tilbage

Land Rover Forum  

63644: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 17:04:30)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej alle

Der har for nylig været en længere mere eller mindre ophedet debat om et nyt dansk Land Rover forum kontra dlrk.dk.

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke er "bange" for "konkurrencen" fra andre fora. Jeg synes faktisk det er en glimrende mulighed for at sammenligne styrker og svagheder og få gode ideer.

Hidtidige ændringer i forummet har primært været baseret på brugernes ideer, så derfor vil jeg godt igen opfordre jer alle (medlemmer og ikke-medlemmer) til at komme med jeres gode ideer til forummet og dlrk.dk i helhed.
Og skulle der sidde en enkelt eller to derude, som ligefrem har visioner, så kom endelig med dem også.

Hvis ideerne ikke er alt for "vilde" (læs: tager alt for lang tid at lave), så er der da rigtig god mulighed for at de kan laves.
Og skulle ideerne være "vilde", så kom alligevel med dem. Måske sidder der en anden derude, som byder ind med arbejdskraften til at lave dem.


Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
63645: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 17:22:37) (svar på 63644)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Og så vil jeg da lige starte med at lægge nogle af de forslag ind, som jeg tidligere har modtaget.
Så kan andre jo tænke med og komme med deres besyv.

******************************************************
Forslag
******************************************************
Jeg har lige et par ( måske irrelevante ) forslag som du måske vil overveje.
1. Medlemsprofil, med bil(er) adresse etc. Kun synlig for medlemmer der vil publicere dette.
2. Billeder i medlemsprofilen. Hvem er hvem, kunne måske bidrage med en lidt mere positiv stemning når der er et ansigt på.
3. En "onmuseover" popup med info fra medlemsprofilen, således at man ved onmouseover får et lille vindue med info og billede. eventet forestiller jeg mig brugt ved emailadressen / navnet i forummet. Så kan man se hvilken bil besvareren har.
4. En "rating" af indlæg i forum, således at andre medlemmer kan give en form for karakter af et indlæg for dets tekniske indhold. Det ville være fedt at kunne søge og vælge "over 3 ud af 5" i karakter som et kriterie. Jeg forestiller mig at de mest "løsende" indlæg får en høj karakter.

det er bare strøtanker, men jeg tror de kunne forbedre dlrk.dk en lille bid.
63647: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 18:40:56) (svar på 63645)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Kunne det være nyttigt, at man, når man reparerede et eller andet, tog en stribe billeder af, hvordan man gør, og så lagde disse billeder op i f.eks. en blog?

F.eks. når man skifter CVjoint ved et fohjul, med alt hvad det indebærer med just af railko bøs, udskiftning af pakninger m.m. F.eks. rep af bremser på den ene og anden model, udskiftning af fjedre, udskiftning af fordømte koblingshvd.cyl. og alle mulige andre gode indretninger, ville det være nogenlunde overkommeligt at optage og indlægge en billedserie, med kommentarer.

Når jeg foreslår blogformen, er det fordi jeg har opfattelsen af at alle kan kommentere på de enkelte afsnit/billeder.

mvh
Knud
63649: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 18:54:59) (svar på 63647)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Det ville være en god ide, udenlandske blade gør dette blandt andet, og en del fora også.

Hilsen

Stephan
63652: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 19:21:10) (svar på 63649)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Hej Jesper,

Der er en ældre tråd hvor nogle ideer behandles: http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=50972#50972

Du tog også "handsken op" og foreslog at vi snakkede videre, men du ved - lønarbejde, lidt frivilligt arbejde og så bilen.... det tager tid.

Men anyway - ideerne står jeg stadig bag. Men jeg savner nok nogen at sparre med og leve nogle aftaler om hvad der skal gøres.

Hvad med at bruge nogle timer på LA2008 til en "forum-workshop" hvor vi kunne:

1. Samle en liste over ideer.
2. Prioritere og udvælge
3. Uddelegere konkrete opgaver og sætte nogle deadlines.

/anders
63653: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 19:39:08) (svar på 63652)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg kan ikke udvikle sådanne ting, men jeg melder mig gladeligt som sparringspartner og testbruger.
Måske det er det ligefrem en god ide, at bruge en ITuvidende som test bruger?
mvh
Knud
63657: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 20:01:27) (svar på 63653)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.150.107.207)
Jeg har længe gået med en ide om at lave en "video-manual" istedet for "bare" at lægge billeder op. Jeg er ikke helt blank mht at lave et web site og har også resourcer at trække på, men tiden kan gå hen at blive et issue.

Jeg vil dog gerne være med til at spare og måske også påtage mig små opgaver?

Jeg er ikke kommet rigtig igang endnu da jeg er nybegynder og har svært ved at skifte pære i forlygten samtidig med at jeg holder videokameraet!

Med Snarlig veteran hilsner

Mads
63662: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (21-05-2008 21:14:05) (svar på 63653)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.83.106.249)
Det er ikke bare en go´ ide.

Det er den eneste fornuftige måde at gøre det på.

63738: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 11:48:12) (svar på 63653)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Knud, du skal være meget velkommen både som sparringspartner og testbruger.

Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
63720: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 01:45:47) (svar på 63652)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Anders

Udemærked ide med en lille "workshop" til LA08.
Jeg byder gerne interesserede deltagere på en kop øl eller kaffe i forteltet en af dagene.
Det vender jeg lige tilbage med, når tiden nærmer sig.

Mvh
Jesper
63721: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 06:59:16) (svar på 63720)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Jesper

Er det særlig demokratisk at holde "workshop" et sted hvor der skal betales for adgang til!!!! selv af medlemmer.

Med undrende hilsner

Ole.
#493
63726: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 08:52:31) (svar på 63721)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg kunne forestille mig, at det vil være helt i orden kun at komme på besøg i campen den aften hvor work shoppen løber af stablen, hvis du ikke har tid til at deltage i Landsarrangementet.

MVH Jakob E S
63727: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 08:58:33) (svar på 63721)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Ole

Så så, nu skal vi passe på ikke at dræbe gode initiativer og virkelyst ved at stille os undrende over måden tingene bliver gjort på.
Selvfølgelig er de demokratisk at holde en workshop på LA08 - især hvis alle som har lyst til at være med også deltager i LA08. Er der nogen som ikke deltager i LA08, så holder vi da også bare en workshop hjemme i mit værksted. Det kan da også være rigtigt hyggeligt.
Og er der nogen, som synes det er for dyrt at køre til værkstedet i Haslev fra Bornholm eller Nordjylland, så snakker vi da bare sammen i telefonen eller på mail eller her på forummet.
Forummet anses jo også for at være nogenlunde demokratisk, selvom der er en stor del af klubbens medlemmer, der aldrig har besøgt hjemmesiden og af dem er der igen nogle som overhoved ikke har adgang til internettet. Vi diskuterer alligevel rask vel klubbens drift og virke, uden at disse medlemmer har en jordisk chance for at være med endsige vide at diskutionen overhoved foregår.
Måske skulle vi - hvis demokratiet skal opretholdes - nedlægge forummet og gå tilbage til læserbreve i Oasen.
Så ville vi også have tid til besindelse inden vi fór i tastaturet og skrev hidsige indlæg, som nogen desværre gør ind imellem.

Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
63728: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 09:33:56) (svar på 63727)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Jesper.

Nej, selvfølgelig skal vi ikke det, men det er da ikke rimeligt at skulle betale deltager gebyr for at besøge LA2008 blot en dag for at indtage drikke og være konstruktive i fx dit telt.

Som du måske aner ligger der en slet skjult hentydning til den, set med mine øjne uheldige udvikling i pris niveauet og prisdannelsen idet hele taget vdr LA, men det er jo en helt anden sag.

At mødes hos dig eller et andet sted fx på fyn vil jeg gerne være med til at vi "skruer" sammen og så en lille notits i Oasen så dem der ikke bruger forum også ved at vi vil høre dem end skønt de aldrig bruger det ;-).

Med venlige rover hilsner

Ole.
#493
63734: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 10:59:45) (svar på 63728)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Ole.

Jeg synes du skal kontakte styregruppen for LA2008. jeg har selv været med til arbejdet, men kan desværre ikke deltage på selve arrangemenetet.
Der har selvfølgelig været diskuteret en masse omkring betaling for endagsgæster og pris i det hele taget.
Som jeg husker det, er problemet at arrangement ligger geografisk meget tæt på to meget medlemstunge regioner. Man vil helst undgå, at der kommer en masse endagsgratister og bruger de foranstaltninger, der koster arrangementet penge. Telt, renovation og toiletter koster jo for hele ugen, fordi de er dimensioneret til det tidspunkt hvor der er flest deltagere.

Jeg håber det er forklaring nok her i denne tråd, ellers vil jeg foreslå at du starter en ny tråd, for at høre hvordan den generelle mening er blandt medlemmerne.
Jeg er sikker på, at dem der skal lave LA næste år, gerne vil have erfaringer fra arrangører og ikke mindst medlemmer.

MVH Jakob Edelvold Scheibye - ikke at forveksle med Jakob Schnell, der er med i styregruppen for LA2008.
63695: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (22-05-2008 15:05:02) (svar på 63645)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.111.166.14)
Hej Jesper, Jeg syntes det er nogle gode forslag, og det ville gøre DLRK's forum mere personligt, da man bla. ville kunne se hvilke køretøj de pågældende personer har, og når jeg læser indlæggene igennem, kan jeg da fornemme der er enighed om det, og det ville samtidigt være et fornuftigt træk i disse "forbedringstider" :-)

Hilsen

Kim P - LR90V8
63718: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 00:40:52) (svar på 63644)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Jesper

Du kan såmænd bare se hvordan LR4X4 er opbygget, det har hvad jeg synes der skal være i et moderne forum, der er også Pirate4x4/forum og sidst men ikke mindst Outerlimit4X4 board, de sidste er ret store, men det først nævnte køre 100% uafhængigt og financeret af os der bruger det via donationer.

Med venlige rover hilsner

Ole.
#493
63719: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 01:08:17) (svar på 63718)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Ole, kunne du ikke være lidt mere specifik ?
Når jeg kigger på fx. www.lr4x4.com så har det noget godt, men også en masse af det, som et umoderne, kikset, langsomt og besværligt forum har - ifølge min mening.
Hvad er det præcist, som du synes gør det så godt ?
Det kunne jo være, at vi kunne lade dlrk's forum adoptere noget af alt det gode.

Kom du ind i kampen med noget konstruktivt.
Vi kan jo ikke begynde at sammenligne fx. frugt ved at sige, at en pære er meget bedre end et æble, fordi pæren har alt det, som en god frugt skal have.... så snakker vi jo bare smag og behag.

Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
63724: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 07:53:14) (svar på 63719)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Jesper

Jammen så starter jeg lige med at spørge dig hvad det er der er gammeldags, set ud fra en bruger?
Hvad er det der er kikset, langsomt og besværligt?
Og hvor er det DLRK forum er mere moderne?
Er du aktiv bruger der med login eller har du kun "kigget"

Jeg har ikke fundet noget jeg synes er gammeldags, men nu er min forum verden og it viden meget begrænset.

Der er få ting jeg synes er træls ved LR4x4, når man skal oploade filer kan man kun gøre det enkeltvis, det er ihvert fald det jeg har fundet ud af og så er søge funktionen ikke helt super, men der er jo langt til googles evner ;-)

Noget af det rigtig gode er den måde det er opdelt på, man kan nemt gå direkte derhen hvor man vil uden at skulle scrolle rundt og op og ned.
Man behøver ikke bladre rundt mellem alle tråde om gearkasser/trækaksler for at følge den serie gearkasse tråd man nu lige følger med i.

Man kan nemt se om der er nye indlæg, man har mulighed for at oploade mere end et billede i samme indlæg og ikke kun et, faktisk er det ikke billede antallet, men data mængden der er maks på.

På DLRK har jeg ihvertfald ikke kunnet finde ud af at oploade mere end et billede i hvert indlæg.

Muligheden for at oploade flere billeder gør det meget nemmere fx at dele tekniske tips med andre, beskrive hvordan man har gjort noget.

Man kan editere ens indlæg efter de er oploaded.

Der er et teknisk arkiv hvor de gode tråde om at gøre ting bliver lagt samlet.

Man kan først selv lave indlæg i køb og salg efter man har skrevet 20 indlæg.

Man bliver modereret i starten for at undgå misbrug ikke at det er et problem her på DK,...men

Kommer man til at placere et indlæg et forkert sted bliver det flyttet af moderator og man får en venlig henstilling samt en forklaring på hvorfor/hvorhen og gentager det sig så slettes de så vidt jeg har fundet ud af.

Man kan bruge de forskellige smiley iconer til at sætte lidt humør på det og underligt nok så ser det ud til at fungere helt uden at det mister sin saglighed eller tager overhånd.

Det bliver moderet rimelig strikst så man undgår alt for meget mudder kastning, netop det at hvert emne har sine moderatore virker ret godt, det kan vi selvfølglig ikke opnå her i DK, men så stræbe efter det.

Det har sit eget meddelelses system så man kan komme i kontakt med hinanden "bagom" uden at skulle bruge ens alm mail.

Man kan have sit eget billed arkiv der.

Man har mulighed for at have sin egen lile profil hvor man kan skrive forskellige ting som så hvis brugt rigtigt gør at man kommer til at kende hinanden bedre og finder ud af hvad man hver især står for.

Og nu hvor jeg er ved og løbe tør for tid og skal up-load så mangler jeg det at kunne se mit indlæg som det vil se ud...

Her ville en stavekontrol også være god, vi er jo en del medlemmer der ikke er så velfunderede rent bogligt.

Med venlige rover hilsener

Ole
#493



63725: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 08:34:32) (svar på 63724)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Ole

Se så, der kom der noget som vi kunne bruge. Tak skal du have.
Jeg vil såmænd ikke diskutere mine meninger om lr4x4.com og lignende fora. Jeg ville blot have dig til at blive så konkret, at vi kunne bruge dit input til noget.

Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
63729: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 09:40:07) (svar på 63725)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Jesper.

Du har ikke svaret mig på mine spørgsmål til dig:

"Jammen så starter jeg lige med at spørge dig hvad det er der er gammeldags, set ud fra en bruger?
Hvad er det der er kikset, langsomt og besværligt?
Og hvor er det DLRK forum er mere moderne?
Er du aktiv bruger der med login eller har du kun "kigget" "

I og med at du fremkommer med dine ytringer omkring et andet forum så må du forvente at jeg på lige fod med dig ønsker en uddybning af din mening eller gælder det kun den ene vej?

Med venlige rover hilsner

Ole
#493



63737: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 11:44:18) (svar på 63729)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Ole

Min mening om andre fora er sådan set ret irellevant for denne tråd. Det som er vigtigt er, at få dine og andre brugeres ideer og mening på bordet, så jeg som systemudvikler har en chance for at bygge (eller få andre til at bygge) noget, som alle kan være glade for.

Og så kan jeg da godt lige fortælle dig, at jo, jeg er bruger med login på lr4x4.com og det har jeg været længe.

Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
63742: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 12:13:49) (svar på 63737)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Jesper

Jammen hvorfor er det så du skriver og jeg citere:
"Når jeg kigger på fx. www.lr4x4.com så har det noget godt, men også en masse af det, som et umoderne, kikset, langsomt og besværligt forum har - ifølge min mening. "

Men nej den kommer jo selvfølgelig ikke dabatten ved, os der ikke ved bedre (rent IT mæssigt) sidder her og tænker gad vide hvad det er som kunne laves smartere, hurtigere osv hvad er mulighederne og hvor er der et eksempel på at det er gjort.

Det er dig der sidder som systemudvikleren og har den viden vi andre måske ikke har.

Det er vel relevant nok om du udpegede tingene og forklarede at det kunne laves sådan og sådan og så ville det fungere bedre i stedet for blot at feje en af på den måde du gør det er i mine øjne ikke særligt konstruktivt.

Hvis ikke du vil uddybe sådanne ytringer så skulle de vel slet ikke have været ytret eller er jeg helt galt på den ;-) stort glimt i øjet der..

Med venlige rover hilsner

Ole
#493


63747: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 12:52:59) (svar på 63742)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Ole

Lige nu handler det ikke om teknik og hvad der rent teknisk kan lade sig gøre eller teknisk kan gøres bedre på den ene eller anden måde.
Det handler om systemet (dlrk.dk og forum) set fra en brugers synspunkt. Hvad er godt og skidt og hvad kan gøres bedre eller anderledes. Og her er erfaringer fra andre sites, fora og hjemmesider meget velkomne.
Men min personlige mening som bruger af et specifikt fora et sted ude i cyberspace er og bliver ligegyldig. Der er ting på det pågældende forum (og andre steder) som jeg som bruger bliver irriteret over Og disse ting skal jeg nok (som bruger) argumentere imod senere, hvis nogen skulle ønske den pågældende funktionalitet eller måde at gøre tingene på. Det kan jo så godt være, at flertallet ønsker noget andet end mig, og så må jeg jo bare finde mig i det.

Jeg skal også nok komme med al min tekniske viden og erfaring senere i processen, når der er kommet en masse input fra brugere.
Lige nu vil det alt for let kunne bremse de gode og kreative ideer, hvis jeg blander teknik ind i sagen.

At jeg i første omgang kom med min udtalelse skyldes alene det, at jeg ville provokere dig til at uddybe dine udtalelser. For i denne snak er vi nødt til at være meget konkrete. En udtalelse som "jeg synes den er god" duer ikke. Vi skal have en som "jeg synes den er god fordi..."

Med venlig hilsen

Jesper
IT-udvalget, DLRK
63751: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 13:32:46) (svar på 63747)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Jesper.

Du behøver ikke at provokere mig direkte, du kan bare spørge... så kommer der masser af tanker ud hans hoved.

Se selv.

Med venlige rover hilsner

Ole
#493
63731: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 10:31:41) (svar på 63725)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Jesper.

Jeg ville gerne have at man kunne slette sine egne indlæg.
Jeg er af den oopfattelse, at der af og til bliver skrevet noget i en oprevet stund, som den der skriver indlægget senere gerne ville trække tilbage, eller måske bare moderere.

Et helt andet ønske er, at det ville være smart, hvis man kunne søge i sine søgeresultater, når man laver en søgning i forum. Det ville gøre en god søgefunktion endnu bedre.

MVH Jakob E S
63745: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 12:31:37) (svar på 63731)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.3.175)
Dejligt med en tråd hvor man i go' ro og orden kan kaste tanke,ideer og visioner på bordet vedr. vores udemærkede forum(Tak til dem der holder det kørende)

Jeg har hermed følgende forslag

*Del emnerne op, således at man hurtigere kan følge de tråde man er interesseret i. De kunne måske deles op i samme katagorier, som når man søger i "arkivet"

*I stedet for at tegne og forklarer en masse, kan jeg henvise til jagtformidlingen der har denne opdeling. Prøv at kikke den(google JAGTFORMIDLINGEN)

*Der kan man også se en replikbox som vi også kunne ha' En lille box hvor der er plads til et par små hurtige kommentarer mellem dem der er på nettet.

Ovennævnte forslag om Replikbox, kræve at man kan se hvem af medlemmerne der er på nettet. Så derfor er mit trejde forslag at man kan se hvornår "Vi er på"

Til sidst en kommentar til Jacob
Jeg tror det kunne blive rimelige uforståelige tråde, hvis man fortryder sine ord og derfor begynder at slette indlæg (Og gud hvor har jeg selv gjort det mange gange) Men bordet må fange og man må så selv -og andre blive, bedre til at tænke sig om inden man "farer i tasterne"

* I retningslinier som vi acceptere, når vi poster et indlæg, burde stå: Ikke medlemmer er velkommen til at deltage på forumet, men bedes for anstændighedens skyld, afholde sig fra at diskuter/kommenter Klubbens organisation

Fortsat god diskussion
63746: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 12:52:19) (svar på 63745)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Kim & Jacob.

Jeg tror ikke rigtig på den med at kunne slette, når der herinde af og til er blevet slettet noget så synes jeg også det har været forvirende.

Jeg tænker at hvis man havde mulighed for at se et "pre-post view" eller hvad det nu kaldes, så kunne man jo nå og tænke øhm vil jeg nu også poste det her og hvis man så havde muligheden for at rettet i et vist tidsrum efter så kunne man jo måske nå at fange et ophedet og utilsigtet ord valg.
Dog så er der jo ikke noget som afholder en fra at komme med en undskyldning eller udglatning i et nyt indlæg, det har jeg selv måttet ty til af og til og det tror jeg de fleste har forståelse for.

Med venlige rover hilsner

Ole
#493


63748: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 12:59:22) (svar på 63746)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Vedr. sletning, så synes jeg det var rimeligt, at man kunne slette egne indlæg, så længe der ikke var nogen, der havde svaret på dem.

Og et pre-post view er en god ide, synes jeg.

Mvh
Jesper
Som almindelig bruger af forum.
63755: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Har du gode ideer og visioner ? (23-05-2008 14:54:47) (svar på 63746)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg kan godt se, at sletning af indlæg kan gøre visse tråde forvirrende. Jeg tænker bare, at jeg håber at visse folk har fortrudt visse indlæg, der har været skrevet her. Det har ofte været i tråde, der alligevel har været meget "forvirrrende".

Personligt ville jeg gerne kunne slette, hvis jeg har skrevet et råd, der viser sig at være direkte forkert. Men jeg kan jo godt se det fra den anden side, for så kan man jo bare lave et rettende indlæg bagefter.

MVJH Jakob E S