tilbage

Land Rover Forum  

63864: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 16:31:03)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.209.66.41)
Er der nogen der kan hjælpe mig med at dæmpe min forelskelse i en Defender 90 V8 fra 1998? Hvad vil det koste af få den på danske (gule) plader og er det fuldstændig urealistisk med hvide plader? Nogen der har lyst til at skrive med hjernen og ikke hjertet?

Hold op der er nogle fede V8 Defendere på fx www.mobile.de til 13.000 Euro eller mere.

Findes der nogen af disse i DK? Var der ikke en 50 års model i 1998 med V8? Hvor mange af disse ramte DK?

LR V8 hilsen

PS det skal da fejres at benzinen endelig er blevet dyr nok til at vejen er fri:-)
63866: sv: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 17:03:32) (svar på 63864)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.186)
største dæmper for mig er nok prisen inkl. afgift. 100-150.000,- + afgift ydrk!! det er hårdt at være fattig ;)
63868: sv: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 18:05:45) (svar på 63864)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.216)
Der kom en del jubi-modeller til landet, aniversiry hedder de. Søren Rasmussen har een. V8 er bare for fed en lyd. Det suger lige i maven og pengepungen!

Men hvad er en urealistisk pris? Det er altid en personlig vurdering. Har du råd, så gør du det bare - har du ikke, ja så drømmer du bare videre.
63883: sv: sv: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 20:27:07) (svar på 63868)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.139.175)
Jep, far her har sådan én ...... 1998 Defender 90" 50th Anniversary 4.0 V8 på hvide plader, og den er trods dagens benzinpriser IKKE til salg :-)

Har godt set, at der er en hvid V8 90"er fra 1998 til salg på én af de tyske bilbaser til en pris i nærheden af de 13-14.000 Euro. Men vær lige opmærksom på, at den er arabisk indregistreret, så vidt jeg husker, og derfor ikke med sikkerhed kan ventes omfattet af den EU-godkendelse, der gælder for 50th modellen.

Modelmæssigt mener jeg også, den er med manuelt gear, ikke har rollcage m.m., og evt. på flere andre områder adskiller sig fra 50th modellen.

Men stadig en fed bil - ingen tvivl om det - og noget billigere end de fleste 50th'ere, der typisk står til et sted fra lige under 20.000 euro og opefter, afhængig af kilometerstand, vedligeholdelse, graden af originalitet og nuværende indregistrering i et land med eller ud afgift på bilen.

I Danmark vil jeg tro, at der udover min kører en 2-3 stykker, én mere på hvide, vist nok, og så én eller to på gule.

På hvide plader gav jeg kr. 128.175 (91.000 km) i afgift sidste år i februar, og ca. et år før det, fik jeg en pris på kr. 45-50.000 på gule plader, så vidt jeg husker. Mens hvidpladeafgiften meget vel er faldet lidt siden sidste år, vil jeg ikke udelukke, det kan være gået modsat med gulpladeafgiften.

Vær i øvrigt opmærksom på, at alle bilerne er fra EFTER den 2. juni 1998.

Mvh Søren R.
90" 50th V8

63884: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 20:54:50) (svar på 63883)
Henrik Hartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.188.200)
63885: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 20:58:50) (svar på 63884)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 84.238.47.184)
hæhæ mit indlæg var nok også skrevet lidt i misundelse over at jeg selv er en fattigrøv ;)
mn absolut en fed fed bil
63888: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (26-05-2008 21:15:56) (svar på 63884)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.139.175)
Ja, der er både motor, forsæder og bagsæder i hvert fald "optimeret" :-)

Men pudsigt nok får en sælger faktisk i sådan en situation ofte mindre for bilen, selv om der er brugt ekstra penge på den. Fordi den ikke længere er original...

Af de tilsvarende 50th'ere, der findes til salg lige nu, har de fleste nok lidt færre km end denne.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
63904: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 09:42:41) (svar på 63883)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej Søren

Tak for info. Den Dubaiske ser ellers ret fed ud. Manuelt gear og ingen roll cage er ok med mig. Men naturligvis er det relevant at tjekke afgift, told, moms, EU godkendelser osv.
Hvorfor skal den være fra efter 2. juni 1998?

V8 hilsen



63905: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 09:53:47) (svar på 63904)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Ja, ingen tvivl - den hvide ser (også) rigtig fed ud :-)

Bilen skal såmænd ikke være fra efter 2. juni 1998, snarere tvært imod, hvis det kunne have ladet sig gøre.

Det er vægtafgiften på gule plader, jeg tænkte på. Den er jo desværre noget højere efter denne dato, hvis vi snakker privat anvendelse.

Se: http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

Hvis du tænker i hvide plader skal du være opmærksom på, at der så som udgangspunkt skal betales ejerafgift i stedet for vægtafgift.

Se: http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift

Mvh Søren R.
90" 50th V8
63907: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 10:30:55) (svar på 63905)
Ignaz Søren (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej

Ja der er unægtelig forskel. Godt 2500 kr. MERE, hvis bilen er fra efter den. 2. juni 1997 - for både benzin og dieselbiler på gule plader. Og på hvide plader koster den vel over 10.000 kr. årligt i ejerafgift pga. benzinforbruget som V8 model.

Så spørgsmålet er ret simpelt. Findes denne 90 V8 model i foråret 1997 eller ligefør? Altså med samme specs. men lige før denne stigning? Det er jo alt andet lige 1000 kr. om måneden til staten, der kan spares, blot ved at finde en bil fra før juni 1997. Kan det evt. tænkes at denne indreg.dato kan ændres hvis man er lidt kreativ og importerer fx bilen fra Dubai? Den er sikkert produceret før juni 1997 osv. Bare en tanke.
Tak for gode links og info.
63910: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 10:52:34) (svar på 63907)
jesper overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.115.236)
der findes tonsvis af "Anniversaryer" fra før 1998. Anniversaryen er restlageret af NAS hardtops. Defender 90 kunne ikke sælges i USA efter 1997, derfor opstod Anniversaryen. Du kan tilmed lave en god handel på den lave dollarkurs.

mvh
Jesper
63915: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 11:51:01) (svar på 63910)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Ja, men som sagt skal du passe på med hensyn til godkendelserne. En almindelig NAS kan ikke godkendes i Europa, da den ikke har katalysator. Så kan man selvfølgelig gøre en masse for at få katalysator på, men så skal bilen lige typegodkendes bagefter.
Prøv at kontakte Henning Rogren. Han har undersøgt det hele, da han er meget glad for V8'ere, og gerne ville have en Defender, men nu kører han Diesel.

MVH Jakob E S
63919: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 12:22:43) (svar på 63915)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Enig med Jakob - pas meget på med godkendelserne. Jeg har selv tidligere haft en rigtig dårlig erfaring på den bekostning med en 3,5 V8 110"er fra 1996 uden katalysator, som ikke kunne godkendes i DK.

Den europæiske "Anniversary" model MED katalysator (som er NÆSTEN magen til NAS'en) findes først fra sidst i 1998.

Jesper, du har for nogle år siden efterspurgt, om nogle kendte til godkendelser af NAS'er. Fandt du ud af noget?

Mvh Søren R.
90" 50th V8
63921: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 12:48:08) (svar på 63919)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
NAS'er er i øvrigt rigtig dyre! Prøv at kigge på nettet, og sammenlig med andre biler af samme årgang i USA.

MVH Jakob E S
63929: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 15:38:36) (svar på 63919)
jesper overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.115.236)
hej søren,

nej beklager. Det er dog stadig min opfattelse at det må være en smal sag at importere en 97 NAS, da den er identisk med Anniversaryen.

Jesper

63953: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (28-05-2008 08:30:10) (svar på 63929)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hvad mener du med identisk? De har da ikke samme lygter og bagvange. Desuden findes der NAS med manuelt gear, bortset fra en årgang.
Jeg vil gerne se noget dokumentation for at de er ens og at der er katalysator på en NAS.

MVH Jakob E S
63906: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 10:22:58) (svar på 63904)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg har hørt fra andre, der gerne ville køre Defender med V8, at de ikke kan godkendes i Europa, da de ikke har katalysator, og derfor er der ikke nogen standardtypegodkendelse. (bortset fra 50th aniversary)

MVH Jakob E S
63924: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 13:23:53) (svar på 63906)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Ja, og derfor har jeg købt en 1986 3,5 V8 uden kat, så jeg kan få hvide plader når jeg "falder" over 30K.

Med V8 buller Asger
63930: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 16:18:26) (svar på 63924)
Jørgen Seligmann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.128.83.244)
Har du fået afgiften 30tkr fra gule til hvide fra Skat? Eller er det bare et estimat?
Hilsen
Jørgen
Selv 90 V8 fra '87
63931: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 17:09:37) (svar på 63924)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.50.102.155)
Hej Asger.

Ja, sådan én som din er også en dejlig bil. Jeg havde selv en 1988 90" V8'er før min nuværende. Også på hvide plader.

I april 2006 var hvidpladeafgiften på dén kr. 45.535 i.f.m. import fra Holland. Og nogenlunde samtidig fik en bekendt omregistreret en 1987 90" diesel fra gule til hvide. Da var afgiften vist et par tusinde mindre.

Siden da er afgifsreglerne jo ændret. Mest for gulpladebiler, men også for hvide plader, hvor der er noget med brændstofsøkonomien indover også nu. Husker ikke, om det gælder alle årgange - og orker ikke lige at slå det op for nuværende ;-)

Med mindre, du har de 30T sort på hvidt fra SKAT (hvad man vel nærmest ikke kan få på forhånd længere), vil jeg dog tro, det er lige i underkanten.

Og til Jesper (som jo også selv har/har haft en 50th), ja så er historien om restlageret fra USA god nok. Men selv om vi snakker småting, så er de nu ikke HELT identiske. Bl.a. er der andre døre og lygter, lige som Anniversary'en mig bekendt ikke kom som softtop i modsætning til det meget store antal sådanne NAS'ere.

Ja, dybest set burde de vel være "nemme" at importere til Europa, men det undrer mig bare, at jeg hverken på de tyske eller øvrige europæiske bilbaser har set en eneste igennem de sidste 4-5 år. Har du ??

Mvh Søren R.
90" 50th V8
63954: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (28-05-2008 08:38:15) (svar på 63931)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Jeg har det sort på hvidt fra Told & Skat, de har vurderer at skulle have 30.250, Og når jeg finder dem, kommer der hvide plader på.

For jeg har den opfattelse at gule plader er KUN for firmaer, da regler er lavet for ikke at konkurrenceforvride for firmaer, og privates adgang til at bruge gule plader fungerer som brandbeskatning af børnefamilier, som er de eneste der ikke kan bruge denne afgifteundtagelse.

Derfor er vores Range Rover og Freelander selvfølgelig på hvide plader, og jeg har det dårligt over de gule på vores 90”

Med hvidplade hilsen
Asger Jørnow
63928: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (27-05-2008 15:30:54) (svar på 63906)
jesper overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.115.236)
NAS Defenderne blev leveret med kat.

mvh
Jesper
63963: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (28-05-2008 14:08:33) (svar på 63928)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Vedrørende afgift!

Jeg har i dag fået oplyst at min 40th anniversary 90" 3,5L V8 softtop fra 1988 ca koster 32.850,- at omregistrere fra gulplade til hvidplade.

En V8 som min koster mellem 35-65.000,- alt efter stand, så det er måske ikke så dårligt et alternativ til en 50th anniversary model hvis V8 er lykken......det er det!!!

MVH Rasmus

63965: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (28-05-2008 17:44:08) (svar på 63928)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Ved import af Defender V8 (og for den sags skyld alle andre biler), så sørg for at bilen kan leveres med et CoC dokument (Certificate of Conformity). Dokumentet er beviset for at bilen overholder de givne EU regler på produktionstidspunket, men det er ikke det samme som at den overholder reglerne på indregistreringstidspunket. Med de skiftende forureningskrav er flere biler indregistreret med dispensation i andre lande, en dispensation som ikke kan genbruges i Danmark.

NAS biler er ikke EU godkendte (uanset om de har katalysator eller ej), det er umuligt at få fabrikken til at udstede den nødvendige dokumentation og udstede et CoC dokument, eller bekræfte at den overholder de Europæiske krav ud fra NAS normerne. Det giver altid grå hår eller en blankpoleret isse at få en dansk godkendelse, du skal selv lave alt benarbejdet, og du kan i sidste ende stå med en ubrugelig bil.

Hilsen Carsten
63967: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender V8 på danske plader (28-05-2008 18:09:02) (svar på 63965)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
"brandbeskatning af børnefamilier" afgiftsundtagelse.. øh her faldt jeg vist af vognen.... Gule plader er da ganske som hvide plader for alle mennesker - uanset om de er private eller forretningsfolk.... at det måske pga. det begrænsede antal sæder (op til 3 i en LRpå gule plader) kan være en hindring for børnefamilier, gør det jo ikke umuligt for folk uden børn.... (og tak for det, kære registreringslov!!)

Hvis man ikke har brug for bagsædet - hvorfor så betale op til 1.3 mill. for det?! og ydermere en højere "forbrugsafgift" om året.. næh tak... vægtafgift og tillægsafgift for privat anvendelse er da tilstrækkeligt.

det blev nævnt før, at tillægsafgiften er på 2500 (den er præcist på kr. 2520 kr.- det er den KUN hvis bilen bruges delvist privat/erhvervsmæssigt. 100% privat anvendelse udløser en tillægsafgift på kr. 5040 for gulpladebiler over 3000 kilo.

en ny Range Rover TDV8 udløser til dato ca. 20000 kr ialt til staten i samlede miløfgifter årligt... vrum vrum....

Det gælder her om at kende sin skattelov godt!

tilbage til tråden... Defender med V8..... det er bare guf!!!