tilbage

Land Rover Forum  

Index
63474: Problemer med bag dif IGEN.. (18-05-2008 12:31:17)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.51.77.131)

Jeg skiftede for nogle måneder siden bagdifferentiale på min 90" 300tdi, fordi det gamle differentiale hylede og sang. i en sådan grad at men slet ikke kunne høre nogle af de andre dejlige lyde i bilen..
Den gang var et af symptomerne at indgangsakslen i diff'et kunne skubben 3-4 mm op og ned..
Efter skiftet af difklump var alt fryd og gammen og jeg har nu kørt med det i flere måneder uden problemer.

De sidste par dage har jeg lagt mærke til at den smider lidt olie fra diffet og og er begyndt at summe svagt når bilen trækker.
Da jeg her i weekenden havde tid til at lægge mig under bilen ser jeg til min skræk at der er begyndt at danne sig det samme slup i indgangsakslen på det nye bagdif.
Sluppet er heldigvis ikke nær så stort som på det gamle (jeg vil tror det er en mm's penge), men det ser ikke godt ud alligevel.

Hvad gør jeg? jeg er meget lidt interesseret i at sætte endnu en difklump på, og at det samme problem opstår igen må vel indikere at der er et eller andet galt med kareten?

mvh
Christian

Index
63508: sv: Problemer med bag dif IGEN.. (19-05-2008 00:11:48) (svar på 63474)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Hej Chr.

Mit bud er at kigge på din bag-kardan. Det lader til at pakdåse og leje ind i diffen bliver slidt. Jeg har kryds liggende, så vi kan prøve at skifte dem.

Var der helt nyt leje og pakdåse på det diff du købte?

/anders