) og får en medhjælper til at dreje rattet roligt fra fuld udslag, til fuld udslag, så fatter man idén med det samme.
Viser det sig at der er gode afstand mellem kanten af dækket, og bilens dele, vist den langs gående stræber på en 90, så kan man roligt justere stop skruen inde, til man kun har ca 5mm mellem dæk og armen. gentage proceduren i den anden side.
Det kan være at stop skruen er stillet "standard" til flere dæk størrelser,og evt brug af sne kæder. (Briterne tror der går isbjørne på gaderne i Danmark, som er hovedstaden i Sverige, som ligger en del nord for Finnland!!!)
Det kan også være at den "sprit-nye" (Tillykke i Øvrigt!!) er monteret med brede dæk fra fabrikken. Uanset er det en go' idé at kontrollere stop-skruen.
Index
63103: sv: Vendediameter (09-05-2008 10:01:00) (svar på 63095)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Inden i begynder at skrue på bilen selv var det måske en idé lige at høre forhandleren. Der kunne hurtigt blive noget garanti fnidder på så nået nymodens stads.
Tillykke med bilen!
Index
63310: sv: sv: Vendediameter (12-05-2008 22:15:06) (svar på 63103)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.166.175.151)
UPS!! Ja Ole! Du har ret. Jeg missede at sætte ting sammen når der blev skrevet NY-Bil.
Index
63316: sv: sv: sv: Vendediameter (13-05-2008 07:36:35) (svar på 63310)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.37)
Ny bil ? Hvad er det ?
Index
63319: sv: sv: sv: sv: Vendediameter (13-05-2008 08:51:04) (svar på 63316)
Michael Keller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.13.254)
Hej Alle !

Mange tak for indlæg og ideer.
Ja, man bliver jo helt flov over at have en ny bil :-)
Men den gamle Defender blev solgt og der blev til en ny "cabriolet på gule plader" :-)
Og vi syntes bare den er top-fed og er overbeviste om at den vil give os mange oplevelser fremover...........

M.v.h.
Michael
Index
63339: sv: sv: sv: sv: sv: Vendediameter (13-05-2008 14:55:08) (svar på 63319)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.247)
I skal skam ikke være flov over, at I hjælper til, at Land Rovers salgstal for Defender får et lille kryds!
Det er en superfed bil, som I sikkert får megen glæde af! Når I har kørt en 10 til 15.000 km i den, ville det interessere mig, hvad brændstofforbruget er.