tilbage

Land Rover Forum  

Index
65079: VM motor fra Ford Scorpio (20-06-2008 17:38:14)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.72.148)
Ford køre også med en 2,5VM motor i deres gamle scorpio modeller.. er der nogen der ved om den passer i Range rover ?

VH Peter K
Index
65082: sv: VM motor fra Ford Scorpio (20-06-2008 18:41:11) (svar på 65079)
Jesper Højer Petersen #5437, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 212.10.27.209)
Hej Peter...

Jeg var ellers sikker på at det var den samme motor som blev brugt i Granada 2,5D med 69 HK, og den var da lavet i samarbejde med PSA og lå bla også i peugeot 505. og først i ´90 erne kom den med turbo og intercooler.. Men hva jeg ved af var det aldrig nogen succes...

Men jeg kunne jo også tage fejl.
300TDI hilsen
Jesper H.P.
Index
65087: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (20-06-2008 20:12:19) (svar på 65082)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.72.148)
det kan også godt være den ligger i granada.. men om det er samme blok og om den passer i en Range Rover ved jeg ikke.. men min egen 2,4VM vil gerne snart ud..

VH Peter K
Index
65092: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (20-06-2008 23:14:54) (svar på 65087)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 84.238.44.79)
granadaen er jeg ret sikker på kørte med en peugeot motor,
men når vi er ved universal delene så kører de gamle /første rundsnudede) ford Transitter med samme dieselpumpe som de gamle "defender" 2.5D og 2.5TD
Index
65093: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (20-06-2008 23:16:00) (svar på 65092)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 84.238.44.79)
aah man skal læse hele indlægget ;)
peugeot...PSA....Granada... jaja
Index
65094: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (20-06-2008 23:25:56) (svar på 65093)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
Granada Mrk. II (77-88) benyttet diesel motor fra PSA 1,9L - 2,1L - 2,5L (som PSA produceret til deres Peugeot 504/505), men kun i en lille serie, primært solgt som taxa.

Sierra (83-92) benyttet diesel motor igen fra PSA 2,3L N/A - fra 90 og frem benytte Ford sin egen 1,8L TD.

Scorpio Mrk. II (94-98) benyttet VM Motori S.p.A. 2,5L TD.
Index
65120: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (21-06-2008 11:32:51) (svar på 65094)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.72.148)
men er der sånogen der ved om den:

Scorpio Mrk. II (94-98) benyttet VM Motori S.p.A. 2,5L TD

passer i en Range rover ?

VH Peter K
Index
65166: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (22-06-2008 13:03:06) (svar på 65120)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.239.91)
Hej Peter

Dårligt nyt, en motor fra en Scorpio eller en Alfe 155, 164 og Chrysler passer ikke (umiddelbart) i RRC. I forbindelse med indkøb af reservedele til min motor, en 2.4 VM'er i en RRC årg. 87, har jeg et par gange talt VMspecialist i England og de siger at Scorpio etc. motorene er kortere, krumtappen er kortere, forkameret til knastdrev osv. er anderledes. Om man så kan bygge en Scorpio motors indmad over i en RRC blok har jeg ingen ide om. Den flange som koblingshuset sider på er boltet på blokken. Selve cylinderafstanden må være den samme, da begge typer bruger de samme topstykker. De senere Scorpio motorer har noget elektronik og andre dyser så der er ændringer på topstykkerne, hvor meget der ellers er lavet om, tjah hvem ved?!
Hvad er der galt med din motor, er den slidt eller i udu?

Mvh
Jesper
Index
65180: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (22-06-2008 18:03:26) (svar på 65166)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.72.148)
ja så er det jo nok ikke lige sådan en motor jeg skal ud og have fat i... min egen er bare ikke helt ny mere.. bruger noget olie, hvis jeg har tryk på mit kølersystem render der vand ud mellem blok og top.. men ja ellers køre den faktisk ok.. måske jeg skulle lave den i stedet..

VH Peter K
Index
65181: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (22-06-2008 18:31:15) (svar på 65180)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.57)
www.engineconversions.co.uk - tag et kig. Firmaet tilbyder engine fitting kits for Range Rover. Du kan vælge mellem LR 200/300 tdi og diverse andre så som Isuzu, Daihatsu, Nissan og Ford Transit.

Alternativt:
www.beaumontlandrovers.co.uk
Index
65206: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (22-06-2008 21:39:55) (svar på 65181)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.239.91)
Hej igen

Hvis det "bare" er fordi den bruger olie (og den smider vand ud) så er det vel noget med at tage stemplerne ud og give dem nye ringe. Samtidig kunne du jo sætte nye plejlstangslejer i og så en ny toppakning så er den kørende igen uden de alt for store falbalader. Ud over arbejdet naturligvis som man ikke skal underkende, tager vel et par weekender. Eller som Poul foreslår: skift motoren til... noget andet. En 200 eller 300 tdi er jo helt oplagt.

Mvh
Jesper
Index
65272: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (23-06-2008 19:08:20) (svar på 65206)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.72.148)
ja det kunne være det skulle være et vinter projekt..( et mere altså ) men er det til at skaffe lejer, pakninger og sådan til moin motor ? og kan det svare sig at finde en 2,5vm i stedet for min 2,4 og renovere på ? for en ombygning til 200tdi er jo nok ikke helt billig..

VH Peter K
Index
65273: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (23-06-2008 19:31:52) (svar på 65272)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg købte toppakning m.m. til min VM 2,4 hos http://www.holmtechnoscan.dk/1-65-2002.html

En flink fyr, med knapt så ambitiøs ide om fortjeneste som f.eks. Paddocks!!

mvh
Knud
Index
65274: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VM motor fra Ford Scorpio (23-06-2008 20:59:21) (svar på 65273)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.72.148)
har tror jeg da lige jeg vil give et kald så.. tak.

VH Peter K