tilbage

Land Rover Forum  

Index
63660: rangerover diff (21-05-2008 20:50:56)
peter jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.241.227)
kære forum

Jeg påtænker en sommerferietur i min 88 tommer serie 3. Jeg elsker min bil men støjniveauet er som bekendt høøjt. Jeg har derfor tænkt på om det kunne lade sig gøre at justere gearingen/omdrejningerne med et diff fra en rangerove(hvilket jeg har læst mig til skulle kunne lade sig gøre) Nu er spørgsmålene - hvad koster sådan et diff og skal man skifte diff både i bag og foraksel. Hvor meget ændres gearingen

jeg ved godt at dette ikke er en markedsplads men måske kender i nogen som ligger inde med sådanne diff. (jeg er medlem i region østjylland.

vh

Peter jespersen med
serie 3 med høj musik
Index
63663: sv: rangerover diff (21-05-2008 22:06:14) (svar på 63660)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Hej
Jeg har kørt med RR-diff i flere år. Jeg har også kørt med RR-diff kun bag på.
Det med kun at gide at montere det ene er noget bras. Man kan ikke køre med 4 firhjulstræk med mindre det er meget fedtet eller glat, men bilen er ikke til at styre fordi hjulene ikke kører lige hurtigt.
Speedometeret passer ikke. Lavgear bliver for højt. 1.gear bliver lidt vel højt - men det er en vane. Til gengæld så passer gearingen efter min mening fint.
Jeg foretrækker dog KLART et overgear.

Hilsen
Ole
Index
63700: sv: sv: rangerover diff (22-05-2008 19:21:38) (svar på 63663)
peter jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.4.50)
tak for tippet

hvad skal jeg regne med i kroner og øre ?
kan jeg køre offroad med denne nye gearing ??

VH
Peter
Index
63705: sv: sv: sv: rangerover diff (22-05-2008 20:45:36) (svar på 63700)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Peter,

Jeg ville synes dine lave gear bliver for høje til offroad - ihvertfald hvis det er en original diesel der sidder i din 88". Hvis du sætter et overdrive eller et højudvekslingssæt fra Ashcroft i transferkassen, vil det ikke påvirke dine lave gear.

Mvh
Michael
109" 1982 SIII CSW Stage 1 V8 (med høj Disco gearing)
88" 1981 SIII Exmili (med høj Ashcroft gearing)
Index
63706: sv: sv: sv: sv: rangerover diff (22-05-2008 20:54:47) (svar på 63705)
peter jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.4.50)
igen 100 tak fortippet. det skal dog tilføjes at jeg kører med en daihatsu 2, 8 na dieselmotor med et rigtig godt træk

vh

peter
Index
63708: sv: sv: sv: sv: sv: rangerover diff (22-05-2008 21:02:52) (svar på 63706)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Så er du sikkert rimelig sikker på at komme op af bakkerne, men hastigheden ned igen i 1.lav vil stadig være 30% højere end ved std differentialer (der smiles)

Mvh
Michael
Index
63712: sv: sv: sv: sv: sv: rangerover diff (22-05-2008 23:03:08) (svar på 63706)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.166.47.59)
Hvis du kører med "Rocky" n/a motor, så vil det passe helt fint med RR diff, da Daihatsuen er beregnet til at arbejde bedst ved lavere omdrejninger end LR motorer. Min erfaring med Daihatsuen er at den har det bedst & går økonomisk, med optimale træk, mellem 2200 - 2700 omd. Dette er et stykke under hvad LR motorer trives med, så RR differ vil være en rigtig gode idé. Jeg vil gentage det råd du fik længere op! Skift begge diff!
Hilsen fra Norge, David.
Index
63875: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rangerover diff (26-05-2008 18:36:14) (svar på 63712)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.170)
RRCdiffklumper er et godt bud, og i alfald billigere end høreapp. og tinnitusbehandling. Rockyen kører ca. 35km/tim.
v. 1000 motoromdr. Husk at få diffklumper m. stråler der
passer til det øvrige på 88`eren, vistnok 10 stråler.