tilbage

Land Rover Forum  

Index
64013: Lad der være lys! Sku! (29-05-2008 11:03:57)
Clement Larsen-Leddet #5313, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.101.158)
På min ’98 Tdi Defender, der ikke har kørelysrelæ pga. den tyske oprindelse, driller kørelyset. Det er jo hyggeligt når Land Rover folket blinker en hilsen, men når alle gør det er der jo noget galt.

Jeg afmonterede skjoldet omkring ratstammen og løsnede armen for kørelyset. Jeg kunne se at de små kobberplader var slidte, men der var fint kontakt. Da jeg så fik det hele samlet igen, havde jeg igen kørelys – på en hel tur, men ikke igen her til morgen igen. Jeg kan få fint få langt lys til at virke og pærerne ser fine ud. Jeg har læst tidligere indlæg – men mangler lige om det er armen jeg skal skifte eller hva’

Hilsen

Clement
Index
64014: sv: Lad der være lys! Sku! (29-05-2008 11:23:02) (svar på 64013)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg har selv haft samme problem. Det var en løs forbindelse i en af de "nitter", der fastgør ledningerne til lyskontakten. Problemet var altså ikke selve de små kobberplader der var dårlig forbindelse i.

Skift kontakten.

MVH Jakob E S
Index
64016: sv: Lad der være lys! Sku! (29-05-2008 11:43:52) (svar på 64013)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.89.182.54)
Jeg har haft samme problem. Hvis du tager den øverste plastdæksel rundt om ratstammen så vil du kunne se en blå ledning. Det er denne der ikke giver strøm kontinuerligt. Jeg har lavet en midleridig løsning (der nu har holdt i 6 mdr) ved at lave en "lus" på "dip" armen. Et lille stykke ledning på ca 2 cm skulle klare opgaven. Ved at måle dig lidt frem kan du finde ud af hvor du kan "låne" strømmen fra. Jeg har desværre ikke nogle billeder, men du er velkommen til at ringe 22894411.

Med LARO hilsen
Michael
Index
64024: sv: Lad der være lys! Sku! (29-05-2008 16:39:36) (svar på 64013)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.146.40)
jeg havde også et problem med min lyskontakt og det ende i noget rigtigt rod med brændte ledninger så jeg vil anbefale dig at skifte den arm som det er galt med og hvis du skal flotte dig sp skift dem begge. ( main lightning switch 10-11 pund og horn, blink og dip switch 16-17 pund) priser hos paddocks. jeg kørte i en kort periode med en lus men det er ikke nogen god løsning og mange kloge stemmer har fortalt mig at midlertidige løsninger har det med at blive permanente.

mvh Bjørn
det stadig er Jimmi taknemlig for hjælpen den dag i regnen...
Index
64036: sv: sv: Lad der være lys! Sku! (30-05-2008 10:12:22) (svar på 64024)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.89.182.54)
Et lille råd inden man køber kontakter i rå mængder, så prøv lige at måle på den "blå" ledning. Er der ikke strøm på denne hjælper der ikke at skifte kontakter. Har selv skiftet kontakterne før jeg fandt ud af at problemet ikke lå der..

Med LARO hilsen
Michael

PS: Jeg skal også se at få fundet fejlen :-)