tilbage

Land Rover Forum  

Index
63229: Er den FOR varm??? (11-05-2008 22:17:29)
Thomas Jacobsen #7786, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.94.141.76)
Hej

Min 2,5 D n/a med køler fra 2,25D holder sig kun lige under det røde felt på temp.måeren.. ER DET FOR VARMT????

Hvis ja,.. kan jeg gøre noget for at få temperaturn ned.??

Jeg har en blæservinge monteret på remskiven, køleren er NY.

HILSEN tHOMAS
Index
63236: sv: Er den FOR varm??? (12-05-2008 00:08:24) (svar på 63229)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.152.252)
I hvilken bil ?
er det en ombygget seriebil med 2,5 N/A ?
i så fald har du skiftet varmeføleren på motoren til den fra 2,25 motoren ?

SIII Hilsen Anders
Index
63240: sv: sv: Er den FOR varm??? (12-05-2008 07:39:31) (svar på 63236)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Tjek temperaturen i toppen af køleren med et termometer, der kan klar 100 grader, f.eks. et fra en centralvarmekedel.
mvh
Knud
Index
63251: sv: sv: Er den FOR varm??? (12-05-2008 10:17:16) (svar på 63236)
Thomas Jacobsen #7786, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.94.141.76)
Anders: det er en ombygget serie III -- og der er en ny føler fra en 2,25 i den nye motor for at få det til at passen sammen med de eksisterende instrumenter..

Hilsen Thomas
Index
63264: sv: sv: sv: Er den FOR varm??? (12-05-2008 13:07:53) (svar på 63251)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.152.252)
Ok, Lukker din ventil op ved den rigtige temp, prøv og hive den ud og i en gryde med vand og termometer og så på komfuret, så holder du øje med ved hvilken temperatur den lukker op. skulle gerne være ved 78 / 82 grader, mener jeg... tjeck lige forummet. der kan du sikkert også finde en masse vedledning om emnet.

MVH Anders
Index
63266: sv: sv: sv: sv: Er den FOR varm??? (12-05-2008 14:49:36) (svar på 63264)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Thomas, der er også anden muligheden for at checke kølevandstemperatur - et stegetermometer med ledning på.
Tape det fast på den øverste kølerslange i læ for vinden fra blæseren, så er det bare at køre en tur.
Du har jo også viskoseblæser på, kan du høre den går i gang, det lyder som en jetjaver når den kører.(eller når en Volvo 240 starter)
Hvis den ikke går i gang, er kølevandet ikke for varmt, derfor kan motoren godt være varm, så kan problemet være, som der også foreslåes termostaten.
Mvh
Kenneth Poulsen - der også bruger hele pinsen til at lave bil, så vi er klar til 60 års fødselsdagstur.