65038:
sv: sv: Bremser på serielll 109 foran med to cylinder (20-06-2008 08:18:21) (svar på
65033)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.171.120)
Du kan også være ude for at bremseslangen er ved at lukke inden i, så den virker som en envejsventil, altså man kan presse væsken frem i hjulcylindrene, men væsken kommer kun meget langsomt retur.
Det kan give de nævnte kvaler.
Mht. udluftning gjorde jeg det, at jeg greb en tynd, gennemsigtig slange på 1-2 meters længde, som jeg satte ind over udluftningsniplen.
Så satte jeg en flaske med lidt væske i op på forskærmen og stak slangen ned i væsken i flasken.
Slangen skal drejes opad, så hurtigt som muligt, uden at den laver et knæk.
Herefter var det a piece of cake at udlufte, specielt hvis man får fuldt og helt pumpebevægelse, og du kan selv følge med i, hvornår boblerne stopper.
Det er formodentligt overflødigt at nævne, at du skal spænde udluftningsskruen FØR du hiver slangen af.
mvh
Knud